• 0

Op welke manier een huurcontract aangaan met meerdere partijen

Graag jullie reactie op de volgende situatie:

 

Met een vijftal bedrijven zijn we van plan een gezamenlijk pand te betrekken. Onze producten zijn complementair en we willen een soort hotspot worden waar werk, borrels en lezingen goed samen gaan.

 

Nu kijken we naar welke vorm handig is om het huurcontract aan te gaan. We willen het liefst alles gezamenlijk aanpakken dus de huur op 1 bedrijfsnaam heeft niet de voorkeur terwijl de verhuurder vaak op 1 naam de huur wil hebben.

Ook zou, als het op 1 bedrijfsnaam staat, er teveel druk bij dat bedrijf liggen.

 

Nu denken we aan het oprichten van een vereniging of stichting waar we allemaal in gaan zitten en waar los van eventuele wisselingen de vereniging blijft bestaan.

 

Nu is de vraag:

1 Welke vorm past volgens jullie bij deze situatie: vereniging of stichting?

2 Zijn er nog andere vormen denkbaar?

 

Ik hoor graag jullie reacties.

 

Maarten Stevens

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn idee zou zijn hiervoor een (flex) bv op te richten. (Is wat minder vrijwillig)

Aandeelhouders zijn dan de verschillende hurende bedrijven.

Je kan dan in de statuten opnemen, dat als een bedrijf vertrekt, hij zijn aandelen tegen een vooraf bepaalde prijs aan moet bieden aan de andere aandeelhouders. De daarna eventueel nieuwe huuder kan deze aandelen dan weer overnemen.

suc7

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een BV ertussen of een ander samenwerkingsverband, is heel handig, maar de vraag is natuurlijk ook wat de verhuurder wil. Vaak wil een verhuurder hoofdelijkheid en dan voegen dit soort constructies niet meer toe.

Link naar reactie
  • 0

We willen het liefst alles gezamenlijk aanpakken dus de huur op 1 bedrijfsnaam heeft niet de voorkeur terwijl de verhuurder vaak op 1 naam de huur wil hebben.

Weet je of dat bij die specifieke verhuurder het geval is, of is dat een aanname? Als verhuurder zou ik het namelijk niet erg vinden meerdere huurders op de overeenkomst te hebben, des te meer verhaalsmogelijkheden.

Dus als je aanname het enige bezwaar is, zie ik niet in waarom jullie niet met z'n 5en kunnen huren.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Beste Maarten,

 

Een BV is sowieso lastig. Bij wisselingen moet je naar de notaris.

Een vereniging lijkt mij uitstekend, daar is opvolging bestuur makkelijker te regelen en hebben de leden invloed via de ALV. Dat is in een stichting niet zo.

 

Je kan ook nog denken aan een coöperatie met beperkte aansprakelijkheid (B.A.). Je spreekt met de verhuurder een maximaal bedrag af voor de aansprakelijkheid en verdeel je dan door z'n vijfen. Verder werkt het ongeveer zo als een vereniging.

 

Met vriendelijke groet,

Ido van der Gragt

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.