• 0

Ondernemen en de zorg voor kinderen

Beste HL'ers

 

Eind maart gaat mijn vrouw weer een aantal ochtenden in de week werken om haar vakkennis een beetje op peil te houden.

Voor mij zal dit gaan betekenen dat ik de zorg krijg over twee schoolgaande kinderen en ééntje die net begonnen is met lopen.

De twee oudsten hoef ik alleen 'smorgens op school af te leveren, de jongste dient dus wel van enige aandacht voorzien te worden.

 

Hoe gaat jullie de combinatie zorg voor kinderen en ondernemen af,?hebben jullie nog tips voor mij, zijn er valkuilen waar je met open ogen inloopt ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een van de grootste problemen is de telefoon omdat je die niet kunt plannen. Een huilend kind op schoot i.c.m. een klant aan de lijn werkt niet. De oplossing hiervoor is bijvoorbeeld het inzetten van een telefoonservice zodat jezelf op een rustig moment kunt terugbellen. Maar daar zijn uiteraard wel kosten aan verbonden.. Als je denkt dat je klanten het accepteren dan kun je natuurlijk ook een antwoordapparaat gebruiken maar dit komt tijdens kantooruren minder professioneel over.

 

gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

Sing Along songs van Disney in de Video :D

 

Nee zonder gekheid. Je kan wel wat werken, maar niet zo veel. Een telefoonservice is zeker een goed idee. Alhoewel ik steeds vaker met ondernemers aan de telefoon zit met een kind op schoot. Wel gevoelig en modern zo.

 

By the way, vergeet niet om ook gewoon wat quality time met de kleine door te brengen. Lekker wandelen, een spelletje of naar de dierentuin of zo. De verloren tijd kun je prima na 9 uur inhalen als de hele handel in bed ligt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
By the way, vergeet niet om ook gewoon wat quality time met de kleine door te brengen. Lekker wandelen, een spelletje of naar de dierentuin of zo. De verloren tijd kun je prima na 9 uur inhalen als de hele handel in bed ligt.

 

Die quality time wil ik zeker inruimen !

Het boek "het weekend van zeven dagen" van Ricardo Semler wel eens gelezen ?

 

Als het rustig is krijg ik ook de beste invallen ,dus s'avonds werken is toch al in de planning opgenomen.

 

Ik hoop voornamelijk bezig te zijn met prototypes bouwen en nul series van producten, het "gewone" R & D werk dus. Klanten hoef ik niet heel vaak aan de telefoon te hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Een van de redenen voor mij om mijn huidige bedrijf op te starten is de mogelijkheid dichtbij huis een kantoorruimte te huren (zou in principe ook vanuit huis kunnen, maar daar heeft mijn vrouw al een bedrijfsruimte) zodat ik weinig woon-werk verkeer en files heb. Daarnaast kan ik mijn tijd plooien waardoor ik een paar dagen mijn kind naar school kan brengen en halen, tussen de middag samen eten etc. Eea in overleg met (het werk van) mijn vrouw.

Ik weet niet wat je wilt doen, maar kijk eens om je heen naar b.v. franchisemogelijkheden om niet het wiel zelf en alleen uit te moeten vinden en toch als zelfstandige aan t werk te komen.

 

ciao & succes

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ben al weer 12 jaar ondernemer. De laatste jaar 6 jaar heb ik twee kinderen. Ga nu overdrijven denk ik maar vanaf het moment dat de eerste kwam ben ik geloof ik 10 keer zo effectiever geworden en doe ik 5 keer zoveel in drie keer zoveel minder tijd. Momenteel werk ik effectief gezien nog steeds niet mer dan 40 uur in de week. Soms niet helemaal juist, maar de tijd dat ik voor mijjn gezin ben gebruik ik voor planning. Planning in die zin dat ik nadenk hoe ik over 4 weken iets bereikt wil hebben, wie ik daar voor moet spreken en hoe ik dan die afspraak kan krijgen. Als de kinderen dan naar school gaan, rammel ik een paar emailtjes in elkaar, doe de telefoontjes tussen 9:00 en 11:00 om 11:30 weer op het schoolplein te kunnen staan waar ik onderweg weer nadenk over de stapen die ik morgen weer ga nemen:-)

 

Telefonische service dienst ben ik vanaf gestapt, schakel mijn telefoon naar mijn mobiel door, dan soms maar wat kinder geluiden op de achtergrond, maar later terug bellen, gaat aan effectiviteit verloren. De meeste klanten hebben veel respect voor de wijze waarop ik een inkomen genereer.

 

Verder ben ik steeds meer zaken gaan bedenken waarmee zo min mogelijk telefonisch contact nodig is. Produkten en diensten worden downloadable en per e-mail support. Binnenkort staat er weer een leuk produkt op de plank, allemaal weer spannend, met name je banksaoldo positief houden is met nieuwe ontwikkelingen altijd weer een gevecht:-)

 

Nu de oudste zes is en vragen begin te stellen, pappa wat doe je eigenlijk? Wordt je nog effectiever en begin je eindelijk eens aan een vijf jaren plan te werken, om te zeggen "pappa helpt bedrijven om nieuwe klanten te vinden."

 

Perry.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.