• 0

Een nieuw bordspel, hoeveel marketing nodig ?

Beste HL'ers,

 

Nu in menig familie de bordspellen op tafel staan heb ik een vraag aan jullie.

Al enige tijd loop ik met een idee voor een nieuw bordspel.

Qua moeilijkheidsgraad vergelijkbaar met Triviant, Monopolie en het schaakspel.

Nu heb ik echter geen idee hoe groot de markt is voor dit spel.

Hoeveel tijd danwel geld ben ik kwijt aan marktonderzoek ?

Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen ?

 

 

Alvast bedankt voor de reacties,

 

Nico

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bovendien is je doelgroep klein, ingewikkelde spelen zijn te moeilijk voor ons Nederlanders en denken willen maar weinigen.

 

Hmm. Een professor van mij heeft ooit eens een mooi verhaal verteld over een afstudeerwerkje van een student. Z'n afstudeer apparaatje kon staartdelingen doen en de professor probeerde natuurlijk direct door 0 te delen. Een onvriendelijke melding van het apparaat deed de professor besluiten dat het apparaatje niet 'idiot proof' was en dat natuurlijk iedereen dit zou moeten nastreven bij een ontwerp van wat dan ook, althans dat was het dogma welk hij vol ironie aanhaalde.

 

De ironie lag in de terloopse opmerking die hij daarna maakte 'Kweekt een 'idiot proof' ontwerp geen idioten?'.

 

Tja, wat is wijsheid zullen we maar zeggen. Als ondernemer heb je toch vaak niet een maatschappelijke motivatie of je bent al snel geen ondernemer meer, dus experimenteren met niet-zo-idiot-proof spelletjes waar mensen dus echt bij moeten nadenken doe je maar beter niet.

 

Toch blijf ik het een nobel streven vinden om mensen te helpen hun hersenpan te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt 4 berichten gepost, en alle 4 spam voor je eigen bedrijf. Het wordt hier op Higherlevel op prijs gesteld als je ook kennis aandraagt en niet alleen dingen komt halen.

 

Daarom heb ik ook in dit topic van 4 maanden oud de link verwijderd.

 

Je kunt in je signature een link opnemen naar je bedrijf.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb een bordspel gemaakt, genaamd Party-time. Erg leuk, omdat je twee rondes hebt: De buitenring (waar je 50 punten nodig bent om binnen te komen) en de binnenring (in een kasteel), waar je voor 4 onderdelen (doe-opdrachten!) ook 50 punten moet halen om het spel te winnen.

 

Het unieke is, dat je heel snel punten kunt verdienen, maar ze ook zo weer kwijt kunt zijn!

En iets nieuws maken, dat is vaak de uitdaging!

 

Toch een vraagje, voor wie er ervaring mee heeft. Het heeft me veel werk gekost om het spelbord zelf te maken (tekenen).

Toch vrees ik voor een vallend glas drinken tijdens het spel, welke morgen voor het eerst wordt gespeeld.

Heeft er iemand advies om een soort beschermend laagje over het karton te maken, zodat het wel tegen een stootje kan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste DoubleH,

 

welkom op Higherlevel, forum over Innovatie en ondernemerschap, voor en door ondernemers. Kun je de inhoud van je bericht afstemmen op de titel? Wat is jouw ondernemersvraag, of wat is hier de marketingvraag? Gebruik van onze zoekfunctie onsluit een schat aan informatie over het ontwikkelen en vermarkten van bordspelen.

 

Als technische oplossing is lamineren (plastificeren) mogelijk. Er bestaat al een gezelschapsspel met deze naam. Algemene tip: maak altijd meerdere prototypes tegelijk als de kosten daarvan te overzien zijn. Valt het voor morgen niet te kopiëren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.