Christine Geplaatst: 18 juni 2014 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik bedacht dat het nu wel tijd was om mijn rekeningen bij ABN Amro op te heffen. Die waren sinds 2007 geblokkeerd, maar die kan ik nu opheffen. Brief sturen werkte niet (geen antwoord), dus fiets ik vanmiddag naar het kantoor in de Apollolaan. Duurde ff voordat er iemand bij de balie verscheen, en die vertelde me dat ze vergeten waren mijn privérekening te deblokkeren. Of ik morgen opnieuw langs wil komen. Een zakelijke rekening daar kon ze niets mee, daarvoor gaf ze me een telefoonnummer. Dat bel ik, maar die hadden een ander rekeningnummer staan dan ik zelf had, en ik moet nu weer naar de Apollolaan voor het nummer, dat die mevrouw aan de telefoon ook voor haar neus had staan. De mevrouw aan de Apollolaan kon me ook vertellen dat Abn Amro iedere maand 3,10 euro heeft afgeschreven voor kosten. Voor een geblokkeerde pinpas en geblokkeerde toegang tot internet bankieren. Als ik afschriften wil zien kost dat 5 euro per afschrift. Ook als ze mij de afgelopen jaren geen afschriften hebben gestuurd en ik ze niet via het geblokkeerde internet bankieren kon zien. Ik begrijp waarom de raad van bestuur van Abn Amro zulke hoge bonussen krijgt. Een roman doemt op. Niet "Lijmen / het Been", maar "Stelen / de Bank", waarin een bank collectief overspannen raakt van een saldo dat ze niet slagen terug te geven aan die mevrouw die steeds langs fietst bij de Apollolaan. Een saldo dat door een defecte computer iedere minuut wordt toegevoegd aan de bonussen van de directie. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
brood Geplaatst: 18 juni 2014 brood 2,5k 83 Geplaatst: 18 juni 2014 Ik begrijp waarom de raad van bestuur van Abn Amro zulke hoge bonussen krijgt. Omdat ze daarin beknot worden geeft Zalm ieder 20% loonsverhoging. Snoept hij er zelf nog genoeg van mee. {Dus dat wordt lachen}. >;( Link naar reactie
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 18 juni 2014 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 18 juni 2014 Vergeet niet dat ze ook volledig risicomijdend bezig zijn - je kunt alleen een lening krijgen als je die eigenlijk niet nodig hebt. Ik kon alleen een (relatief kleine) lening krijgen als ik zoveel omzet draaide dat ik elke 2 maanden dat geld gewoon apart kon zetten. IN MEMORIAM Link naar reactie
Knigge Geplaatst: 18 juni 2014 Knigge 3 0 Geplaatst: 18 juni 2014 KIJK ook even op YOU TUBE naar ZALM in de rol van zus van Gerrit Zalm. In komisch optreden legt zijn " zus " de overeenkomst uit tussen prostitutie en banken youtu.be/w2dvJGc8uL8 Link naar reactie
Christine Geplaatst: 18 juni 2014 Auteur Christine 5,5k 322 Geplaatst: 18 juni 2014 Ze doen het ook slim. 3.10 per maand zeven jaar is minder dan 300 euro. Ga ik daar een advocaat voor inhuren die dan ook weer de kosten bij de bank moet claimen? Nee, ik schrijf het van me af op HL en laat ze in hun shit gaarkoken. christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
Instruments Geplaatst: 19 juni 2014 Instruments 62 2 Geplaatst: 19 juni 2014 Wel een beetje Kafka-esque op deze manier. Link naar reactie
brood Geplaatst: 2 maart 2015 brood 2,5k 83 Geplaatst: 2 maart 2015 Boer zoekt bonussen. Zou het dan toch terugkomen? Link naar reactie
Christine Geplaatst: 2 maart 2015 Auteur Christine 5,5k 322 Geplaatst: 2 maart 2015 Gisteren in Tegenlicht (VPRO) een aardig interview met Joost Luijendijk. Die heeft ook een boek geschreven, "het zal toch niet waar zijn?" christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
Richard Theuws Geplaatst: 2 maart 2015 Richard Theuws 1,6k 195 Geplaatst: 2 maart 2015 Joris Luyendijk idd, trekt regelmatig van leer tegen het hedendaagse banksysteem. Doet ie goed. Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com Link naar reactie
Garibaldi85 Geplaatst: 2 maart 2015 Garibaldi85 15 0 Geplaatst: 2 maart 2015 'Wij' hebben een einde gemaakt aan de praktijken van de DSB bank, dan kunnen 'wij' toch ook een einde maken aan welke andere bank dan ook? "Too Big To Fail?" "Het systeem werkt nou eenmaal zo?" 'Wij' kunnen toch bewijzen dat het zo niet werkt? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen