• 0

aangifte inkomstenbelasting ondernemer staat niet klaar

We hebben vandaag de BTW aangifte gedaan via de website van de belastingdienst (jaaraangifte met 31 maart als deadline). Nu wilden we daarna de aangifte inkomstenbelasting meteen doen, maar die staat niet in het overzicht (noch op het tabje actueel noch op het tabje overzicht). Kan het zijn dat de belastingdienst deze pas vanaf een bepaalde datum voor ons neerzet?

 

We kunnen wel de IB aangiften van de afgelopen 4 jaar zien.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens het nieuwsbericht van de Belastingdienst komt deze beschikbaar per 15 februari 2014. Nog even wachten dus!

 

Daarnaast kan het zijn dat de Belastingdienst je wel ziet als ondernemer voor de BTW, maar niet als ondernemer voor de IB. Dan zal de aangifte ook na die datum niet klaarstaan. Zie hier. Neem dan even contact op met je boekhouder of de Belastingdienst.

 

Je kunt het ook als "inkomsten uit overig werk" kwijt in een particuliere IB aangifte, maar daar kun je geen ondernemersvrijstellingen kwijt. Als je recht hebt op die vrijstellingen (zoals ondernemersaftrek en mkb-winstvrijstelling) is dat dus zonde.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een kleine aanvullende vraag m.b.t. de ondernemers aangifte inkomsten belasting. Voor 2014 heb ik een voorlopige aanslag ontvangen, welke gelijk is aan de voorgaande jaren. Toen werkte ik nog 4 dagen in loondienst en 1 dag voor mijn eigen bedrijf. Inmiddels werk ik enkel nog voor mijn eigen bedrijf. Omdat ik daarmee minder winst maak dan de algemene heffingskorting & combinatiekorting, hoef ik in 2014 geen inkomstenbelasting te betalen.

 

Dien ik nu de huidige voorlopige aanslag toch voor 28 februari te voldoen? En krijg ik het geld dan later weer van de belastingdienst terug? Of dien ik iets anders te doen?

Link naar reactie
  • 0

Je kunt gewoon zelf een nieuwe opgave doen voor 2014 op basis van de door jou verwachte winst (dus loondienst inkomen eraf halen) door het programma voorlopige aanslag 2014 te downloaden.

 

als je dat direct doet zul je waarschijnlijk nog net voor de 28e een nieuwe voorlopige aanslag in huis hebben.

 

Zolang je nog geen nieuwe voorlopige aanslag hebt ontvangen moet je inderdaad voor 28e minimaal 1/11 deel van de voorlopige aanslag betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoopte inderdaad al dat de BD eens een keer heel snel zou reageren. Want als we voor 28 feb bericht ontvangen, dan weten we waar we aan toe zijn en hoeven we waarschijnlijk niet te betalen. Anders ligt het idd voor de hand om in termijnen te betalen.

 

Dank voor het antwoord!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.