Ik ben een beginnend (klein) zelfstandig ondernemer.
Eigenlijk wil ik zelf de dagelijkse boekhouding gaan doen met uitzondering van de Jaarlijkse aangifte IB en loonadministratie.
Het boeken van de inkomende en uitgaande facturen en de kas/bank is niet zo complex maar ik vroeg mij als leek af wat
te doen met de aanslagen IB en ZVW zo ook de OB. Dienen deze überhaupt wel geboekt te worden en zo ja hoe zou ik deze dan moeten boeken? Toch niet als kosten? Ik neem aan dat er toch "iets" geboekt moet worden zodat de betalingen ook ergens tegen weggeboekt kunnen worden....!!??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nunkeynoo
nunkeynoo
Hallo,
Ik ben een beginnend (klein) zelfstandig ondernemer.
Eigenlijk wil ik zelf de dagelijkse boekhouding gaan doen met uitzondering van de Jaarlijkse aangifte IB en loonadministratie.
Het boeken van de inkomende en uitgaande facturen en de kas/bank is niet zo complex maar ik vroeg mij als leek af wat
te doen met de aanslagen IB en ZVW zo ook de OB. Dienen deze überhaupt wel geboekt te worden en zo ja hoe zou ik deze dan moeten boeken? Toch niet als kosten? Ik neem aan dat er toch "iets" geboekt moet worden zodat de betalingen ook ergens tegen weggeboekt kunnen worden....!!??
Een beginnend ondernemer
[titel verduidelijkt - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45617-aanslagen-hoe-te-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag