• 0

wat vinden jullie van mijn idee [uitvoeren zoekopdrachten]?

Omschrijving van je concept:

Beste iedereen,

 

Door eigen ervaringen ben ik op het idee gekomen om op verzoek voor andere mensen zoekopdrachten uit te voeren. Hierbij moet gedacht worden in de richting van tweedehands producten die bijvoorbeeld te vinden zijn op websites als marktplaats en speurders. In eerste instantie zullen wij de aanvragen kosteloos behandelen, maar uiteindelijk (indien er voldoende animo is) zullen wij over de producten die via ons worden aangeschaft een bepaald percentage aan kosten in rekening brengen. De uiteindelijke bedoeling is om door middel van onderhandeling met de verkopende partij een zodanig scherpe prijs te bewerkstelligen dat het totaal bedrag binnen het budget van de kopende partij blijft. Op deze manier zal het voor de aanvrager erg aantrekkelijk zijn om een zoekopdracht uit te besteden aan ons. Ook hebben wij de ambitie om in de toekomst de gehele procedure van het zoeken tot aan het daadwerkelijk leveren voor de klant te regelen. Gedacht kan hierbij worden aan het inspecteren, proefrijden en afleveren van een auto, motor of brommer. 

 

Het idee staat nog in de kinderschoenen, maar het kan een uitkomst zijn voor mensen die, om wat voor reden dan ook, zelf dergelijke producten lastig kunnen aanschaffen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die slecht mobiel zijn of mensen die weinig vrije tijd hebben. Ook kan het makkelijk zijn voor mensen die het lastig vinden om te onderhandelen over de prijs van een product. 

 

Voorlopig heb ik een erg simpele Facebook pagina aangemaakt. Ik zou graag jullie mening horen over dit idee en misschien dat er mensen zijn die nog tips en trucs hebben om iets dergelijks op te zetten. Alle feedback is welkom, alvast bedankt!

 

https://www.facebook.com/pages/Zoekopdracht-uitbesteden/232452173627819

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Idee bedacht en begonnen met het uitwerken hiervan.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Drempel verlagen voor mensen die het lastig vinden bepaalde producten aan te schaffen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Voor zover mij bekend bestaat dit nog niet.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom zowel positief als negatief.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

... Voor zover mij bekend bestaat dit nog niet ...

... Alle feedback is welkom zowel positief als negatief ...

 

De vragen die jij mijns inziens zelf eerst nog moet onderzoeken, is waarom het nog niet bestaat, is er behoefte aan, waarom zou het bestaansrecht hebben?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hierbij moet gedacht worden in de richting van tweedehands producten die bijvoorbeeld te vinden zijn op websites als marktplaats en speurders.

 

Denk bijvoorbeeld aan mensen die slecht mobiel zijn ...

 

Ik mis de logica. Waarom zouden mensen die slecht mobiel zijn niet zelf kunnen zoeken op Marktplaats en Speurders?

Link naar reactie
  • 0

... Voor zover mij bekend bestaat dit nog niet ...

... Alle feedback is welkom zowel positief als negatief ...

 

De vragen die jij mijns inziens zelf eerst nog moet onderzoeken, is waarom het nog niet bestaat, is er behoefte aan, waarom zou het bestaansrecht hebben?

 

Succes en groet,

 

Hans

Ten eerste natuurlijk bedankt voor de reactie!

Als ik in mijn omgeving rondvraag dan zijn mensen tamelijk enthousiast, natuurlijk begrijp ik dat collega's en kennissen niet meteen het meest objectieve publiek zijn, maar over het algemeen genomen zijn ze vrij kritisch. Natuurlijk ga ik nog verder navraag en onderzoek doen naar de behoefte, om er zo achter te komen of het bestaansrecht heeft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hierbij moet gedacht worden in de richting van tweedehands producten die bijvoorbeeld te vinden zijn op websites als marktplaats en speurders.

 

Denk bijvoorbeeld aan mensen die slecht mobiel zijn ...

 

Ik mis de logica. Waarom zouden mensen die slecht mobiel zijn niet zelf kunnen zoeken op Marktplaats en Speurders?

 

Ook hiervoor natuurlijk bedankt!

Allereerst is het goed om te weten dat het de bedoeling is om een totaaloplossing aan te bieden. Hierdoor is het ook een goede oplossing voor mensen die weinig tijd hebben of zelfs geen zin hebben om er veel tijd in te steken. Op deze manier wordt de drempel gewoon veel lager gemaakt voor mensen om gebruikte producten te kopen.

De logica zit hem er dus niet in dat wij alleen de zoekopdracht overnemen van de klant, maar vooral ook het logistieke gedeelte alswel het onderhandelen.

 

Misschien ben ik niet duidelijk geweest wat ik precies bedoel met mensen die slecht mobiel zijn. Ik bedoel hier dus mee mensen die geen tijd, geen zin of niet de mogelijkheid hebben om een tuk te reizen voor een bepaald product. Denk aan mensen die de hele week werken en daardoor dus lastig een auto kunnen overschrijven.

Link naar reactie
  • 0

De logica zit hem er dus niet in dat wij alleen de zoekopdracht overnemen van de klant, maar vooral ook het logistieke gedeelte alswel het onderhandelen.

 

Dan zou ik de tekst op je facebook pagina daarop aanpassen.

 

Bent u ook zat van het eindeloos zoeken en speuren op websites als Marktplaats en Speurders? Dan bieden wij de oplossing!

 

Stuur ons een berichtje met uw specifieke zoekopdracht en het bijbehorende (reële) budget en wij zullen ons uiterste best doen om het betreffende product voor u te zoeken.

 

Net zoals bij de titel van je vraag hier krijg ik dan niet direct het idee dat je meer doet dan "zoeken".

Link naar reactie
  • 0
Als ik in mijn omgeving rondvraag dan zijn mensen tamelijk enthousiast, natuurlijk begrijp ik dat collega's en kennissen niet meteen het meest objectieve publiek zijn, maar over het algemeen genomen zijn ze vrij kritisch. Natuurlijk ga ik nog verder navraag en onderzoek doen naar de behoefte, om er zo achter te komen of het bestaansrecht heeft.

Nou, dan is je onderzoek simpel toch? Vraag die enthousiaste mensen om geld en geef ze daarvoor tegoedbonnen die ze wanneer ze willen aan expert-vragen zoekopdrachten kunnen besteden. Blijkt er niemand over de brug te komen, dan kun je afvragen waarom niet...

 

Edit: klopt ik was effe in de war met dat andere topic... :-[

Link naar reactie
  • 0

De logica zit hem er dus niet in dat wij alleen de zoekopdracht overnemen van de klant, maar vooral ook het logistieke gedeelte alswel het onderhandelen.

 

Dan zou ik de tekst op je facebook pagina daarop aanpassen.

 

Bent u ook zat van het eindeloos zoeken en speuren op websites als Marktplaats en Speurders? Dan bieden wij de oplossing!

 

Stuur ons een berichtje met uw specifieke zoekopdracht en het bijbehorende (reële) budget en wij zullen ons uiterste best doen om het betreffende product voor u te zoeken.

 

Net zoals bij de titel van je vraag hier krijg ik dan niet direct het idee dat je meer doet dan "zoeken".

De facebook tekst zal inderdaad nog verder moeten worden aangepast dat is zeker!

Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit totaalconcept beknopt kan formuleren, misschien een tip?

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Als ik in mijn omgeving rondvraag dan zijn mensen tamelijk enthousiast, natuurlijk begrijp ik dat collega's en kennissen niet meteen het meest objectieve publiek zijn, maar over het algemeen genomen zijn ze vrij kritisch. Natuurlijk ga ik nog verder navraag en onderzoek doen naar de behoefte, om er zo achter te komen of het bestaansrecht heeft.

Nou, dan is je onderzoek simpel toch? Vraag die enthousiaste mensen om geld en geef ze daarvoor tegoedbonnen die ze wanneer ze willen aan expert-vragen kunnen besteden. Blijkt er niemand over de brug te komen, dan kun je afvragen waarom niet...

Heel goede tip daar ga ik zeker iets mee doen! ( ik snap dat je even in de war bent met een ander topic over expert-vragen, maar de boodschap blijft dezelfde natuurlijk.)

Erg bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om iets te doen voor buitenlandse klanten.

Ik woon in spanje, en als ik op marktplaats iets vind, en graag wil kopen, schrikt dit 90% van de mensen af.

Oei, buitenland? Ja dan wordt ik opgelicht en daar stuur ik niets naar toe. En dan zit ik daar met mij goede bedoelingen. Zelfs betalen via bankoverschrijving wordt niet vertrouwd. (webshops hebben dit trouwens ook, en geldt echt alleen voor NL, in BE en DE is het geen enkel probleem)

 

Als jij het dan koopt, op een pallet zet, dan heb je nu al een klant :D

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

De facebook tekst zal inderdaad nog verder moeten worden aangepast dat is zeker!

Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit totaalconcept beknopt kan formuleren, misschien een tip?

 

Bedenk eerst wat jouw primaire dienst wordt. Waar is jouw doelgroep als eerste in geïnteresseerd? Is dat het "zoeken" of het afhandelen van de "rompslomp" die daarna komt?

 

In het eerste geval richt je je tekst op de mensen die geen zin hebben in zoeken (of daar niet handig in zijn) en geef je vervolgens aan dat je ook inspectie, onderhandelen, transport etc. kunt regelen. In het tweede geval benadruk je het "probleem" van tijd, mobiliteit en onderhandelen en besluit je met "en heeft u eigenlijk ook geen zin om zelf te zoeken, dan verzorgen we zelfs dat voor u".

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn genoeg mensen die niet in staat zijn om met Google dingen te vinden die niet heel erg voor de hand liggen. In mijn familie b.v, dan vragen ze "hoe heb je dat gevonden". Er zijn ook mensen die heel goed dingen kunnen vinden, die voor mij dingen vinden die ik zelf niet gevonden had.

 

Je uitdaging is om te zorgen mensen die zelf niet goed kunnen vinden op internet jou wel vinden. Klinkt gek, maar advertenties in papieren media zouden best 's veel meer kunnen opleveren dan online advertenties. Die mensen die online niks kunnen vinden lezen namelijk wel de krant en de Elsevier en zo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De facebook tekst zal inderdaad nog verder moeten worden aangepast dat is zeker!

Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik dit totaalconcept beknopt kan formuleren, misschien een tip?

 

Bedenk eerst wat jouw primaire dienst wordt. Waar is jouw doelgroep als eerste in geïnteresseerd? Is dat het "zoeken" of het afhandelen van de "rompslomp" die daarna komt?

 

In het eerste geval richt je je tekst op de mensen die geen zin hebben in zoeken (of daar niet handig in zijn) en geef je vervolgens aan dat je ook inspectie, onderhandelen, transport etc. kunt regelen. In het tweede geval benadruk je het "probleem" van tijd, mobiliteit en onderhandelen en besluit je met "en heeft u eigenlijk ook geen zin om zelf te zoeken, dan verzorgen we zelfs dat voor u".

Juist! Op de een of andere manier zal ik moeten zorgen dat mensen direct weten waar ze mee te maken hebben. Wij zullen dus er dus eerst voor moeten zorgen dat mensen weten dat dit concept bestaat. Daarna is het zaak om verder uit te breiden.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn genoeg mensen die niet in staat zijn om met Google dingen te vinden die niet heel erg voor de hand liggen. In mijn familie b.v, dan vragen ze "hoe heb je dat gevonden". Er zijn ook mensen die heel goed dingen kunnen vinden, die voor mij dingen vinden die ik zelf niet gevonden had.

 

Je uitdaging is om te zorgen mensen die zelf niet goed kunnen vinden op internet jou wel vinden. Klinkt gek, maar advertenties in papieren media zouden best 's veel meer kunnen opleveren dan online advertenties. Die mensen die online niks kunnen vinden lezen namelijk wel de krant en de Elsevier en zo.

 

 

Christine, dit is precies waar wij op doelen. Inderdaad had ik zelf al gedacht dat het verstandig zou zijn om offline te adverteren. Ik maak erg vaak mee dat mensen simpele zoekopdrachten niet kunnen uitvoeren terwijl dit in mijn ogen geen enkel probleem zou moeten zijn. Toch blijft het moeilijk om deze manier van dienstverlening goed en bondig te beschrijven. Zowel offline als online is het natuurlijk erg belangrijk dat mensen in een oogopslag kunnen begrijpen wat wij aanbieden. Super bedankt voor je feedback, het is fijn om te zien dat mensen begrijpen welk probleem wij willen aanpakken. Om een nog breder publiek aan te spreken zullen wij uiteindelijk ook uitbreiden door (als het gaat om fysieke producten gaat) een totaaloplossing te bieden. Dus een klant dient een bepaalde opdracht in en wij zorgen voor de verdere afhandeling t/m bezorging aan de deur.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om iets te doen voor buitenlandse klanten.

Ik woon in spanje, en als ik op marktplaats iets vind, en graag wil kopen, schrikt dit 90% van de mensen af.

Oei, buitenland? Ja dan wordt ik opgelicht en daar stuur ik niets naar toe. En dan zit ik daar met mij goede bedoelingen. Zelfs betalen via bankoverschrijving wordt niet vertrouwd. (webshops hebben dit trouwens ook, en geldt echt alleen voor NL, in BE en DE is het geen enkel probleem)

 

Als jij het dan koopt, op een pallet zet, dan heb je nu al een klant :D

 

Dit is ook een interessant probleem. Ik zie het veel gebeuren dat mensen van buiten NL producten willen aanschaffen via mp etc. Dit schrikt inderdaad de meeste verkopers (incl. Ondergetekende) af. Natuurlijk is dit in veel gevallen niet terecht. Hier liggen dus ook kansen, bijvoorbeeld door als tussenstation te dienen. Hierbij is het wel van belang dat de kopende partij eerst betaald alvorens de producten wordeb opgestuurd, maar dit is prima te regelen. Niet perse de insteek van ons idee maar evt. wel een leuk extratje. Bedankt!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.