Ik heb een taxibedrijf, een eenmanszaak, ik wil graag een auto leasen, en daarbij moet je de BTW vooruitbetalen.
Ik maak gebruik van de KOR, aangifte word jaarlijks gedaan (omzetbelasting).
Alleen is het mogelijk om in het 2e kwartaal die BTW terug te krijgen, of moet ik per se het einde van het jaar afwachten? Het gaat om een vrij hoog bedrag (meer dan 5000 euro).
Werkt het dus zeg maar zo (bedragen zijn fictief)
1e kwartaal: 300 te betalen btw
2e kwartaal: 300 te betalen btw, 5000 terug te vorderen, 5000-600 = 4400 terugkrijgen in 2e kwartaal?
3e kwartaal: 300 te betalen btw
4e kwartaal: 300 te betalen btw
Einde van het jaar, 600 te betalen BTW, dus KOR. (eerste tweede kwartaal zijn dus al verrekend)
Of mis ik iets? En is het zo dat omdat ik KOR toepas dat ik pas aan het einde van het jaar pas recht heb op BTW teruggave, want immers je rekent dat ook per jaar uit??? (uiteindelijk dan)?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
yup
yup
Klein vraagje:
Ik heb een taxibedrijf, een eenmanszaak, ik wil graag een auto leasen, en daarbij moet je de BTW vooruitbetalen.
Ik maak gebruik van de KOR, aangifte word jaarlijks gedaan (omzetbelasting).
Alleen is het mogelijk om in het 2e kwartaal die BTW terug te krijgen, of moet ik per se het einde van het jaar afwachten? Het gaat om een vrij hoog bedrag (meer dan 5000 euro).
Werkt het dus zeg maar zo (bedragen zijn fictief)
1e kwartaal: 300 te betalen btw
2e kwartaal: 300 te betalen btw, 5000 terug te vorderen, 5000-600 = 4400 terugkrijgen in 2e kwartaal?
3e kwartaal: 300 te betalen btw
4e kwartaal: 300 te betalen btw
Einde van het jaar, 600 te betalen BTW, dus KOR. (eerste tweede kwartaal zijn dus al verrekend)
Of mis ik iets? En is het zo dat omdat ik KOR toepas dat ik pas aan het einde van het jaar pas recht heb op BTW teruggave, want immers je rekent dat ook per jaar uit??? (uiteindelijk dan)?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45956-kor-jaaraangifte-en-btw-auto-terugvorderen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag