• 0

Vlaggen verkopen via internet

Dag ondernemers,

Ik lag laatst in bed en toen begon er midden in de nacht een idee op te komen. :o

 

Het plan:

Ik werkte vroeger in een klein bedrijfje ik stond weleens op markten en soms verzorgede ik het magezijn en de showroom. Mijn baas handelde in schilderijen en merchendaising. Hij verkocht ook poster vlaggen met artiesten erop zoals 2 pac enz. Hij verkocht ze heel goedkoop aan z'n klanten. Niet op de markt maar aan andere bedrijven. Nou was ik van plan om een web shop op te richten met de naam www.posterflags.nl. Aangezien een vlag heel licht is was ik van plan om ze te versturen per envelop. Als ik ze zou verkopen dan zou ik per vlag 5 euro winst hebben. Maar ik wete niet hoe ik moet beginnen? is het wel mogelijk om het per envelop te versturen.

Wat voor software moet ik gebruiken? ( ik had al wat gedownload maar dat waren allemaal demo's ik wil het niet te duur laten worden qua software) Of is het ook mogelijk om wat in elkaar te knutselen met HTML of FLASH dat ik gewoon bij de producten een nummer bij zet en dat ze daarna een e mail formulier moeten in vullen?

En ik wil niet alleen aan particulieren verkopen maar ook aan bedrijven.

Dat ze dan korting krijgen maar alleen als ze er meer dan 5 tegelijk bestellen. Maar iedereen kan dus zeggen dat ze ene eigen bedrijf hebben.Dus wil ik eerst weten of ze een KvK nummer hebben. Weet iemand hoe ik dat kan controleren of het nummer wle juist is?

 

Wat voor systeem moet ik gebruiken om de klanten te laten betalen?

Ik ben 16 jaar op het gebied van giro's heb ik nog niet echt veel ervaring ik heb nog geen eigen giro. Vinden jullie het een goed idee?

Ik wil er graag mee door ik vindt het leuk om contact de houden met de klanten. En voor de bestellingen te zorgen. Iedereen zegt altijd eerst maar eens klein beginnen. Want op mij zestiende een eigen bedrijfspand nee dat zie ik nog niet zo zitten. Wie o wie helpt me?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag ondernemers,

Ik lag laatst in bed en toen begon er midden in de nacht een idee op te komen. :o

 

Het plan:

Ik werkte vroeger in een klein bedrijfje ik stond weleens op markten en soms verzorgede ik het magezijn en de showroom. Mijn baas handelde in schilderijen en merchendaising. Hij verkocht ook poster vlaggen met artiesten erop zoals 2 pac enz. Hij verkocht ze heel goedkoop aan z'n klanten. Niet op de markt maar aan andere bedrijven. Nou was ik van plan om een web shop op te richten met de naam www.posterflags.nl. Aangezien een vlag heel licht is was ik van plan om ze te versturen per envelop. Als ik ze zou verkopen dan zou ik per vlag 5 euro winst hebben. Maar ik wete niet hoe ik moet beginnen? is het wel mogelijk om het per envelop te versturen.

Wat voor software moet ik gebruiken? ( ik had al wat gedownload maar dat waren allemaal demo's ik wil het niet te duur laten worden qua software) Of is het ook mogelijk om wat in elkaar te knutselen met HTML of FLASH dat ik gewoon bij de producten een nummer bij zet en dat ze daarna een e mail formulier moeten in vullen?

En ik wil niet alleen aan particulieren verkopen maar ook aan bedrijven.

Dat ze dan korting krijgen maar alleen als ze er meer dan 5 tegelijk bestellen. Maar iedereen kan dus zeggen dat ze ene eigen bedrijf hebben.Dus wil ik eerst weten of ze een KvK nummer hebben. Weet iemand hoe ik dat kan controleren of het nummer wle juist is?

 

Wat voor systeem moet ik gebruiken om de klanten te laten betalen?

Ik ben 16 jaar op het gebied van giro's heb ik nog niet echt veel ervaring ik heb nog geen eigen giro. Vinden jullie het een goed idee?

Ik wil er graag mee door ik vindt het leuk om contact de houden met de klanten. En voor de bestellingen te zorgen. Iedereen zegt altijd eerst maar eens klein beginnen. Want op mij zestiende een eigen bedrijfspand nee dat zie ik nog niet zo zitten. Wie o wie helpt me?

