• 0

ervaring met stichtingafkoopbelasting.nl

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van een tijdje geleden:

 

...

 

Vanuit de praktijk kan ik vast aangeven dat een schuld aan de fiscus afkopen inderdaad kan maar dan wel met wat kanttekeningen:

 

De fiscus zal ergens tussen de 30 en 70% van de vordering willen zien. Maar dan alleen bij mensen waarvan de fiscus ook wel duidelijk is dat de situatie echt uitzichtloos is en inning van de volle vordering voor de fiscus te veel tijd en middelen kost. Oftewel: het moet een beste Janboel zijn. De fiscus houdt de optie tot betaling tegen finale kwijting open voor het geval de schuldenaar ineens ergens geld vindt (familie, domme investeerder, BBZ).

 

Als de fiscus zicht heeft op volledige incasso, dan zal afkoop nooit aan de orde zijn. € 45.000 schuld lijkt me overigens niet een bedrag waarover de fiscus handjeklap gaat spelen. Afkoop speelt meestal pas bij schulden boven de ton, zonder verhaal en zonder uit te winnen zekerheden.

 

groet

Joost

Link naar reactie
  • 0

Ik ken deze partij niet, maar what's the catch?

De site biedt heel weinig over de organisatie en wie erachter zit. Alles is gratis, maar er staat niet wat er dan mee gebeurt. Het komt over als een individu met negatieve ervaringen met de fiscus, die dit nu wil inzetten voor anderen. Met klanten daar naartoe levert dan al snel een capaciteitsprobleem op: zonder funding is gratis niet vol te houden als het druk wordt. Er zal toch brood op de plank moeten en de organisatiekosten zullen ook gedekt moeten worden.

 

Ik zou dan toch ten minste een keer persoonlijk gaan kijken en dan goed in de organisatie duiken, als je de behoefte hebt om met een dergelijke partij in zee te gaan.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Lijkt bijna een initiatief van een ondernemer in nood die er naïef vanuit is gegaan dat je zo goed mogelijk je schulden moet betalen wanneer je in nood zit.

 

Vreemd toch dat je met 150.000 euro schulden en 50.000 euro in een ouwe sok in Nederland zoveel beter af bent dan met enkel 100.000 euro schulden.

Link naar reactie
  • 0

Vreemd toch dat je met 150.000 euro schulden en 50.000 euro in een ouwe sok in Nederland zoveel beter af bent dan met enkel 100.000 euro schulden.

 

Niet alleen in Nederland hoor. Je moet niet kijken naar de absolute bedragen maar naar de verhouding.

 

[*]Bij een schuld van € 100.000,00 die helemaal wordt kwijtgescholden is er een verlies van 100%;

[*]Bij een schuld van € 150.000,00 die voor € 100.000,00 wordt kwijtgescholden is er een verlies van 66.67%.

 

Dus nominaal maakt het geen zak uit, in beide gevallen € 100.000,00. Relatief gezien is er een wereld van verschil.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Over deze club heb ik wel wat meer te melden ;)

 

Bij mij gaan al alle alarmbellen af als het logo van de rijksoverheid gekopieerd wordt. Het artikel over "Belastingdienst Rivierenland een criminele organisatie" is schokkend maar ook nietszeggend. Ik heb inmiddels 15 jaar ervaring met BD Rivierenland en geen van de genoemde namen komt mij in negatieve zin bekend voor.

 

Enig bestuurder (voorzitter, penningmeester en secretaris) van de STG is ene Wouter Bijmoer. Google maar. Dit is een persoonlijke vendetta van een ondernemer die in duidelijke onmin leeft met BD Nijmegen. Zolang de feiten niet op tafel liggen is dit een stichting om ver vandaan te blijven.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik vond het geloofwaardig, omdat het over de gelijkheidsbeginsel gaat.

Als de belastingdienst een regeling treft over een bepaalde zaak, dan moet de belastingdienst ook met een ander belastingplichtige ook een regeling kunnen afdingen. Of lees ik het verkeerd?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.