• 0

Zojuist werden wij gebeld door een mevrouw. Ze vroeg wie er verantwoordelijk was voor ons contract met KPN. Mijn collega die de telefoon op nam was in de veronderstelling dat het iemand van KPN was.

 

Aangezien wij helemaal geen contract met KPN hebben en er afgelopen week ook al iemand belde in verband met ons contract met KPN, heb ik haar even door laten verbinden naar mij.

 

Ze stelde zich voor als mevrouw xxx van "MKB Office KPN Platinum", en vroeg gelijk of ik verantwoordelijk was voor de telefoonaansluiting. Uiteraard ben ik dat en ik vroeg haar of ze nogmaals kon vertellen van welk bedrijf ze was. Toen was het "MKB Office, wij zijn Platinum Business partner van KPN". Of ze even 2 minuten kon spreken over ons contract met KPN. Ik vertelde haar dat wij helemaal geen contract hebben met KPN. "Ook niet voor internet?" Nee, ook niet voor internet, wij doen geen zaken met KPN.

 

Toen verontschuldigde ze zich en zei ze dat ze ons uit hun bestand zou halen en wenste ze me nog een fijne dag. Ik wenste haar ook nog een fijne dag en toen werd de verbinding verbroken. Ze had mij door moeten verbinden naar het Bel-me-niet register, maar dat werd niet gedaan. Zij vermeldde overigens ook niet dat ze mij door ging verbinden. Dit had zij wel moeten doen. Blijkbaar werkt dit bedrijf niet aan de hand van het bel-me-niet register en daarmee overtreden ze de telecommunicatiewet.

 

Omdat ze ons onterecht benaderden alsof wij KPN klant zouden zijn, zich voorstellen op een manier waarop je al snel in de waan ben dat je iemand van KPN aan de lijn hebt en omdat ze zich niet aan het bel-me-niet register houden, heb ik nogal argwaan gekregen.

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit bedrijf.

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is via Google snel vast te stellen - ik ga geen backlink naar de site plaatsen. Het is een verkooporganisatie die is opgezet door voormalige Telfortverkopers en ze werken nu blijkbaar op een tamelijk agressieve manier. Lees maar mee met Michel!

 

Wordt interessant om ervaringen te vergelijken...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Van de website mkb-office:

 

Over MKB Office

 

MKB Office is een puur Nederlands bedrijf dat zich richt op middelgrote en kleine ondernemers. Als klant van MKB Office ervaart u een vakkundig advies met zeer interessante inkoopvoordelen op het vlak van: Telecom, Kantoorautomatisering en Kantoorbenodigdheden. Ontzorgen van onze klanten is hierbij de belangrijkste kernwaarde voor MKB Office.

  • 0

Ze had mij door moeten verbinden naar het Bel-me-niet register, maar dat werd niet gedaan. Zij vermeldde overigens ook niet dat ze mij door ging verbinden. Dit had zij wel moeten doen. Blijkbaar werkt dit bedrijf niet aan de hand van het bel-me-niet register en daarmee overtreden ze de telecommunicatiewet.

 

Heb je al een klacht ingediend?

  • 0

Naar mijn weten doet KPN helemaal geen direct sales B2B en doet dit enkel en alleen via partners. Enkel alleen centrale lead dsitributie over de verschillende partners op basis van hun status. En op basis van hun status krijgen ze bulk marginale leads of premium leads (wat je verwacht bij platinum partner).

 

En hier staan ze er gewoon op http://www.telewiki.nl/Lijst_van_businesspartners_KPN. Dus ik verwacht dat dit wat eigen huisvlijt kan zijn (of misschien op basis van oude lead lijsten of vroegere klandiziiii) en jij misschien wel op het KPN netwerk zit wat telfort eigenlijk ook is (voormalig in de vorm van tiscali ooit ingelijft bij KPN en toen telfort is geworden) voor zover ik begrepen heb. Niet dat ik er echt vanuit ga dat deze lijst compleet/recent is aangezien er ook een "excellence" status is en die ontbreekt op de lijst.

 

Voor het meeste effect zou ik het melden via KPN direct of hun webcare team op de social media. TamTam rondom hun premium dealers zullen ze best vervelend vinden.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

  • 0

Voor de duidelijkheid; dat ze daadwerkelijk een KPN partner zijn daar twijfel ik niet aan, ze staan ook gewoon vermeld op de site van KPN.

 

Ze gebruiken dat gegeven echter om zich op een, naar mijn idee, nogal twijfelachtige manier voor te stellen aan de telefoon.

 

Dat in combinatie met het feit dat wij niets met KPN doen (ook niet met een van de providers die op hun netwerk zitten of met een bedrijf dat door hen overgenomen is -mobieltjes zitten bij T Mobile, internet bij ZIggo en dat is nooit anders geweest) en geen bel-me-niet vermelding doet bij mij argwaan wekken.

 

Ook is hun naam nogal ongelukkig gekozen. Veel bedrijven met 'MKB' in de naam zijn niet zo heel best, denk bijvoorbeeld aan MKB Registraties (spookfacturen), MKB Developments / MKB Bedrijvenindex (acquisitiefraude) en MKB Veilingen (niet zo heel voordelige collectieve stroom leverancier)

 

Om nou gelijk overal een klacht in te dienen vind ik ook wat zuur. Aan de hand van dit topic komen we er snel genoeg achter wat voor vlees we in de kuip hebben. Misschien zijn ze simpelweg wat onhandig op de marketing afdeling, of wieweet delen ze wat eigenschappen met andere bedrijven die zich ook MKB noemen.

  • 0

Wouter,

 

Dankjewel voor het delen van je ervaring met MKB office. Natuurlijk lees ik liever positieve reacties over mijn bedrijf. Als ondernemer vind ik het belangrijk om uit ervaringen zoals die van jou lering te trekken.

 

MKB Office is een professioneel bedrijf gespecialiseerd in Telecom & Office Supplies.Wij bestaan nu 6 jaar en ondertussen maken bijna 6000 bedrijven gebruik van onze diensten en producten.

Sinds maart van dit jaar meten we wij ook onze klantenervaringen via Ekomi. Hier krijgen we een goede beoordeling. Hoewel , als ik naar de beoordelingen van jouw bedrijf kijk (Zeer Goed) het beter kan en moet. Mijn complimenten aan jou en je partner voor het neerzetten van zo'n mooi presterend bedrijf

 

Terug naar jouw ervaring. MKB Office heeft 14 gecertificeerde telecom specialisten in dienst die MKB bedrijven adviseren op de laatste ontwikkelingen op gebied van telecom. Dat advies bestaat uit diensten van de KPN Groep (KPN en Telfort). Nu heeft één van de specialisten jouw bedrijf benaderd dat volgens onze database jullie KPN zouden klant zijn. Dit bleek dus foutieve info te zijn!

Mijn excuses daarvoor.

 

Je gaf ook aan dat je het misleidend vond hoe de specialist zich introduceerde. Graag ben ik benieuwd naar jouw suggesties om dit soort misstanden te voorkomen.

 

Gr. Michel

 

  • 0

Als jullie kpn weglaten bij de introductie dan kan dat niet meer voor verwarring zorgen. Kpn is een heel sterk merk. Als je opbelt met mkb office kpn partner dan komt dat over alsof er iemand van kpn belt.

Als jullie dan ook nog het bel me niet register raadplegen dan scheelt dat al enorm in de indruk die een telefoontje van jullie achter laat.

  • 0

Dank voor de terugkoppeling. Belangrijk om een eerste indruk te verbeteren.

 

Met betrekking tot Bel-me-niet-register, de doelgroep die wij telefonisch persoonlijk benaderen zijn bedrijven die een rechtspersoon zijn in de vorm van NV of BV. Daarnaast natuurlijk onze eigen klanten of bedrijven die we in het verleden hebben benaderd.

 

Indien een bedrijf aangeeft niet meer te willen worden benaderd, dan halen wij die uit ons bestand.

Het bel-me-niet-register is net van toepassing op BV's of NV's, maar wel op consumenten of natuurlijke personen

 

Dat heeft de betreffende specialist ook vernomen en verwerkt.

 

Echter, nu blijkt de specialist iets te enthousiast te zijn geweest in haar activiteiten.... betreffende bedrijf van Wouter bleek een VOF te zijn. Waar inderdaad niet naar gebeld had mogen worden als ze het bel-me-niet-register had geraadpleegd. De dame in kwestie is overigens een zeer ervaren specialist in Telecom. Zij bezoekt en adviseert een aantal leuke klanten op gebied van bellen in de cloud en mobiel werken. Het zou bijna de moeite waard zijn haar eens uit te nodigen......

 

  • 0

De dame in kwestie is overigens een zeer ervaren specialist in Telecom. Zij bezoekt en adviseert een aantal leuke klanten op gebied van bellen in de cloud en mobiel werken. Het zou bijna de moeite waard zijn haar eens uit te nodigen......

 

Voor promotionele praatjes over je eigen toko ben je op HL echt aan het verkeerde adres... >;(

  • 0

Wordt dat register van klant tot klant geraadpleegd of is dat een kwestie van list management? Cold calling gaat - neem ik aan - op basis van ingekochte lijsten met kansrijke klanten. Dat zou te selecteren moeten zijn op rechtspersoon. Anders wordt het erg arbeidsintensief.

 

Zojuist werden wij gebeld door een mevrouw. Ze vroeg wie er verantwoordelijk was voor ons contract met KPN. Mijn collega die de telefoon op nam was in de veronderstelling dat het iemand van KPN was.

 

En waarom zou je als KPN-partner reeds bestaande klanten opnieuw gaan benaderen? Upselling? Cross-selling? Stelt KPN die lijsten ter beschikking? De optelsom klopt niet helemaal.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Wordt dat register van klant tot klant geraadpleegd of is dat een kwestie van list management? Cold calling gaat - neem ik aan - op basis van ingekochte lijsten met kansrijke klanten. Dat zou te selecteren moeten zijn op rechtspersoon. Anders wordt het erg arbeidsintensief.

 

De lijsten worden samengesteld op basis van bedrijven met meer dan 20 medewerkers. Dit zijn doorgaans BV's. Wanneer een specialist daaruit belt, mag deze ervan uitgaan dat dus geen check op bel-me-niet hoeft plaats te vinden. Anders wordt het inderdaad een bewerkelijk verhaal om BMNR check te doen. Deze lijsten kan je inkopen bij KVK en laten verrijken door externe bureaus of natuurlijk zelf opbouwen. KPN stelt ze in iedergeval niet beschikbaar.

 

En waarom zou je als KPN-partner reeds bestaande klanten opnieuw gaan benaderen? Upselling? Cross-selling? Stelt KPN die lijsten ter beschikking? De optelsom klopt niet helemaal.

 

De ontwikkelingen binnen telecom gaan razend snel. Bijvoorbeeld bellen in de cloud neemt een vlucht, mobiele abonnementen die wijzigen en de opkomst van het bundelen van mobiel, internet en vaste telefonie in één oplossing. Er dus degelijk wel een belang om bedrijven hierover te informeren. Doorgaans levert dit voor bedrijven naast efficiency verbetering ook een reductie in kosten en daardoor een lagere telecom factuur.

 

Of je nu bij Vodafone, Tele2, KPN, Ziggo of enig andere provider, het loont om bij je huidige leverancier dit te laten checken. Bij kleinere bedrijven kan dit heel goed via internet. Bij wat grotere kan het handiger zijn dit te doen bij je bestaande contactpersoon.

 

 

 

  • 0

De lijsten worden samengesteld op basis van bedrijven met meer dan 20 medewerkers.

Ik denk toch niet dat Wouter 20 werknemers heeft, hoor...

 

Wanneer een specialist daaruit belt, mag deze ervan uitgaan dat dus geen check op bel-me-niet hoeft plaats te vinden.

Het is jouw verantwoordelijkheid als beller te zorgen dat het bel-me-niet register gerespecteerd wordt, dus "er van uitgaan" dat het wel goed zit is niet de goede manier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 967 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.