Ik heb mij aadig ingelezen maar ik wilde het hier toch even voorleggen.
Klopt het dat:
ik een zakenlunch voor 73.5% mag aftrekken, en dan als kosten kan nemen het gehele bedrag incluis btw? Dat laatste is immers niet voor te belasten.
Ik volgens dezelfde aanname bv een fles drank <100 euro als representatiekosten net als de zakenlunch mag opvoeren tegen 73,5% (incl btw dus)? Dit is als een onverwachte 'tegenprestatie' voor iemand die ik als kennis heb binnen een groot bedrijf, en die mijn kaartje heeft doorgegeven aan iemand waardoor ik nu een leuke opdracht heb. Mag dit laatste uberhaupt eigenlijk wel en zo ja : ik wil voorkomen dat men vraagt of ik m zelf niet opgedronken heb. (laten we wel wezen, dat gaat ook niet gebeuren)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
denpries
denpries
Ik heb mij aadig ingelezen maar ik wilde het hier toch even voorleggen.
Klopt het dat:
ik een zakenlunch voor 73.5% mag aftrekken, en dan als kosten kan nemen het gehele bedrag incluis btw? Dat laatste is immers niet voor te belasten.
Ik volgens dezelfde aanname bv een fles drank <100 euro als representatiekosten net als de zakenlunch mag opvoeren tegen 73,5% (incl btw dus)? Dit is als een onverwachte 'tegenprestatie' voor iemand die ik als kennis heb binnen een groot bedrijf, en die mijn kaartje heeft doorgegeven aan iemand waardoor ik nu een leuke opdracht heb. Mag dit laatste uberhaupt eigenlijk wel en zo ja : ik wil voorkomen dat men vraagt of ik m zelf niet opgedronken heb. (laten we wel wezen, dat gaat ook niet gebeuren)
edit:
-----
ik vraag mij naar aanleiding van dit artikel: http://www.mkbservicedesk.nl/2328/is-btw-voor-relatiegeschenken-aftrekbaar.htm nu af of btw van dat geschenk wel gewoon afgetrekbaar is.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag