• 0

online etenbestelsite beginnen?

Beste lieve mensen,

 

Ben al aantal weekjes bezig. Met het uitzoeken hoe of wat je nu precies nodig hebt en wat er allemaal bij komt kijken om een ONLINE ETEN BESTEL SITE te starten, zoals thuisbezorgd.nl en justeat.nl.

 

Concept is helemaal gelijk aan thuisbezorgd.nl en justeat.nl.

 

Wil graag weten wat je nodig hebt om zo iets te starten.

Dan bedoel meer:

Wat voor besturingsprogramma heb ik nodig (bestelling verkeer tussen mij en restaurants)??

Wat voor vergunningen??

Als er nog meer is wat ik nodig heb hoor ik graag a.u.b.

 

Hopelijk kunnen jullie mij er bij helpen.

Alvast bedankt voor al jullie moeite.

 

Mvg,

 

Menmento

 

 

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk, de 1 van oprichters van justeat heeft een huis bij mij in de straat.

 

Het belangrijkste is zorgen dat je veel restaurants hebt. Maar die komen nowadays pas als je veel bezoekers hebt.

 

Technisch is het niet moeilijk, maar waarom zou een restaurant zich bij jou aansluiten? Omdat jij denkt dat je heul groot gaat worden? Nou, dan zijn er nog een stuk of 250 met hetzelfde idee.

 

En dan heb je wel al die restaurants, hoe ga je klanten voor die restaurants zoeken? Als zijn geen klanten via jouw network krijgen haken de restaurants na een paar weken al af.

 

De grote sites hebben inmiddels miljoenen voor marketing, daar kom je niet 123 tussen.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat is nog leuker dat hij bij jou in de straat woont.

 

Het is me wel duidelijk dat ik veel restaurants nodig heb, deze weer gaan kijken naar aantal bezoekers en aantal bestellingen die binnen komen. Dat is nog lang mijn zorg niet, ik wil voornamelijk weten hoe je zo een site kunt opzetten.

Dus wat voor script of besturingsprogramma je nodig hebt. Of hier bepaalde certificaten nodig zijn of zelfs vergunningen??

 

Want ik heb al een concurrentie analyse gemaakt, Doelgroep analyse, te benaderen restaurants geselecteerd.

Heb zelfs aanpak tot naamsbekendheid klaar liggen.

 

Ik loop dus alleen vast op het feit hoe je zo een site opzet en het slime programma achter dit site die alles regelt.

en of hier bepaalde vergunning voor nodig zijn.

 

(wil niet al te veel info weg geven van me briljante idee :) ).

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je geen ‘script’ of ‘besturingssysteem’ voor nodig, maar een webapplicatie. Dus moet je contact zoeken met een ontwikkelaar (bijvoorkeur met kennis van PHP). En een volle portemonnee meenemen, want weinig zal het niet kosten.

 

(Vergunningen zijn overigens niet van toepassing in deze)

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je geen ‘script’ of ‘besturingssysteem’ voor nodig, maar een webapplicatie. Dus moet je contact zoeken met een ontwikkelaar (bijvoorkeur met kennis van PHP). En een volle portemonnee meenemen, want weinig zal het niet kosten.

 

(Vergunningen zijn overigens niet van toepassing in deze)

 

Super bedankt voor je reactie Peter. Dus er zijn totaal geen vergunningen nodig om zo iets te starten, dat is fijn om te horen.

In principe alleen nog de webapplicatie en ik kan beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Menmento,

 

Als aanvulling op de bovenstaande antwoorden, wil ik je ook nog even wijzen op het Stappenplan webwinkel starten.

 

Ik neem aan dat jouw website een soort van "portal" zal zijn. Zoals gezegd is hiervoor geen vergunning nodig. Wees alleen wel even scherp op de vergunningen die de aangesloten restaurants moeten hebben in geval van bijvoorbeeld het aanbieden van alcohol. Zie ook stap 12 in het stappenplan.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste Menmento,

 

Als aanvulling op de bovenstaande antwoorden, wil ik je ook nog even wijzen op het Stappenplan webwinkel starten.

 

Ik neem aan dat jouw website een soort van "portal" zal zijn. Zoals gezegd is hiervoor geen vergunning nodig. Wees alleen wel even scherp op de vergunningen die de aangesloten restaurants moeten hebben in geval van bijvoorbeeld het aanbieden van alcohol alcohol. Zie ook stap 12 in het stappenplan.

 

Groet, Nynke

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik zal hier verder mee gaan. Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met de meeste anderen eens dat je wel iets unieks moet hebben om te verkopen, zeker de verkoop richting restaurants.

 

Ik zag vandaag dit verhaal op Techcrunch en het geeft volgens mij aan dat je toch nog nieuwe dingen in deze markt kan bedenken:

 

http://techcrunch.com/2014/03/27/sprig-raises-10m-from-greylock-to-bring-healthy-inexpensive-meals-to-your-door/

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met de meeste anderen eens dat je wel iets unieks moet hebben om te verkopen, zeker de verkoop richting restaurants.

 

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat menmento geen kopie wil maken van justeat, maar gewoon wil weten hoe de onderliggende techniek werkt om dat op een andere markt toe te passen, zonder direct te verklappen welke branche dat is ;)

 

De onderliggende techniek is niet bijzonder complex - maar misschien is het verstandiger je plan vertrouwelijk met een web developer te bespreken om wat meer details te krijgen. Het lijkt me geen probleem om daar een vrijblijvend gesprek over te hebben - gewoon om te kijken of wat je wilt technisch mogelijk is en wat zoiets ongeveer zou kosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Benm Heeft een beetje gelijk hier.. Mij gaat het meer om de onderliggende techniek. Dit is voornamelijk belangrijk voor mij..

Ik zal eens kijken naar vertrouwd web developer, kijken wat hij voor me kan betekenen.

 

Bedankt alle voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

Om verder niet in te gaan op het concept (tenslotte kan je er nog vele andere richtingen mee op dan justeat.nl en thuisbezorgd.nl :zoek een mooie niche), wil ik je wel waarschuwen dat het ontwikkelen van zo'n platform (een website, waarschijnlijk ondersteund met PHP en MYSQL) qua kosten aardig op kan lopen. Mijn ervaring leert mij dat klanten niet altijd goed beseffen hoeveel tijd hierin kan gaan zitten voor een ontwikkelaar. Zorg dus tijdens het gesprek met een webdeveloper dat je de eisen goed op een rijtje hebt staan. Zowel de eisen voor het gebruikers-deel, als voor het beheer-deel. Spreek alles vantevoren zo goed mogelijk af en schrijf het op, zodat je later niet voor verrassingen staat.

 

Succes!

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.