• 0

Verzuimboete belastingaangifte voor ondernemers

Beste forumleden,

 

Ik ben, ik weet het, last minute aangifte aan het doen voor mijn eenmanszaak (inkomstenbelasting voor ondernemers). Nu had ik alle documenten klaarstaan, echter ben ik vergeten een excel bestandje van m'n werkcomputer te halen waardoor ik bepaalde posten niet kan invullen.

 

Uiteraard had ik uitstel kunnen aanvragen maar daar is het helaas te laat voor (dacht dat het me vanavond wel zou lukken). Nu is mijn vraag, volgt er automatisch een boete als ik te laat ben of word ik eerst aangemaand voordat er een boete volgt?

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

bij ondernemersaangifte inkomstenbelasting word er eerst aangemaand en herinnert voordat je een boete krijgt.

 

Misschien als een administratiebedrijf de aangifte doet, maar ik heb vor 1 of 2 dagen te laat indienen altijd direct een boete gekregen. Dat inloggen niet lukt en dat er een slechte verbinding was, maakte helemaal geen verschil. Dat er via de media werd gezegd dat er coulance zou worden betracht, maakte ook geen verschil.

 

Vandaag geprobeerd de aangifte IB ondernemers door te geven, maar ik krijg alleen maar foutmeldingen: foutmelding 20000 foutmelding 20028 foutmelding 20030.......

 

Ik lees: Metronieuws.nl ‎- 30 minuten geleden

Mensen die daardoor hun aangifte niet voor de deadline van 1 april kunnen doen, mogen rekenen op coulance.

 

Alweer?

 

Als je een boete wil voorkomen, dan kun je beter een foute aangifte doorgeven en die zo snel mogelijk corrigeren. Voor een aangifte correctie krijg je namelijk geen boete.

 

Maar op dit moment kan Nederland weer eens geen verbinding krijgen om de aangifte te doen.

De belastingdienst zou het "te druk hebben".

 

De belastingbetalers hebben het ook vaak te druk.

Maar die krijgen dan een boete.

>:(

Link naar reactie
  • 0

Meest voorkomende storingen belastingdienst:

 

Aangifte inkomstenbelasting (48%)

Website onbereikbaar (30%)

Inloggen met DigiD (14%)

 

Bekijk eerdere storingen

Opgeloste storingen:

 

24 maart: Storing bij Belastingdienst

20 maart: Storing bij Belastingdienst

16 maart: Storing bij Belastingdienst

 

31 maart: Storing bij Belastingdienst

 

Er is vanaf 19:40 een storing bij Belastingdienst. Veel mensen proberen op maandag avond hun aangifte voor de inkomstenbelasting 2013 te versturen. De Belastingdienst zegt via Twitter dat het de grote toestroom niet aankan. Diverse media waar onder Nu.nl melden dat het Ministerie van Financieen vanwege de storing heeft besloten om de deadline 2 dagen op te schuiven.

 

Heb je ook last van de storing bij de Belastingdienst? Laat dan hieronder een reactie achter.

http://allestoringen.nl/storing/belastingdienst

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien als een administratiebedrijf de aangifte doet, maar ik heb vor 1 of 2 dagen te laat indienen altijd direct een boete gekregen.

 

 

Ik denk dat je in de war bent met de omzetbelasting, daar krijg je inderdaad direct een boete,

 

voor inkomstenbelasting geld een ander regime en word niet direct een boete opgelegd.

 

zie ook "Als u uw aangifte te laat hebt ingediend"

 

dit staat er over inkomstenbelasting

 

U krijgt altijd eerst een herinnering, en als u daar niet op reageert een aanmaning als u de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting te laat hebt ingediend. In de aanmaning staat de nieuwe termijn waarbinnen u de aangifte moet doen. Als uw aangifte na die termijn wordt ontvangen, krijgt u een boete. Lees meer hierover bij Wanneer een boete?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja , als je echt tot de allerlaatste dag wacht roep je IMHO de ellende zelf over je af. ;D En ja de BD de schuld geven is de weg van de minste weerstand. ;)

 

Die storingen bij de belastingdienst zijn echt niet alleen op de laatste dag.

In januari en februari kon het formulier niet gedownload, tot op "het laatste moment".

In maart kon het formulier vele dagen niet ingezonden.

 

Je moet het bij de belastingdienst maar net treffen, dat zij werken wanneer jij werkt aan je aangifte.

De meeste mensen hebben geen tijd om dagenlang te proberen de formulieren te down- en uploaden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.