• 0

vergoeding op basis van commissie - hoe werkt dat ?

Ik hoop dat het goede gedeelte is, leek mij het meest geschikt.

 

Heb al op internet gekeken en ook hier op het forum maar heb het nog niet kunnen vinden.

 

Kleine uitleg over hoe en wat.

 

Ik ben bezig met een opleiding en wil dan het liefst als zelfstandige een bedrijfje beginnen. Het gaat dan voornamelijk om het maken van ontwerpen voor bijvoorbeeld woonkamers, keukens, badkamers.

Hiernaast wil ik ook andere ontwerpen maken, wat ook betrekking heeft tot het interieur.

Als de klant dan tevreden is kan de (ver) bouw beginnen. De (ver) bouw word dan uitgevoerd door een aannemer en/of installateur. Voor de andere ontwerpen kunnen ze dan informeren bij een aantal bedrijven die dat kunnen realiseren.

 

Deze mensen krijgen dan een klus, vanwege het feit dat ik hun aanbeveel.. Alleen nu is dus mijn vraag

 

- hoe gaat dat in zijn werk? hoe komt dat tot 'stand' of het zo maar te noemen.

- hoe het beste die mensen te benaderen

 

Ik hoop dat het wat duidelijker is, zo niet dan hoor ik het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij heb je 2 opties als het gaat om de commissie:

 

1 je laat de klant voor het ontwerp + de bouw betalen, het verschil is jou winst. Dus de klant betaald 1.000 euro, de bouwer rekent 750 euro, 250 is je winst. Dit heeft echter wel risico omdat het onder jou naam gebeurd, jij blijft verantwoordelijk.

2 Je maakt een afspraak met een aantal bouwers dat, als de klus doorgaat jij 10% krijgt van de klus. Dus de klant kiest jou bouwer, die doet de klus voor 750 euro. Jij krijgt van de bouwer 75 euro.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie antwoorden :)

 

Wat commisie betreft, dat had ik al gevonden, wat procenten enzo betreft.

 

Alleen wat ik dus nog wil weten ... hoe komt zo'n regeling tot stand? Ga je gewoon informeer bij potenciele 'partners' of komt zoiets vanzelf ?

 

Lijkt mij ook dat je 'ervaring' met die personen moet hebben. Net als wat 'TwaBla' ook al zei. Als de klant niet tevreden is kan je zelf ook een slechte naam krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goede middag Peter

 

Ik zou bijna zeggen "alleen het weer komt vanzelf".

 

Voor dat je iemand verwijst naar een aannnemer of installateur moet je er zelf van overtuigd zijn dat deze "uitvoerder" van de opdracht goed werk levert op een wijze en voor een prijs die je zelf ook kunt verdedigen.

 

Het is daarvoor noodzakelijk dat je zelf onderzoek doet naar kwaliteit van uitvoering enz.

 

Daarnaast moet je ook vooraf duidelijke afspraken maken, liefst schriftelijk, omtrent de hoogte van de vergoeding alsmede

de voorwaarden en wijze van uitbetaling.

Ben jij afhankelijk van het betalingsgedrag van de opdrachtgever of niet ?

Ben jij verantwoordelijk voor wijzigingen in de opdracht ?

Krijg jij een vergoeding voor extra werkzaamheden voortvloeiende uit de opdracht of binnen 1 a 2 jaren ?

 

En zo zijn er nog wel meer zaken die m.i. aan de orde komen voordat er van verwijzing en dus ook commissie sprake kan zijn.

 

Succes met je plannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.