• 0

Problemen bij langdurige opdracht duitsland als ZZP-er?

Hallo,

sinds vorig jaar juli opgestart als zelfstandig controleur in jacht schilderwerk. Groot begin project gestart , loopt tot okt dit jaar bij werf in DLD.

Wat nu als werf door wil met vervolg opdracht ?

( een opdracht is hierin nooit van korte duur, projecten lopen over meerdere maanden.

alle info welkom.

groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste i-wab,

 

Welkom op HL. Wellicht dat je je vraag wat duidelijker kunt stellen.

Ik heb nu de neiging om te antwoorden.. als de werf wil verlengen zou ik de champagne zelf opdrinken in plaats van tegen het geschilderde jacht aansmijten.. maar ik vermoed dat je een bepaalde zorg hebt of een probleem verwacht waarvoor je een oplossing zoekt.

 

Met een duidelijke vraag krijg je vast een stuk beter antwoord..

 

groet,

 

Roel

Moderator

Link naar reactie
  • 0
Of dit een probleem kan opleveren.

 

Nog steeds niet helemaal duidelijk welk probleem je nu exact bedoelt. Gokje: fictief dienstverband / VAR?

 

Is de opdrachtgever gevestigd in het buitenland, Duitsland? Dan is dat niet aan de orde: een buitenlandse opdrachtgever heeft niets van doen met Nederlandse loonbelasting

 

Hooguit dat het invloed zou kunnen hebben op jouw fiscale ondernemerschap: in theorie zou de BD zich op het standpunt kunnen stellen dat er bij één zeer langdurige opdrachtgever geen sprake is van ondernemersschap en dat dit ROW is in plaats van WUO.

Lijkt mij erg hypothetisch en alleen het aantal opdrachtgevers is niet doorslaggevend voor zelfstandig ondernemerschap. Risico lopen als ondernemer (opdracht kan worden beëindigd), geen gezagsverhouding en geen verplichting tot het verrichten van persoonlijke arbeid zijn dan veel relevanter

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

En hoe werkt het als je meer in de sales sector als zzp werkzaam bent in Duitsland? Kan dat zonder VAR of iets dergelijks? Iemand ervaring hiermee?

 

Ik heb als zzp-er namelijk de mogelijkheid om voor een Duits bedrijf de sales in Europa te gaan doen. Ik werk dan vanuit home office, af en toe op hoofdkantoor en verder reizen naar de diverse klanten voor salestrajecten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.