• 0

Hoe laat ik mijn Facebook-pagina groeien?

Ik heb maar even een nieuw onderwerp aangemaakt aangezien ik niet vond dat het andere Facebook-onderwerp daadwerkelijk aansloot bij mijn vraag.

 

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die verstand hebben van het uitbreiden van het aantal likes op je bedrijfspagina. Ik bezit nu over een FB-pagina met 107 likes, ik beschik nu over een klantenkring van 27 bedrijven en heb er hiervan 7 via Facebook binnengehaald. Daarom zie ik Facebook als een belangrijke bron voor het genereren van leads.

 

Nu ben ik op het moment aangekomen waarbij de bedrijfspagina de 100 is gepasseerd, maar nu blijf ik toch een beetje steken. Zijn er "Best-practices" aanwezig van bedrijven? Of wil iemand delen welke tactiek hij/zij heeft gebruikt voor zijn bedrijf? Natuurlijk begrijp ik ook dat je je likes kunt uitbreiden met behulp van de diverse advertentie mogelijkheden. (Dit blijf ik ook gewoon voortzetten)

 

De mogelijkheden die ik nu zie zijn:

- CTA's op de website.

- Posts plaatsen met als stimulans een reactie achterlaten.

- Reageren met je bedrijfsaccount via Facebook-reacties op blogs.

- Meedenken binnen Facebook Groups.

 

Ik ben overigens geen fan van de Like/share en win acties...het is sowieso tegen de regels in, maar het kenmerkt ook je bedrijf...

 

Hoe pakte jij dit aan toen je op een gegeven moment op de 100 likes zat?

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Praat je nu over de Facebook-pagina van je eigen bedrijf of de Facebook-pagina van je werkgever aka opdrachtgever? Het is een beetje onduidelijk of je hier op dit forum as ondernemer actief bent of als marketeer van het bedrijf in je signatuur.

 

Om onduidelijkheid te voorkomen heb ik de signature verwijderd... en het gaat om mijn eigen onderneming.

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0

Schrijf blogs/advies en post dat op Facebook, zodat mensen je tips kunnen lezen. Als ze vinden dat je "goeie shit" plaatst, dan ben je alweer wat dichter bij een nieuw klantje. Je huidige volgers moeten het uiteraard ook interessant vinden, want zij moeten het weer liken... Dus vraag altijd om een reactie in de vorm van: heb je nog aanvulling? Niet vragen om likes, want die zijn veel minder waard dan reacties.

 

Ander puntje is dat Facebook z'n algoritme heeft aangepast. Tegenwoordig worden je post veel minder vaak organisch getoond. Je zult dus eerder naar sponsored promotions moeten kijken. Kijk daarvoor naar die 7 klanten die je hebt binnengehaald en hun profiel. Of je een gemene deler kunt vinden waar je je targeting op kunt aanpassen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Schrijf blogs/advies en post dat op Facebook, zodat mensen je tips kunnen lezen. Als ze vinden dat je "goeie shit" plaatst, dan ben je alweer wat dichter bij een nieuw klantje. Je huidige volgers moeten het uiteraard ook interessant vinden, want zij moeten het weer liken... Dus vraag altijd om een reactie in de vorm van: heb je nog aanvulling? Niet vragen om likes, want die zijn veel minder waard dan reacties.

 

Ander puntje is dat Facebook z'n algoritme heeft aangepast. Tegenwoordig worden je post veel minder vaak organisch getoond. Je zult dus eerder naar sponsored promotions moeten kijken. Kijk daarvoor naar die 7 klanten die je hebt binnengehaald en hun profiel. Of je een gemene deler kunt vinden waar je je targeting op kunt aanpassen.

 

Yes, ik ben het met je eens dat kwalitatieve posts goed werken... en deze posts werken ook redelijk goed voor inkomend verkeer ... geef ze het topje van de ijsberg, zorg voor een duidelijke "Share button" en een pakkende CTA zodat het ook daadwerkelijk gedeeld wordt. Toch maar eens binnenkort mijn blog weer oppakken.

 

Voornamelijk post ik nu vooral screenshots van mijn portfolio.

 

Bedankt voor je tip!

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0

Je zou kunnen overwegen om je pagina, of een populair bericht te promoten. Dat kan met een redelijk budget al, zodat je kunt kijken of het wat is. Bij je pagina statistieken kun je zien wat je grootste doelgroep is qua locatie, geslacht en leeftijd. Je kunt hier je advertentie op richten. Ik overweeg dit momenteel ook omdat ik ook merk dat moeilijker wordt om boven de 150 likes uit te komen binnen een redelijke periode.

Link naar reactie
  • 0

Focus je op het opbouwen van relaties met de bedrijven/personen die je pagina op dit moment liken. Zij hebben al aangegeven geïnteresseerd te zijn in jouw verhaal. Zorg dat je ze persoonlijk leert kennen, kom er achter wat er bij hen speelt.

Als er bedrijven tussen zitten die nog geen klant zijn, geef informatie vanuit jouw kennis die ze kunnen gebruiken. Zonder hiervoor direct een factuur te sturen. Don't try to score on the first date! ;-)

 

Daarnaast zorg dat je betrokken raakt in de community online waar jouw klanten zich bevinden. Neem actief deel aan Facebook groepen waar jouw klanten zitten. Benader potentiële klanten op hun eigen Facebook pagina.

Deel jouw kennis met de wereld, help potentiële klanten, bouw de relatie op en daarna zullen zij aan direct aan jou denken als ze op zoek zijn naar iemand in jouw vakgebied.

 

Het punt van kwalitatief goede post schrijven is zeker belangrijk. Let hierbij ook op SEO, het gebruik van hashtags, status updates, denk ook aan Notities als blog mogelijkheid op je pagina! Promoot je meest succesvolle posts/notities via ads om een groter bereik te krijgen.

 

Natuurlijk ga ik er hier al van uit dat je Facebook pagina voldoet aan alle standaard optimalisatie punten, qua foto's, opmaak, bedrijfsinformatie enz.

Link naar reactie
  • 0

Relevante content is erg belangrijk. Alleen screenshots van je portfolio voldoet niet.

 

Betrek ook je bestaande (tevreden) klanten erbij. Heb je bijvoorbeeld een link naar Facebook in je e-mail handtekening staan?

 

Wellicht kun je de Facebookpagina ook meenemen in de aftersales; 'Like onze pagina zodat u de beste tips blijft ontvangen om uw website zelf te verbeteren'.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Relevante content is erg belangrijk. Alleen screenshots van je portfolio voldoet niet.

 

Betrek ook je bestaande (tevreden) klanten erbij. Heb je bijvoorbeeld een link naar Facebook in je e-mail handtekening staan?

 

Wellicht kun je de Facebookpagina ook meenemen in de aftersales; 'Like onze pagina zodat u de beste tips blijft ontvangen om uw website zelf te verbeteren'.

 

Dag Linda,

 

Die e-mail en aftersales vind ik ook een goede tip!

Ik zit er zelf ook aan te denken om nieuwe bezoekers te voorzien van gratis middelen die gedownload kunnen worden door middel van een "Like" op de Facebook-pagina.

 

Nu heb ik de afgelopen 3 dagen weer een test uitgevoerd hoeveel likes mijn pagina op zou brengen met behulp van $15 dollar. De advertentie was geoptimaliseerd voor likes met als doelgroep startende ondernemers binnen Overijssel. Het resultaat: 18 likes voor 15 dollar.

 

Is dit een acceptabel resultaat of scoor ik veel te weinig likes?

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.