• 0

fax per email zenden & ontvangen

Wie weet een goedkope Nederlandse fax-over-email VERZEND-optie noemen die goed werkt>

Ik ONTVANG al jaren de gratis fax-over email van KPN en er zijn veel andere bedrijven die die gratis service bieden.

Maar ik wil voortaan onderweg ook mijn berichten over efaxmail kunnen verzenden, vanuit laptop en mobieltje zoals ik ook al jaren daarop faxen ontvang.

KPN biedt dat,na jaren moeite wist iemand dat bij hun Helpdesk. Helaas, dat kost nu 150 euro start-abonnement (onbekend voor hoelang, dat wist KPN zelf niet) en daarna 9cent per fax (dus niet per pagina), binnenland. Dit start tarief vind ik te duur.

Ik vond wel dubieuze Zuidafrikaanses en Italiaanse verzend-efax providers, maar als voor hen is de hele wereld buitenland dus duur voor de Nederlandse verzender van efaxmail. Bovendien vertrouw ik dat niet: je moet meteen een bankrekening geven en voorschotje storten; faxmails komen extern in hun verzend en ontvangers mailboxen. Ze kunnen al je teksten jarenlang lezen en het is toch al erg privacy gevoelig. Dus een Nederlands bedrijf of toch KPN goedkoper maken.

Tips?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt, reageerders.

Maar lees toch svp even terug, want ik vroeg kortweg wie heeft ervaring heeft met efax verzenden.

Zoeken op internet kan ik wel. het gaat om ervaring en betrouwbaarheid en kosten van efax.

Ontvangen is gratis.

Ik ben 8 jaar ervaren (fan van) efax sturen.

1.efax sturen is gratis en toch rechtsgeldig net als aangetekend verzenden.

2.overal in te zien op je email

3.bespaart papierdossiers en inkt.

4.je behoudt je originelen.

5.nu de postbezorging trager en op minder dagen gebeurt en er vaker wat zoek raakt, is efax m.i. de toekomst. Persoonlijk vind ik het handiger dan scannen en als mailbijlage verzenden, dan moet je maar afwachten of de ontvanger alle bijlagen opent en print.

Voorwaarde is dat ze ook een fysieke fax of efax hebben, dan print het automatisch uit.

(efax printen is als bijlage printen met een tif viewer oid. Maar dan print het ook van 1 tot oneindig pagina's achter elkaar).

Kortom ik pleit voor efax, nu nog een goedkope betrouwbare binnenlandse verzend-optie vinden (zie mijn oorspronkelijke vraag van 26juni; KPN is te duur.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onlangs heb ik mijn faxnummer bij efax.com voor het ontvangen van digitale faxen laten vervallen (was gratis) aangezien ik de laatste jaren geen fax meer heb ontvangen. Werkte inderdaad prima, maar in mijn branche wordt het niet meer gebruikt.

 

Ik zie dat je het 30 dagen gratis kunt proberen, dus test het eens uit zou ik zeggen als je er fan van bent.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Hoezo is efax de toekomst? Ik zie het meer als een tijdelijke oplossing om bedrijven nog een service te kunnen aanbieden, die koste wat kost met fax willen blijven werken. Maar om eerlijk te zijn ken ik eigenlijk geen bedrijven, die nog met fax werken. Alles gaat gewoon digitaal per e-mail. Zelfs facturatie e.d. gebeurt allemaal via e-mail. Zolang er nog mensen blijven faxen, zal efax wel blijven bestaan, maar dat wordt alleen maar kleiner.

 

Overigens heb ik jaren geleden wel nog paar jaar gebruik gemaakt van de dienst van efax.nl. Werkte prima en was destijds gratis. Zij het dat ik het alleen gebruikte om faxen te ontvangen. Maar toen ik eigenlijk er niets meer op binnen kreeg heb ik het account afgesloten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hoezo is efax de toekomst? Ik zie het meer als een tijdelijke oplossing om bedrijven nog een service te kunnen aanbieden, die koste wat kost met fax willen blijven werken. Maar om eerlijk te zijn ken ik eigenlijk geen bedrijven, die nog met fax werken. Alles gaat gewoon digitaal per e-mail. Zelfs facturatie e.d. gebeurt allemaal via e-mail. Zolang er nog mensen blijven faxen, zal efax wel blijven bestaan, maar dat wordt alleen maar kleiner.

 

Reactie op "Hoezo is efax de toekomst?"

Antwoord: het gaat over efax ontvangen en sturen per email met je eigen efax nummer, en niet alleen de gewone fysieke fax, die inderdaad veel bedrijven wegdoen. (waarschijnlijk zouden ze dat niet doen als ze de voordelen van efax kenden) ;)

Zie ook mijn 2e reactie vandaag, met punten met enkele grote voordelen van efax. Post wordt slechter trager en minder, milieu besparing.

Veel instanties en m.n. rechtbanken en gerechtshoven (dus advocatenkantoren) werken nog steeds uitsluitend met post of fax naar derden. Een fax sturen naar hun faxnummer (is ook efax denk ik, geen fysiek apparaat meer, hoewel ze die nog hebben om mee uit te faxen) is daarheen dus een goede snelle optie, komt rechtstreeks in hun bestand en die raken niet "vol" zoals fysieke faxapparaten. Nu moet ik dat nog op een apparaat, of eerst inscannen en over mail versturen, daarom zoek ik ervaren Higherlevelaars met efax verzend ervaring.

Heb je die dag een ultimatum, dan kun je voor middernacht fax sturen naar hun (e)faxnummer, uiteraard niet naar het postkantoor om aangetekend te sturen.

Het faxgemak van een stapel van honderd pagina's sturen, waar je bij weg kunt lopen en toch als aangetekend op tijd verstuurd ziet. Ontvangen over efax idem, en deze zat in oudere PC's standaard, nu kun je een externe faxmodem kopen om via email (PC of tablet) te faxen.

Of via efax per email via een webserver bij de efax provider, maar die ervaring heb ik dus nog niet.

Dit en de voordelen klinken helaas te ingewikkeld als ik het hier uitleg. :-\

Probeer zelf: gratis efax aanmaken en ontvangen; als sturen ook lukt, laat mij svp uw ervaringen horen hier.

Tip: Als u toch een scanner nodig heeft om uw documenten in bijlagen te emailen, behoud dan ook uw fax en verzend uw papier-kopien naar iemand's faxnummer of efax als zij dat hebben of instellen Ontvang op uw eigen efax in uw externe mailbox.

Keuze bij aanschaf van nieuw kantoor-apparaat: kies de multi-tasker, let op dat hij ook kan faxen want apparaten met faxfunctie raken inderdaad al wat uit de productie maar er zijn er genoeg.

 

[modaanpassing: quote aangepast]

 

Link naar reactie
  • 0

Voor het ontvangen van de fax gebruik ik Cheapconnect, fax komt dan per e-mail gewoon binnen.

Voor het verzenden gebruik ik weer een andere dienst, alleen die laat geen nieuwe registraties meer toe, maar volgens mij is dit zelf ook makkelijk te realiseren met de juiste kennis en mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik e-fax, want in mijn branche (juridische dienstverlening) wordt er, zoals eerder ook al aangegeven, nog veel gebruik gemaakt van de fax. Het voordeel van faxen is inderdaad dat je zeker weet (én kunt bewijzen) dat iets is aangekomen. Overigens sta ik ervan te kijken hoeveel (zakelijke) klanten ik heb die nog even snel iets faxen in plaats van het te e-mailen (uiteraard een minderheid, maar meer dan verwacht).

 

Hoe dan ook, e-fax werkt simpel. Daarnaast heb ik alle correspondentie op deze manier bij de hand (gewoon in outlook). Anders zou ik faxen weer moeten inscannen et cetera. Daarnaast werkt het snel: ik moet af en toe stukken van 50-100 pagina's doorfaxen. Dat duurt een eeuwigheid, terwijl het online zo gepiept is.

 

Het kost geloof ik iets van 12 euro per maand. Dan kun je 150 pagina's verzenden en 150 stuks ontvangen. Alle extra pagina's zijn redelijk goedkoop.

 

Ik heb ook een fysieke fax op het kopieerapparaat/printer, maar het aanhouden van een extra telefoonlijn en het betalen voor telefoontikken is waarschijnlijk net zo duur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.