• 0

Mom2B - Goed businessplan, maar dan...

Gast Verwijderd account

Maanden hebben we gewerkt aan een sluitend businessplan voor een mode-speciaalzaak en webwinkel gericht op aanstaande moeders. Het wordt o.a. door de Rabobank zo goed ontvangen dat zonder meer deelgenomen mag worden aan het project Kansrijk Eigen Baas (http://www.kansrijkeigenbaas.nl/) alleen bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal en genoeg eigen inbreng is een financiering voor de eerste collectie bij deze en andere bank niet haalbaar.

 

Ok, enkele wjzigingen t.o.v. 28 december.

Het gaat om max. 45.000 euro voornamelijk voorraad goederen en huur(onderpand). Lijkt een grote voorraad maar leveringen zijn slechts 2x per jaar, veel is niet na te bestellen. Alle inventaris en apparatuur (licht, stellingen, meubelen, computer/kassasysteem etc.) is al aanwezig. De leveranciers (waaronder grootste in Europa) bieden een alleenrecht voor verkoop in de regio en voor internet. Goed en betaalbaar huurpand op perfecte locatie is gevonden, handels/domeinnamen geregistreerd. Wie weet raad?

 

LAATSTE NIEUWS!!! [16/2/2005]

Mom2B gaat van start!

Het wassen-neus project van de Rabobank links laten liggen en reageren op de ING-radiocommercial heeft effect gehad. Binnen twee weken financiering rond. Officiële opening 1 April 2005 (en dat is géén grap!). Locatie: Nieuwstad 32 in Zutphen

http://www.mom2b.nl

 

THNX voor advies en steun...

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

het is me niet duidelijk wat de rabo dan wel wil financieren.

 

kijk eens om je heen of er geen ooms en tantes zijn die willen investeren.

 

daarnaast is m.i. 50.000 aan goederen wel een heel grote voorraad. kan je niet in kleinere hoeveelheden inkopen? heb je alle artikelen uit je assortiment wel echt direct bij de start nodig? ogenschijnlijk kan je hiermee dus nog wel wat liquiditeit uitsparen.

 

praat toch nog eens met je leveranciers. probeer een deel "in consignatie" te krijgen, zodat je niet direct hoeft te betalen. probeer de win-win situatie voor de leveranciers te benadrukken, zij zijn er bij gebaat dat jij een nieuw marktsegment aanboort.

 

wellicht zijn er ook aanstaande-moeder-maandbladen, die willen participeren en een (kleine) startersbijdrage willen leveren.

 

als je echt creatief bent, zou het me niet verbazen als je op deze wijze kunt bewerkstelligen dat je minder geld nodig hebt en een aantal sponsors weet te interesseren.

 

als je dan bijvoorbeeld nog maar 20.000 moet lenen, en je weet je gesteund door je andere sponsors/financiers, ga dan nog eens bij de rabo praten. ze zullen dan zien dat je creatief en succesvol kunt zijn en dan is een aanvullende financiering wellicht te verkrijgen.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Kijk eens naar http://www.borstvoedingswinkel.nl/ van Pamela Nijman.

 

Deze (volgens mij) goedlopende webshop richt zich met name op de periode van borstvoeding. Dat komt redelijk overeen met jullie doelgroep.

 

Wellicht is een samenwerkingsverband mogelijk of kunnen jullie tips en ideeen uitwisselen.

 

Ik heb een jaar geleden een interessante presentatie van Pamela bijgewoond en gezien haar filosofie en enthausiasme lijkt het me dat ze jullie wel wat tips wil geven.

 

PS. Geen garantie, ben echter wel benieuwd!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

:) Sorry mensen, Mom2b (mijn vrouw) ligt momenteel te bevallen... (geen grapje) We komen hier z.s.m. op terug! Overigens is een deel van de financiering (inboedel) inmiddels geregeld.

 

tot snel...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.