• 0

Certificate Of Residence

Hi,

 

Voor een betaling vanuit het buitenland heeft het desbetreffende bedrijf een 'Certificate Of Residence' van de Belastingdienst nodig geven zij aan. Ik kan helaas de Belastingdienst met geen mogelijkheid bereiken (woon in het buitenland en ze lijken altijd minstens 20 min in gesprek te zijn, ik kom er niet door). Wie weet wat dit precies inhoudt en of ik dit digitaal zou kunnen aanvragen en ontvangen? Aangezien ik in het buitenland verblijf duurt het erg lang voor wij de papieren per post binnen hebben.

 

Thanks,

Albyclar

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt all,

 

Ik kwam hierop:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/vermogen/teruggaaf_of_vrijstelling_van_buitenlandse_bronbelasting/teruggaaf_van_buitenlandse_bronbelasting

 

Echter, de uitleg die erbij staat is voor een leek niet erg duidelijk. Want je kan 'm per post aanvragen, maar wil je 'm per e-mail aanvragen kan dit wanneer je 'geen buitenlands formulier hoef in te vullen'. Dit zegt mij niet zo veel, daarom wilde ik hun ook spreken. Helaas krijg ik ze dus gewoon niet aan de telefoon.

 

Ik weet dus niet precies wat nodig is, wel of niet een 'buitenlands formulier', wat houdt dit in?

 

 

Link naar reactie
  • 0

dag albyclar

 

Het door mij aangegeven mailadres kun je gewoon gebruiken. Geef in je mail aan voor wie en waarom je een woonplaatsverklaring nodig hebt. Geef ook aan in welke taal je die wenst te ontvangen en op welk postadres.

 

Het verhaal uit jouw link naar de site van de belastingdienst ziet op het aanvragen van een woonplaatsverklaring indien je teruggave wenst van buitenlandse bronbelasting (bijv. dividendbelasting). Dat is neem ik aan niet waar het bij jou om gaat zodat je kunt volstaan met een verzoek per mail.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

In die goeie ouwe tijd belde je gewoon meneer de inspecteur met je verzoek om een woonplaatsverklaring en stuurde de vennoot de jongste bediende naar het belastingkantoor om het daar op te halen en afhankelijk van het doel en land daarna nog langs het ministerie en eventueel de rechtbank om er een stempeltje op te laten zetten...

 

Joost zijn methode werkt tegenwoordig een stuk beter.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.