• 0

Marge zeer luxe merken kleding

Mensen,

 

Even een simpel vraagje, ik hoop dat dit de goede plaats is om te vragen. Wat zou de gemiddelde marge zijn voor de retailer op de luxe modemerken als Gucci, Lanvin, Prada etc.als hij deze inkoopt bij de officiele agent/importeur? Liggen deze marges juist vrij hoog (relatief lage omloopsnelheid) of juist vrij laag (dure producten).

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dit is een theoretische vraag tenzij je deze merken wil inkopen en toegang hebt tot de distributor. Luxe-merken doen aan exclusieve distributie, dus die toegang is beperkt. Als je wel toegang hebt, kun je de vraag direct voorleggen - of gewoon uitrekenen wat je marge is. Als je geen toegang hebt, is het antwoord ook nauwelijks ondernemersrelevant.

 

Er zit hier op het forum ook een parallelchinees die in Italië en Frankrijk inkoopadresjes heeft voor luxemerken-outlets in het Verre Oosten. Dan wordt er dus gedumpt in verre markten, spul dat vervolgens (deels) weer terugkomt naar Europa. Of sowieso nooit verscheept wordt. Of gemengd met namaak.

 

Koper, let op je tellen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor mij een vreemde vraag.

De door jou genoemde merken stellen zelf in hoge mate de verkoopprijs (en daarmee de marge) vast.

Ik denk daarom dat ik TwaBla gelijk moet geven.

Of je vraagt naar de bekende weg, of je bewandeld een niet wenselijke weg.

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

gezamenlijk inkopen kan je voor dit soort merken echt vergeten,

de eerder genoemde selectieve/exclusieve distributie houdt ook in dat de agent/importeur een 1 op 1 relatie heeft met de ondernemers... daarmee is je margevraag nogal overbodig geworden. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Op zich best een interessante vraag waar in zijn algemeenheid best wat over te zeggen is.

 

Uitgangspunt bij margevragen dient het resultaat te zijn van een bedrijf dus ook van de winkel die exclusieve mode verkoopt. Het zal duidelijk zijn dat de kosten van zo'n winkel op een hoog niveau liggen. Dat betekent dat er de procentuele marge op vergelijkbaar niveau zal moeten liggen als op main stream kleding en die is al vrij hoog. Daarmee wordt de effectieve marge (in centen) erg hoog. Daarnaast is, gezien de hoge kosten, ook een redelijk tot goede omloopsnelheid nodig. Ook omdat er sprake is van seizoensinvloeden.

 

Het is mijn ervaring dat men in de handel vrij rigide vasthoudt aan procentuele marge en minder kijkt naar omzetsnelheid. Terwijl de laatste natuurlijk even belangrijk is of belangrijker.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is mijn ervaring dat men in de handel vrij rigide vasthoudt aan procentuele marge en minder kijkt naar omzetsnelheid. Terwijl de laatste natuurlijk even belangrijk is of belangrijker.

 

Het vasthouden aan de marge heeft (naar mijn idee) te maken met het feit, dat de leveranciers van deze merken een vaste verkoopprijs in de markt willen hebben.

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

 

Daar valt nog een heleboel meer over te zeggen. Veel luxe-merken hebben zgn diffusion labels voor de massamarkt. Als er CK op staat, is het niet de top-Calvin Klein; als er D&G op staat, is het de massa-Dolce & Gabbana. Dat assortiment gaat via groothandels en is minder exclusief. Dus goedkoper en veel minder strak geregisseerd. De marge zwabbert.

 

Kijk je dan weer naar alle labels van Nike (geen luxe-merk) dan wordt de verkoop (en ook de non-verkoop) zwaar georkesteerd. Dat spul is zelden in de aanbieding en als het gedumpt wordt, is het via Nike zelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 58 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.