 

ehm, kun je iets meer over die vlaggen vertellen? Zie de behoefte aan een posterflag niet zo.

 

Kun je die posters dan zelf afdrukken, of moet je die nog inkopen?

 

Als ze in een envelop passen, dan kun je ze op die manier ook versturen. Er zijn hier genoeg threads over betaal afhandelingen.

 

Of iemand werkelijk een bedrijf heeft of particulier is, weet niet of dat nou zo belangrijk is.

 

Ook over keuzes over webshops, ik gebruik www.oscommerce.com

Neem een website met een mysql database kost niet zo gek veel.

Installeer die webshop en speel er eens mee, zitten ook al betaal afhandelingen in ...

 

Maar eerst....wie zouden zo'n poster willen kopen en waarom?

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Perry heeft wel een beetje gelijk, de tijd dat iedereen posters en vlaggen had hangen ligt achter ons. Alleen op bepaalde markten zie je nog wel eens wat van dat spul hangen. Het zijn volgens mij ook impulsaankopen.

Hou ook rekening met de copyrights, wat je erop verdient kan dan wel eens flink tegenvallen. En alleen vlaggen is niet genoeg om je bestaansrecht uit te halen.

 

Verder is het niet slim om met een domeinnaam op de proppen te komen die nog niet geregistreerd is !!!

 

Ga eerst maar eens bij de KvK langs om je te laten informeren over het ondernemerschap, als je een beetje denkt te weten wat je te wachten staat (boekhouding, voorraadbeheer, logistiek, klanten vinden, enz.enz.) en je hebt er dan nog zin in, vraag dan hier maar weer eens verder

Link naar reactie
  • 0

Dag ondernemers,

Ik lag laatst in bed en toen begon er midden in de nacht een idee op te komen. :o

 

Het plan:

Ik werkte vroeger in een klein bedrijfje ik stond weleens op markten en soms verzorgede ik het magezijn en de showroom. Mijn baas handelde in schilderijen en merchendaising. Hij verkocht ook poster vlaggen met artiesten erop zoals 2 pac enz. Hij verkocht ze heel goedkoop aan z'n klanten. Niet op de markt maar aan andere bedrijven. Nou was ik van plan om een web shop op te richten met de naam www.posterflags.nl. Aangezien een vlag heel licht is was ik van plan om ze te versturen per envelop. Als ik ze zou verkopen dan zou ik per vlag 5 euro winst hebben. Maar ik wete niet hoe ik moet beginnen? is het wel mogelijk om het per envelop te versturen.

Wat voor software moet ik gebruiken? ( ik had al wat gedownload maar dat waren allemaal demo's ik wil het niet te duur laten worden qua software) Of is het ook mogelijk om wat in elkaar te knutselen met HTML of FLASH dat ik gewoon bij de producten een nummer bij zet en dat ze daarna een e mail formulier moeten in vullen?

En ik wil niet alleen aan particulieren verkopen maar ook aan bedrijven.

Dat ze dan korting krijgen maar alleen als ze er meer dan 5 tegelijk bestellen. Maar iedereen kan dus zeggen dat ze ene eigen bedrijf hebben.Dus wil ik eerst weten of ze een KvK nummer hebben. Weet iemand hoe ik dat kan controleren of het nummer wle juist is?

 

Wat voor systeem moet ik gebruiken om de klanten te laten betalen?

Ik ben 16 jaar op het gebied van giro's heb ik nog niet echt veel ervaring ik heb nog geen eigen giro. Vinden jullie het een goed idee?

Ik wil er graag mee door ik vindt het leuk om contact de houden met de klanten. En voor de bestellingen te zorgen. Iedereen zegt altijd eerst maar eens klein beginnen. Want op mij zestiende een eigen bedrijfspand nee dat zie ik nog niet zo zitten. Wie o wie helpt me?

 

ehm, kun je iets meer over die vlaggen vertellen? Zie de behoefte aan een posterflag niet zo.

 

Kun je die posters dan zelf afdrukken, of moet je die nog inkopen?

 

Als ze in een envelop passen, dan kun je ze op die manier ook versturen. Er zijn hier genoeg threads over betaal afhandelingen.

 

Of iemand werkelijk een bedrijf heeft of particulier is, weet niet of dat nou zo belangrijk is.

 

Ook over keuzes over webshops, ik gebruik www.oscommerce.com

Neem een website met een mysql database kost niet zo gek veel.

Installeer die webshop en speel er eens mee, zitten ook al betaal afhandelingen in ...

 

Maar eerst....wie zouden zo'n poster willen kopen en waarom?

 

Perry

 

Ik kan ze inkopen een eindje verder op ik kan er met de scooter heen.

wie zouden zo'n poster willen kopen en waarom?

Nou omdat je ze in winkels nauwelijks tegen komt. En ze zijn bij mij erg goedkoop. Die doeken zijn ook megagroot afmeting: 1.40 bij 90

Je hoeft nauwelijks verzendkosten te betalen. Ik kan echt aan van alles komen. Maar ik heb nog niet zoveel informatie qua drukken. Ik denk dat er daarvoor nauwelijks klanten voor zijn. 50 cent en eminem zijn redelijk bekend. Als je ziet wat zo een grote poster in de winkel kost dan ben je ook al snel 10 euro kwijt. Maar mischien kan ik daarna nog uitbreiden. Het is een vlag met een artiest erop je kan hem op je kamer hangen of voor je raam ;D.

 

Wat bedoel je hiermee mysql database moet ik dat kopen?

Maar ik wil niet gebruik maken met way 2 pay enzo.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Perry heeft wel een beetje gelijk, de tijd dat iedereen posters en vlaggen had hangen ligt achter ons. Alleen op bepaalde markten zie je nog wel eens wat van dat spul hangen. Het zijn volgens mij ook impulsaankopen.

Hou ook rekening met de copyrights, wat je erop verdient kan dan wel eens flink tegenvallen. En alleen vlaggen is niet genoeg om je bestaansrecht uit te halen.

 

Verder is het niet slim om met een domeinnaam op de proppen te komen die nog niet geregistreerd is !!!

 

Ga eerst maar eens bij de KvK langs om je te laten informeren over het ondernemerschap, als je een beetje denkt te weten wat je te wachten staat (boekhouding, voorraadbeheer, logistiek, klanten vinden, enz.enz.) en je hebt er dan nog zin in, vraag dan hier maar weer eens verder

 

Moet dit nou echt allemaal?boekhouding, voorraadbeheer, logistiek

Ik koop die vlaggen gewoon in van ieder een paar stuks.

Klanten vinden is niet zo moeilijk ik ga zo midden in het dorp staan en papiertjes uit delen.

 

Verder is het niet slim om met een domeinnaam op de proppen te komen die nog niet geregistreerd is !!!

Nou ik was het van plan om het zo te gaan noemen! Of breng ik nou andere mensen op ideeen?

 

Bestaansrecht? Ik hoef toch niet ingeschreven te staan bij de KvK? Als ik die vlaggen ga inkopen dan hoef ik niks te laten zien.

Waarom rekening houden met copyrights? Het zijn geen beschermde producten net als ferrari enzo.

 

Nou ja ik weet niet of de tijd wel echt voorbij is. Op de markt verkochten ze echt goed nog beter als de schilderijen vooral bekende vlaggen.

Nou ja ik hoor het nog wel allemaal.

Valt me wel erg tegen allemaal ::)

Link naar reactie
  • 0

In dat geval, zeker als je klein wilt beginnen, is het wellicht verstandiger/rendabeler om een kant-en-klare winkel op te zetten zonder dat je zelf een site hoeft te ontwikkelen.

 

Zie Google: "eigen webwinkel" voor tal van opties. Ze zijn er al vanaf een paar euro per maand. Loop er eens een paar langs en kijk eens wat je krijgt voor dat geld (eigen logo, vormgeving, betalingsmethoden etc).

 

Wordt het een succes, dan kun je altijd nog een professionelere shop (laten) ontwikkelen.

 

Of je klanten een KvK-nummer hebben maakt niet zoveel uit: je brengt de prijs gewoon inclusief BTW in rekening. Als je klant een bedrijf is, kan hij de betaalde BTW zelf weer terugvragen, maar daar heb jij weer niks mee te maken.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

In dat geval, zeker als je klein wilt beginnen, is het wellicht verstandiger/rendabeler om een kant-en-klare winkel op te zetten zonder dat je zelf een site hoeft te ontwikkelen.

 

Zie Google: "eigen webwinkel" voor tal van opties. Ze zijn er al vanaf een paar euro per maand. Loop er eens een paar langs en kijk eens wat je krijgt voor dat geld (eigen logo, vormgeving, betalingsmethoden etc).

 

Wordt het een succes, dan kun je altijd nog een professionelere shop (laten) ontwikkelen.

 

Of je klanten een KvK-nummer hebben maakt niet zoveel uit: je brengt de prijs gewoon inclusief BTW in rekening. Als je klant een bedrijf is, kan hij de betaalde BTW zelf weer terugvragen, maar daar heb jij weer niks mee te maken.

bedankt man ik hoef natuurlijk niet de duurste web winkel ik wil er eerst van proeven dan kan ik altijd no doorgroeien.

Link naar reactie
  • 0

Hier een paar prijzen:

25 producten: 2,50 euro

100 producten: 5,00 euro

De voorbeelden zien er erg professional uit.

Krijg je dan een software thuis gestuurd ofzo?

 

Nee, dan krijg je inloggegevens waarmee je alles via een beveiligd gedeelte op hun website kunt opzetten en onderhouden. Je hebt geen software nodig, je hoeft niks te installeren, je kunt gelijk aan de slag.

 

Hou er rekening mee dat de voorbeelden waarschijnlijk allemaal gebruik maken van de duurste optie, en dat de goedkope winkelversies waarschijnlijk allemaal een vrij standaard-layout hebben. Enfin, je kunt het 3 maanden voor nop uitproberen, daar kun je je dus geen buil aan vallen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Marv, voordat je hier mee begint moet je je realiseren dat het bekend maken van je shop waarschijnlijk meer moeite gaat kosten dan je nu denkt. Het is niet een kwestie van een paar flyers uitdelen, dan zou je enkele klanten per jaar hebben.

 

Denk meer aan advertenties is bladen als breakout, hitkrant et cetera. Ook flyers op laten hangen op prikborden van middelbare scholen zal goed helpen denk.

 

Gaat het hier uitsluitend over van die katoenen posters? Een papieren poster past natuurlijk wel in een envelop, maar niemand wilt een poster ophangen waar vouwen in zitten. De verzending moet dan dus doen met kokers, waarin je poster opgerold past.

Link naar reactie
  • 0

Marv... naar mijn mening is het wel een goed idee en is er zeker markt voor dit product. Denk dat mensen het wel zien als een gadget, een wannahave item. Ook in de cadeauwereld kan ik me daar best veel van voorstellen. Tevens zijn zowel offline als online genoeg verkoop kanalen te vinden. Prijs, levering, kwaliteit en service zijn natuurlijk heel belangrijk.

 

Sterke propositie vind ik als de vlaggen customized gemaakt worden.

 

- Geslaagd voor examen, hang de vlag uit!

- Pasgeboren zoon/dochter, hang de vlag uit!

- Vader wordt abraham, grote vlag voor de raam!

 

Etc....

 

Natuurlijk zou je ook zelf nog b-to-b kunnen gaan verkopen, wellicht ligt dit wel wat moeilijker.

 

Mocht het concept aan slaan, dan slaag je natuurlijk met vlag en wimpel!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Marv, voordat je hier mee begint moet je je realiseren dat het bekend maken van je shop waarschijnlijk meer moeite gaat kosten dan je nu denkt. Het is niet een kwestie van een paar flyers uitdelen, dan zou je enkele klanten per jaar hebben.

 

Denk meer aan advertenties is bladen als breakout, hitkrant et cetera. Ook flyers op laten hangen op prikborden van middelbare scholen zal goed helpen denk.

 

Gaat het hier uitsluitend over van die katoenen posters? Een papieren poster past natuurlijk wel in een envelop, maar niemand wilt een poster ophangen waar vouwen in zitten. De verzending moet dan dus doen met kokers, waarin je poster opgerold past.

Nee nee het is wel een poster maar dan op een vlag gedrukt. Dus erg flexibiel. Makkelijk te versturen. Ja ik moet er wat voor doen om wat klanten te krijgen. Marktplaats lijkt me ook wel goed. Maar ik moet eerst maar eens beginnen met een shop

Link naar reactie
  • 0

Marv... naar mijn mening is het wel een goed idee en is er zeker markt voor dit product. Denk dat mensen het wel zien als een gadget, een wannahave item. Ook in de cadeauwereld kan ik me daar best veel van voorstellen. Tevens zijn zowel offline als online genoeg verkoop kanalen te vinden. Prijs, levering, kwaliteit en service zijn natuurlijk heel belangrijk.

 

Sterke propositie vind ik als de vlaggen customized gemaakt worden.

 

- Geslaagd voor examen, hang de vlag uit!

- Pasgeboren zoon/dochter, hang de vlag uit!

- Vader wordt abraham, grote vlag voor de raam!

 

Etc....

 

Natuurlijk zou je ook zelf nog b-to-b kunnen gaan verkopen, wellicht ligt dit wel wat moeilijker.

 

Mocht het concept aan slaan, dan slaag je natuurlijk met vlag en wimpel!

 

 

Ja dan moet ik ze ergens laten drukken. Dan vraag ik ze eerst wat voor tekst ze erop willen en dan maak ik een design en dan laat ik het ze zien. Maar eerst kijken of er wel genoeg aandacht voor is.

Link naar reactie
  • 0

Als jij in staat bent om op maat vlaggen te produceren, wil ik die webshop oscommerce.wel voor je installeren !

 

Daar zit volgens mij ook een add onn bij waarmee je vrij teksten of logo's kunt uploaden. Was om koffie mokken te bestellen met een bedrijfsnaam er op. Ook daar wil ik wel moeite voor doen om het in de lucht te krijgen (allemaal voor niets)

 

Wat jij alleen moet doen is een domein naam en website ruimte inhuren. Die moet voorzien zijn van een mysql database. Ik zit bij 123xs.com niet duur (ik meen 129 euro/jaar) en goed support.

 

Wat jij voor mij kunt doen is misschien een flash animatie maken en mijn banner voor een jaartje op je website plaatsen. (mijn banner heeft te maken met een nieuw produkt dat ik volgende week ga lanceren, gewoon een b2b produkt niets bijzonders aan, kun je nog geld mee verdienen ook.

 

Het inrichten van de winkel en het promoten van de site laat ik aan jou over. Vlak het promoten niet uit, dat is niet eenvoudig.

 

Verder lijkt me dat ik je wel moet adviseren om je in te schrijven bij de kvk,. je bent nog jong weet niet hoe anderen daar over denken, ik hoor wel of je deze kans wilt benutten.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

129 euro per jaar :o Maar bij dit bedrijf http://www.qurium.com/ecommerce.php krijg ik een domeinnaam en een web shop aplicatie voor maar 9 euro per maand. :-\ ik dacht eraan om dat pakket te nemen. Ik ben tot nu toe nog niet in staat om vlaggen op maat te produceren.Dit is de standaard maat 1.40 bij 0.90. Als ik de site zou lanceren dan wil ik best wel je banner erop zetten en een flash animatie maken No Problem.

 

 

Ik zie het nut er niet echt van in om me nu al in te gaan schrijven bij de Kvk.Want ik hoef me bij de groothandel niet te bewijzen. Hij kent me al 2 jaar. En ja als ik bij andere groothandels inkopen zou doen dan schrijf ik me wel in. Maar ik hoor het nog wel van je die 129 euro is wel veel.

Ik wil best met je in schip gaan hoor.

Link naar reactie
  • 0

129 euro per jaar :o Maar bij dit bedrijf http://www.qurium.com/ecommerce.php krijg ik een domeinnaam en een web shop aplicatie voor maar 9 euro per maand. :-\ ik dacht eraan om dat pakket te nemen. Ik ben tot nu toe nog niet in staat om vlaggen op maat te produceren.Dit is de standaard maat 1.40 bij 0.90. Als ik de site zou lanceren dan wil ik best wel je banner erop zetten en een flash animatie maken No Problem.

 

Ik zie het nut er niet echt van in om me nu al in te gaan schrijven bij de Kvk.Want ik hoef me bij de groothandel niet te bewijzen. Hij kent me al 2 jaar. En ja als ik bij andere groothandels inkopen zou doen dan schrijf ik me wel in. Maar ik hoor het nog wel van je die 129 euro is wel veel.

Ik wil best met je in schip gaan hoor.

 

Als je een goedkopere hosting weet, prima, ik handel niet in hosting, daar zijn er genoeg van. Ik heb alleen goede ervaring met deze, het kost feitelijk maar 10 euro per maand en dan ben je nu full control. Je moet het alleen wel vooruit betalen. Let wel je hebt mysql nodig, daar ik weet dat dit erbij zit, adviseer ik je deze. Tevens vraag ik me af of er in die webshop die jij op het oog hebt ook affiliaton, meerdere talen en de mogelijkheid om varaiabele logo's te uploaden tijdens het order proces.

 

Vraag anders aan die handelsfirma 500 euro, voor het opzetten van een winkel, waarbij je de eerste vlaggen met minder marge door verkoopt. Maak je gelijk winst ook;-)

 

Werk het verder uit. Zet nu eens wat op papier, beantwoord volgende vragen eens:

 

1. Idee omschrijving

- welk probleem lost het op of welke behoefte vervult het?

- wat ga je precies aanbieden?

- is het uivoerbaar?

- hoe ga je het maken?

- hoe ga je het verzenden?

 

 

2. wie vormen de doelgroep

- hoe groot is de markt?

 

- wie zijn mogelijke concurrenten?

 

- welke produkten zou iemand als alternatief kunnen kopen?

 

- hoe hoog zullen de promotiekosten zijn?

 

- welke distributiekanalen ga je gebruiken?

 

- met wie ga je samenwerken en waarom?

 

- wat gaat het produkt kosten?

 

- hoevel ga je verdienen per verkoop?

 

- hoeveel moet je dan verkopen?

 

- welke winst verwacht je?

 

etc..

 

Kom op zet eens wat op papier., dat haalt je uit je dromen. Ik laat het nu even los.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Idee omschrijving

- welk probleem lost het op of welke behoefte vervult het?

Dat mensen hun kamer meer sfeer kunnen geven.

- wat ga je precies aanbieden? Poster vlaggen en eventueel uitbreiden als er iets een trend wordt. Dat product laten inkopen in China.

- is het uivoerbaar?

Ja de mogelijk is er wel volgens mij. Alleen moet wel de goeie software hebben voor een web shop!

- hoe ga je het maken?

Als ik het product inkoop dan is het al gereed om door te verkopen.

- hoe ga je het verzenden?

Het mooiste zou zijn via een envelop maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel ieen klantbesteld.

 

 

2. wie vormen de doelgroep

- hoe groot is de markt?

De markt is wel groot ervoor. Maar je kan zoiets alleen maar op markten kopen. Dit product kom je nauwelijks tegen. In plaats van naar het product te zoeken. Kun je het gewoon vanuit je luie stoel het product binnen halen.

 

- wie zijn mogelijke concurrenten?

Alleen vanuit de markt. Maar in normale winkels niet. Ik moet goed informeren voor hoeveel ze dit product verkopen op de markt. Maar waarschijnlijk wel duurder. Ze proberen er maximaal 15 euro voor te kunnen vangen.

 

- welke produkten zou iemand als alternatief kunnen kopen?

Het hoofdproduct is toch wel poster vlaggen maar als het goed loopt dan zou het nog wel eens flink kunnen groeien.

- hoe hoog zullen de promotiekosten zijn?

Niet veel ik regel alles wel zelf ik zal zelfs rond gaan lopen met de naam van mijn website achterop. Ik heb er alles voor over. Maar ik denk dat ik ongeveer uit kom op 20 euro om ook nog banners te plaatsen en advertenties op marktplaats.nl

- welke distributiekanalen ga je gebruiken?

Internet

- met wie ga je samenwerken en waarom?

In m'n eentje anders moet ik m'n medewerker steeds helpen en dat schiet ook niet op ik heb ook nog school erbij.

- wat gaat het produkt kosten?

ongeveer 10,25 plus inc verzendkosten

- hoevel ga je verdienen per verkoop?

zeker wel 5 euro

- hoeveel moet je dan verkopen?

Het liefst 4 per week dan ben ik wel voor het begin te vreden!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer te reageren op de thread vlaggen verkopen via internet, maar lukt me niet. Ik wordt door gelinkt naar pionierforum en kom er dan niet in.

 

Dan maar zo.

 

 

Marvin,

 

Heb je wel eens gegoogled op "vlaggen"

 

Aanbod genoeg lijkt me. Wat is nou zo uniek aan jouw vlaggen?

 

Wil je niet ontmoedigen, maar besef goed dat het waarschijnlijk impuls aankopen zijn. Mijn geest is er niet helemal op ingesteld, maar je moet misschien eerder denken om een bepaald thema met vlaggen te ondersteunen.

 

Bijvoorbeeld:

- Een vlag om stille tochten mee te lopen.

