• 0

Google Ventures in Londen?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor die Yanks ligt Amsterdam om de hoek, in 30 minuten vlieg je van London naar AMS.

 

Precies. En als je dan op je thuisbasis gewoon Engels kunt spreken lijkt mij de keuze al snel gemaakt vanuit het oogpunt van Google.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Nog een paar van zulke verkopers en de BV Nederland is snel failliet. ;)

 

;D ;D ;D

 

Maar dit is het seizoen van de pan-europese gedachte: ze vestigen zich in ieder geval binnen de EU (voor zolang het VK daar nog aan deelneemt dan), dus is het goed voor ons allen ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Nog een paar van zulke verkopers en de BV Nederland is snel failliet. ;)

 

Jij vat 'm.

 

Als ik Google was zou ik in Londen gaan zitten, of in Berlijn. Maar de NL regering zwetst altijd van alles over innovatie en investering in technologie, maar als er dan eens in de dertig jaar iets is waar ze wel mee hadden kunnen scoren, dan weten ze wsch niet eens dat het gebeurt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de ophef niet, het is steeds duidelijker dat er allerlei redenen zijn waarom bedrijven zich statutair dan wel feitelijk in een bepaalt land vestigen. Mogelijk dat het vestigen van het kantoor in London ingegeven is door fiscale voordelen zoals de overname van Pfizer ook weer eens duidelijk maakt.

 

Maar wat gebeurt er nu echt?

Stel ze vestigen zich in Amsterdam en er komen leuke ict start-ups voorbij, hoe groot is dan de kans dat een interessante start-up zich operationeel vestigt in Amsterdam, ik denk niet.

Vanuit de start-up optiek gezien maakt het denk ik niet uit of het nu London Berlin of Amsterdam is.

Behalve dan dat het de eerste keer iets makkelijker binnenloopt als je in dezelfde stad zit.

Volgens mij gaan ze bij succes onmiddellijk op het vliegtuig om zich te vestigen in de omgeving van de Google campus.

Link naar reactie
  • 0

Het scheelt natuurlijk wel dat Google in UK behoorlijk wat substance heeft, maar nogal werd bekritiseerd omdat daar nauwelijks belastbare winst werd behaald - mede door gebruikmaking van Nederland via een double Irish structuur met een Dutch sandwich. Ter beperking van de schade door massaverontwaardiging werd het dan niet onverstandig geacht om wat meer resultaten aan UK toe te rekenen.

 

Als dat soort sentimenten een rol gaat spelen, heb je wel hele goede verkopers nodig.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Als dat soort sentimenten een rol gaat spelen, heb je wel hele goede verkopers nodig.

 

Yep, daarom is ook Starbucks verhuisd naar Londen.

 

Onder Vermeend en Zalm was dat niet gebeurd. Bij dat duo paste de dominee en negotiant nog onder dezelfde pet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vanuit de start-up optiek gezien maakt het denk ik niet uit of het nu London Berlin of Amsterdam is.

 

Toen ik een kantoortje in Sunnyvale had, kwam ik regelmatig mensen tegen van Hummer Winblad of Google Ventures, of meer van die boeven. Gewoon, omdat die ook naar borrels gaan in hun regio. Een investeerder die in Londen zit, gaat naar borrels in Londen, en een investeerder die in Amsterdam zit, gaat naar borrels in Amsterdam. Ik kom wel 's op borrels in Amsterdam, maar erg weinig op borrels in Londen. Dus voor de locale startup scene is het beter als een interessante investeerder gewoon in dezelfde stad zit.

 

En ook als het rationeel niet uitmaakt waar ze zitten, voor de PR van ons land als technologie startup gebied is het goed als ze in Amsterdam zitten. Wat ik steeds zeg, onze regering lult wel veel over innovatie, maar ze doen niks nuttigs.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.