• 0

eigen ICT bedrijf beginnen

Hallo

 

Ik ben 22 jaar en werk in de ICT. Tot nu toe heb ik 2 volledige ICT opleidingen afgerond nl ICT beheerder en ICT medewerker.

Daarnaast heb ik nog de benodigde certificaten gehaald waaronder ITIL Foundations.

Hierdoor heb ik veel evaring op gedaan en ook werk gevonden.

 

Op dit moment werk ik als Support Engineer bij een groot bedrijf. Dit bedrijf detacheert mensen.

Zo kom je dus bij verschillende bedrijven te werken en kan je diverse opleidingen volgen.

 

Tot nu toe gaat het nog goed. Maar na een jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben ben ik hier een beetje uit gekeken.

En wil graag verder kijken.

 

Dus elke dag op zoek naar advertenties in de krant, op internet enz enz.

Maar tot nog toe geen leuke baan meer kunnen vinden in de ICT.

 

In mijn vrije tijd ben ik ook regelmatig te vinden achter en ( voor ) mijn PC.

Ook help ik regelmatig mensen in de buurt, Ex collega’s en oud leraren van mijn opleiding en natuurlijk de nodigde kennissen met het oplossen van diverse computer problemen zowel software als hardware.

 

De problemen die de mensen hebben zijn:

 

Virussen verwijderen

PC’s die niet lekker meer lopen enz. enz.

ADSL willen hebben maar niet weten hoe aan te pakken.

Binnen kort met de fut gaan en aan een computer willen met internet en ook niet weten wat ze moeten hebben. enz. enz.

 

Nu zit ik te denken om voor mij zelf te beginnen en van mijn hobby “mensen helpen” mijn eigen bedrijf te maken.

Mijn gedachte is als volgt:

 

Mensen bellen en of mailen mij met een probleem

Als het niet telefonische of doormiddel van een handleiding op te lossen is dan kom ik langs of zij brengen hun pc bij mij en ik los dan het probleem op.

Software installeren, hardware upgrade mocht het nodig zijn.

Advies geven enz. enz.

 

Zelf PC’s bouwen zie ik nog niet zitten want dan moet je ook een voorraad gaan aanleggen enz. enz.

 

Nu komt mij vraag hoe kan ik dit het beste opzetten ?

Wat moet er allemaal geregeld ?

 

Hoe kom ik er achter of er meer bedrijven ( mensen dit werk doen )

En kan ik hier mijn brood mee verdienen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

uitzonderingen heb je altijd. Of staan ze in rijen van 3 voor je deur :0)

 

Voor mij geldt dat ik niks meer met reparaties wil doen maar nog wel vaak wordt gebeld door mensen met kapotte systemen en nog een enkele (oudere) vaste klant afentoe help bij computerstoringen.

 

Wat misschien nog wel een leuke combinatie is, is gewoon beginnen en goed je aantekeningen bijhouden. Dan bedoel ik niet de specifikaties van de systemen maar de verhalen en voorvallen die je meemaakt met klanten. Hier schrijf je dan weer een boek over, dan heb je daar weer extra inkomsten en reclame mee/door.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

De ouderen doen over het algemeen niets meer met de computer dan e-mailen (met de kleinkinderen), in een enkel geval een briefje maken en printen. en misschien eens een webpagina bezoeken.

 

Doe hebben wel het geld, maar het er eigenlijk niet voor over. Het staat niet in verhouding tot de 'opbrengsten'.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

en 'vaste' inhuur kracht worden voor kleine bedrijven?

 

Kleine bedrijven hebben zo min mogelijk vaste lasten maar vaak al wel een computernetwerk dat geregeld op z'n gat gaat. Als je service-contracten met zulke bedrijven weet vast te leggen, is er wellicht een markt met voldoende potentie voor jou als persoon.

 

Vaak denk dergelijke kleine bedrijven: als ik iemand in dienst neem om dat te doen ben ik duur uit en vaak rennen die mensen niet eens heel hard als er wat mis is. Met een extern servicecontract bij een mede-kleintje (elkaar helpen hoort erbij bij kleine ondernemingen...vindt ik) heb ik iemand die maar wat graag snel helpt en ik heb minder vaste lasten (afhankelijk van de gekozen service-overeenkomst: vast bedrag per periode of alleen gewerkte uren maal tarief....en de constructies daar tussenin)....

 

just an idea.

 

Groet,

 

Maarten

Qweery dé geavanceerde zoekfunctie voor elke webshop voor meer conversie www.qweery.nl en met slechts 2 regels code in elke website op te nemen

Link naar reactie
  • 0

TIP !

Problemen met computers bij familie, vrienden en relaties heb ik

zo opgelost:

1) Formateer schijf

2) maak 2de partitie (ca 500 Mb).

3) installeer PC + PC anyware onder XP remote control

4) maak met clone CD, Nero etc een cloon op D

5) Externe harde schijf ( 160 gig) backupbackupbackup

6) als je gebeld wordt, zet de cloon op C, vervolgens de

backup vergeten?? jammer dan.

In ca 15 minuten on-line of telefonisch klaar.

 

sux6

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

beetje drastische manier van aanpak wanneer de klant aangeeft dat bv het geluid het niet meer doet, of de printer niet meer print of het beeldscherm er raar uitziet. :)

 

Daarnaast hebben pariculieren hele ander problemen dan zakelijke klanten. Je moest eens weten hoe vaak ik al pootjes van een stekker van de monitor heb zitten rechtbuigen omdat deze met flinke kracht op gevoel in het systeem was geplugged en er vervolgens geen beeld meer was. Of de klant die zegt dat hij/zij de kast niet heeft geopend omdat hij/zij er geen verstand van heeft en dat bij openen de grafische kaart totaal naast het slot staat en het schroefje waarmee de kaart op zijn plaats wordt gehouden wel vast zit. Je komt echt gekke dingen tegen.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

6) als je gebeld wordt, zet de cloon op C, vervolgens de

backup vergeten?? jammer dan.

 

met dit soort non-service hou je volgens mij weinig vrienden over. slecht idee.

 

Klopt. Ik gebruik een soorgelijke opzet maar zorg dat alle data buiten de systeem schijf staat en gebruik het terugzetten van de cloon alleen in 'nood' gevallen. Heb je zonder al teveel verlies (met name gebruikersinstellingen, cookies en netwerkwachtwoorden e.d.) inderdaad wel een werkend basis systeem. Al heel wat complimenten gehad over de snelle 'her-installatie' ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.