- Een vlag voor een specifieke fanclub. Jij maakt die vlag en zet die te koop, met een verwijzing op de website van een fanclub, zorg dat de fanclub er ook wat aan verdient (affiliation)

- Misschien een vlag waarin men kan laten zien dat ze een goed doel ondersteunen. Een soort combi vlag. Aan de wimpel zie je een goed doel. Ga je ook masten(stokken) verkopen?

 

Zet wel vraagtekens of er werkelijk een bepaalde spanning in iemand oren ontstaat om zo'n vlag te kopen.

 

Ik weet het niet, denk dat je nog beter concreet op een markt kunt gaan staan.

 

Voor alleen maar sfeer in mijn kamer, ontstaat er bij mij geen behoefte om nou eens op zoek te gaan naar vlaggen.:-)

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op de vlaggen die ik verkoop staan bekende artiesten. En om nou die vlaggen te laten maken is ook overdreven want dan zouden ze net zo goed zelf naar de drukkerij kunnen gaan. Ja hoor ik heb al wel bij google gekeken maar daar staan alleen maar ouwe vlaggen te koop. Onbekende.

Een mast kan ik niet op sturen :-\

Ja het is best wel lastig te zeggen of er wel markt voor is. Maarja er zijn ook zoveel computer winkels die hetzelfde verkopen voor dezelfde prijzen.

 

Maar perry die man waar ik werkte heeft echt zoveel hij koopt gewoon dingen in die bekend worden vanuit China want om nou alleen vlaggen te verkopen. Daar had ik nog eens goed over nagedacht.ik was er bij m'n baas mee gestopt omdat het even te koud was om op de markt te gaan staan.Hij moest zelf ook een webshop hebben. Het heeft het domeinnaam al een jaar open staan. Ik denk dat ik eerst met hem eens om de tafel ga zitten. Mischien als ik voor hem die site maak dat ik dan wat meer artikelen kan inkopen. je hoort nog van me. Even een afspraak maken.

Link naar reactie
  • 0

Op de vlaggen die ik verkoop staan bekende artiesten. En om nou die vlaggen te laten maken is ook overdreven want dan zouden ze net zo goed zelf naar de drukkerij kunnen gaan. Ja hoor ik heb al wel bij google gekeken maar daar staan alleen maar ouwe vlaggen te koop. Onbekende.

Een mast kan ik niet op sturen :-\

Ja het is best wel lastig te zeggen of er wel markt voor is. Maarja er zijn ook zoveel computer winkels die hetzelfde verkopen voor dezelfde prijzen.

 

Maar perry die man waar ik werkte heeft echt zoveel hij koopt gewoon dingen in die bekend worden vanuit China want om nou alleen vlaggen te verkopen. Daar had ik nog eens goed over nagedacht.ik was er bij m'n baas mee gestopt omdat het even te koud was om op de markt te gaan staan.Hij moest zelf ook een webshop hebben. Het heeft het domeinnaam al een jaar open staan. Ik denk dat ik eerst met hem eens om de tafel ga zitten. Mischien als ik voor hem die site maak dat ik dan wat meer artikelen kan inkopen. je hoort nog van me. Even een afspraak maken.

 

Kijk daar begin je verstandig te praten.

 

Al mis je een beetje de waarschuwing die in vele posts naar voren komt.

Vlaggen zijn geen computers, een computer heeft een functie, een vlag is decoratie.

 

Mensen kopen zoiets op de markt omdat ze het dan pas zien, en pas dan ontstaat ook de impuls, als jij thuis op de bank zit denk je niet "goh ik zal eens een vlag op internet kopen bij Marv", dan moeten ze jou shop wel weten te vinden.

Perry merkt terecht op dat er nogal wat te koop is op internet.

Vergeet niet dat jou baas al heel lang in die handel zit, en hi j er misschien een goede boterham aan verdient, komen er meer op de markt dan verdient er niemand meer wat aan omdat het aantal vlaggenkopers niet toeneemt

Link naar reactie
  • 0

Zo te lezen ben je nog in de ideeontwikkelingsfase. Wij blijven toch herhalen: je moet een plan maken en een beetje onderzoek doen waaruit moet blijken dat er brood in zit. Het is natuurlijk hartstikke leuk om enthousiast aan de gang te gaan, maar uiteindelijk moet het geld opleveren.

 

Het geven van kortingen betekend niet meteen dat nog meer klanten erbij komen. Je product moet gewoon goed zijn en je moet de juiste doelgroep of segment vinden. Dat is de uitdaging; denk ik.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.