Ik ben 22 jaar en werk in de ICT. Tot nu toe heb ik 2 volledige ICT opleidingen afgerond nl ICT beheerder en ICT medewerker.
Daarnaast heb ik nog de benodigde certificaten gehaald waaronder ITIL Foundations.
Hierdoor heb ik veel evaring op gedaan en ook werk gevonden.
Op dit moment werk ik als Support Engineer bij een groot bedrijf. Dit bedrijf detacheert mensen.
Zo kom je dus bij verschillende bedrijven te werken en kan je diverse opleidingen volgen.
Tot nu toe gaat het nog goed. Maar na een jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben ben ik hier een beetje uit gekeken.
En wil graag verder kijken.
Dus elke dag op zoek naar advertenties in de krant, op internet enz enz.
Maar tot nog toe geen leuke baan meer kunnen vinden in de ICT.
In mijn vrije tijd ben ik ook regelmatig te vinden achter en ( voor ) mijn PC.
Ook help ik regelmatig mensen in de buurt, Ex collega’s en oud leraren van mijn opleiding en natuurlijk de nodigde kennissen met het oplossen van diverse computer problemen zowel software als hardware.
De problemen die de mensen hebben zijn:
Virussen verwijderen
PC’s die niet lekker meer lopen enz. enz.
ADSL willen hebben maar niet weten hoe aan te pakken.
Binnen kort met de fut gaan en aan een computer willen met internet en ook niet weten wat ze moeten hebben. enz. enz.
Nu zit ik te denken om voor mij zelf te beginnen en van mijn hobby “mensen helpen” mijn eigen bedrijf te maken.
Mijn gedachte is als volgt:
Mensen bellen en of mailen mij met een probleem
Als het niet telefonische of doormiddel van een handleiding op te lossen is dan kom ik langs of zij brengen hun pc bij mij en ik los dan het probleem op.
Software installeren, hardware upgrade mocht het nodig zijn.
Advies geven enz. enz.
Zelf PC’s bouwen zie ik nog niet zitten want dan moet je ook een voorraad gaan aanleggen enz. enz.
Nu komt mij vraag hoe kan ik dit het beste opzetten ?
Wat moet er allemaal geregeld ?
Hoe kom ik er achter of er meer bedrijven ( mensen dit werk doen )
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
expert
expert
Hallo
Ik ben 22 jaar en werk in de ICT. Tot nu toe heb ik 2 volledige ICT opleidingen afgerond nl ICT beheerder en ICT medewerker.
Daarnaast heb ik nog de benodigde certificaten gehaald waaronder ITIL Foundations.
Hierdoor heb ik veel evaring op gedaan en ook werk gevonden.
Op dit moment werk ik als Support Engineer bij een groot bedrijf. Dit bedrijf detacheert mensen.
Zo kom je dus bij verschillende bedrijven te werken en kan je diverse opleidingen volgen.
Tot nu toe gaat het nog goed. Maar na een jaar bij dit bedrijf gewerkt te hebben ben ik hier een beetje uit gekeken.
En wil graag verder kijken.
Dus elke dag op zoek naar advertenties in de krant, op internet enz enz.
Maar tot nog toe geen leuke baan meer kunnen vinden in de ICT.
In mijn vrije tijd ben ik ook regelmatig te vinden achter en ( voor ) mijn PC.
Ook help ik regelmatig mensen in de buurt, Ex collega’s en oud leraren van mijn opleiding en natuurlijk de nodigde kennissen met het oplossen van diverse computer problemen zowel software als hardware.
De problemen die de mensen hebben zijn:
Virussen verwijderen
PC’s die niet lekker meer lopen enz. enz.
ADSL willen hebben maar niet weten hoe aan te pakken.
Binnen kort met de fut gaan en aan een computer willen met internet en ook niet weten wat ze moeten hebben. enz. enz.
Nu zit ik te denken om voor mij zelf te beginnen en van mijn hobby “mensen helpen” mijn eigen bedrijf te maken.
Mijn gedachte is als volgt:
Mensen bellen en of mailen mij met een probleem
Als het niet telefonische of doormiddel van een handleiding op te lossen is dan kom ik langs of zij brengen hun pc bij mij en ik los dan het probleem op.
Software installeren, hardware upgrade mocht het nodig zijn.
Advies geven enz. enz.
Zelf PC’s bouwen zie ik nog niet zitten want dan moet je ook een voorraad gaan aanleggen enz. enz.
Nu komt mij vraag hoe kan ik dit het beste opzetten ?
Wat moet er allemaal geregeld ?
Hoe kom ik er achter of er meer bedrijven ( mensen dit werk doen )
En kan ik hier mijn brood mee verdienen ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4642-eigen-ict-bedrijf-beginnen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag