• 0

Concept website bestaat al in het buitenland...

Hallo allemaal,

 

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik loop al een jaar rond met een idee voor een website. Afgelopen jaar heb ik dit verder uitgewerkt en ik zou hier graag iets mee willen doen. Aangezien ik straks klaar ben met mijn studie en er geen uitzicht op werk is wil ik een onderneming starten. Daarnaast heb ik last van migraine waardoor het voor mij moeilijk wordt om voor een baas te werken. Nu ben ik erachter gekomen dat er in het buitenland een vergelijkbare website is die zich richt op dezelfde doelgroep en waar de uitvoering ervan vergelijkbaar is met hoe ik het wil aanpakken. Kan dit voor problemen zorgen of moet ik mijn concept anders gaan vormgeven?

 

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven.

 

Alvast bedankt.

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Richt die buitenlandse site zich op dezelfde doelgroep in een ander land of hebben jullie beiden een internationale site en letterlijk dezelfde doelgroep.

 

Kan dit voor problemen zorgen of moet ik mijn concept anders gaan vormgeven?

Wat is er precies hetzelfde? Alleen het idee, of ook techniek, teksten, logo, layout, fotomateriaal, gebruik van merk, software, etc. Op deze losse elementen kan bescherming zitten.

 

Overigens kun je je ook afvragen waarom je een website idee op dezelfde manier zou willen uitvoeren. Wat voeg jij toe aan hetgeen die ander al heeft? Of anders gezegd, waarom zouden klanten naar jou gaan in plaats van naar die al bestaande site?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Die andere website bestaat al een paar jaar en is heel erg succesvol. Het heeft een .com extensie maar richt zich naar wat ik erover heb gelezen voornamelijk op de VS. Dit is wat ik ook graag zou willen, maar heeft dus geen zin.

 

Het enige wat ik er over zeg is dat de website richt op een bepaalde doelgroep mensen, het gaat dus niet om een product. De manier waarop mensen er gebuik van maken zal anders gaan worden dan de al bestaande sites hier in Nederland. Sorry, beetje vaag om het zo uit te leggen.

 

Het idee dat ik heb is toch wel hetzelfde, de lay-out niet, al hebben ze het mooi vormgegeven...... Laat ik het zo zeggen: in Nederland hebben we tich aantal dating-sites, en andere landen hebben ook tich aantal dating-sites. Dit is een beetje hetzelfde idee: iedereen richt zich op dezelfde doelgroep, alleen anders vormgegeven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
in het buitenland een vergelijkbare website is die zich richt op dezelfde doelgroep en waar de uitvoering ervan vergelijkbaar is met hoe ik het wil aanpakken. Kan dit voor problemen zorgen of moet ik mijn concept anders gaan vormgeven?

De concurrent richt zich op de VS. Jij gaat dit niet meer doen zeg je. Dan heb je niet dezelfde doelgroep. Dan zit je voorlopig niet direct in elkaars vaarwater.

Laat ik het zo zeggen: in Nederland hebben we tich aantal dating-sites, en andere landen hebben ook tich aantal dating-sites. Dit is een beetje hetzelfde idee: iedereen richt zich op dezelfde doelgroep, alleen anders vormgegeven.

 

Je geeft aan dat in NL datingsites dezelfde doelgroep hebben. Ik heb juist het idee dat een aantal succesvolle datingsites een volstrekt andere doelgroep aanspreken. Ik weet dus niet helemaal zeker of ik je goed begrijp.

 

Maar, als je een nieuwe datingsite start met eigen layout, teksten, nieuwe naam ,etc. Dan lijkt het me erg lastig voor een concurrent om jou daarvan af te houden omdat je zou kopieren. Echter, ik denk ook dat je geen voet aan de grond zou krijgen omdat je meer van hetzelfde biedt.

 

Een uniek idee gaat niet meer meevallen. Maar een unieke uitvoering lukt nog wel. Om op de datingsites te blijven. second love voor daters die vreemd willen gaan en tinder, de app voor mensen die via hun telefoon in contact willen komen met anderen, is het gelukt om een plekje te veroveren in een markt waarvan velen dachten dat er nog maar weinig mogelijk heden lagen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste dani228,

 

bij deze alsnog welkom op ondernemersforum Higherlevel. Behalve een eigen onderneming starten, kun je misschien ook stagelopen, waardevolle, internationale werkervaring opdoen of op enige manier samenwerken (markt ontwikkelen).

 

Heb je een of meer van deze opties al overwogen? Hoe verhouden jouw middelen en kennis zich met die van deze speler? Wat als meer concurrenten opstaan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Probeer een betere website te maken dan de concurrent en zorg voor goede online vindbaarheid.

 

Ga je eveneens verdiepen in Social Media, ook op dat vlak valt veel concurrentievoordeel te behalen.

 

Uiteindelijk draait het allemaal om de behoeftebevrediging van de klant, maar zorg er wel voor dat je in eerste instantie online goed gevonden gaat worden om je dienstverlening onder de aandacht te kunnen brengen bij je potentiële doelgroep(en)/ klanten.

 

Gaandeweg ga je de behoeftes van je klanten steeds beter leren kennen door in contact te treden en wellicht een keer een marktonderzoek onder hen uit te voeren (enquête).

 

Bepaal eerst wat je missie en visie is en wat je doelstellingen zijn op de korte-, middellange en lange termijn. Kortom begin met een ondernemingsplan voor jezelf te schrijven.

Voor goed- en goedkoop responsive webdesign moet u bij Webdesign Stunter in Amsterdam zijn! Ook voor SEO of een

generieke domeinnaam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.