• 0

Vergelijkingswebsite verzekeringen

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Bestaat er een website voor de vergelijking van zakelijke verzekeringen?

 

Die zijn er wel maar naar mijn mening heb je er weinig aan.

 

Veel zakelijke verzekeringen zijn qua premie en voorwaarden toch op de specifieke situaties van een ondernemer cq bedrijf toegespitst

Afgelopen maand heb ik al mijn bedrijfsverzekeringen eens nader onder de loep genomen, ik zat al 20 jaar bij dezelfde maatschappij en ik krijg de indruk dat je daar niet voor beloont maar bestraft wordt qua premie.

Vorige week overgestapt met het hele pakket, voorwaarden bij de nieuwe verzekeraar(s) voor mij gunstiger en € 1200,- premie voordeel per jaar is ook mooi meegenomen.

Door de verhoging van de assurantiebelasting is naar mijn inschatting het verschil tussen maatschappijen qua kostenplaatje groter geworden, het loont om te shoppen zeker als je meerdere bedrijfsverzekeringen hebt lopen.

Link naar reactie
  • 0

U vergelijkt in één handeling de premies van:

Nationale-Nederlanden | Reaal Verzekeringen | Voogd & Voogd | Avero Achmea | Delta Lloyd

 

Bij deze ?

Laatste poging :-\

 

 

Sluitsnel maakt gebruik van de Voogd & Voogd vergelijkingsmodule. Samen met Meetingplaza is dat op dit moment eigenlijk de enige nog een beetje redelijk werkende reken- en vergelijkingsmodule voor zakelijke pakketten.

Maar het werkt nog steeds taai met erg veel vragen zonder duidelijke toelichting met als eindresultaat - bij een pakket met veel rubrieken - vaak toch maar één aanbieder , zodat er nog steeds weinig te vergelijken valt.

 

Het verbaast me dat er zelfs voor de - toch wat eenvoudigere - ZZP-pakketten nog geen enkele partij is die het rekenen- en vergelijkingswerk helemaal zelf doet in een echt gebruiksvriendelijk gemaakte omgeving zoals bijvoorbeeld Independer, Hoyhoy en premie.nl (ook Voogd overigens) dat wel doen voor de particuliere markt.

 

Het ontwikkelen daarvan is kennelijk tot nu toe nog te complex en/of te kostbaar, want wie het als eerste goed werkend krijgt heeft een zakelijke killer-app in handen.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit ook komt omdat veel partijen hun prijzen geheim houden of alleen via een tussenpersoon kenbaar willen maken.

 

Ik heb heel wat formulieren ingevuld en heel vaak komt er als eindresultaat dat ik maar moet bellen met een tussenpersoon.

 

Gemiste kans als je het mij vraagt. Ze hadden met al die informatie prima een indicatie van de premie kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat dit ook komt omdat veel partijen hun prijzen geheim houden of alleen via een tussenpersoon kenbaar willen maken.
De meeste zakelijke verzekeraars bieden je tegenwoordig de mogelijkheid om on line complete pakketten te berekenen én aan te vragen, maar wel via hun eigen site

 

k heb heel wat formulieren ingevuld en heel vaak komt er als eindresultaat dat ik maar moet bellen met een tussenpersoon.
Dat heeft - denk ik - een andere oorzaak: het risico is dan te afwijkend en past niet in de standaard on-line acceptatie. Verzekeraars - met name intermediairverzekeraars - willen standaard risico's héél graag on line sluiten, maar de niet-standaard risico's durven ze niet aan; te hoog risico op aansprakelijkheid voor niet passende of verkeerde verzekering

 

Gemiste kans als je het mij vraagt. Ze hadden met al die informatie prima een indicatie van de premie kunnen geven.
Geven de direct writers (zoals Centraal Beheer, Univé etc) dan ook geen indicatie?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen Arag en Unive geven een prijs.

Het ging in eerste instantie alleen om een rechtsbijstand verzekering.

Na het vertrek van Roland blijven er niet zoveel smaken over naast jouw oude/huidige verzekeraar. Je zou nog SRK kunnen proberen via o.a. Nationale Nederlanden (zie de link in vorig bericht), Goudse of Aegon. Of probeer Achmea Rechtsbijstand via de sites van Centraal Beheer of Avéro Achmea.

 

Veel grote algemene verzekeraars (zoals NN, Reaal, Aegon, Dellta Lloyd etc ) doen rechtsbijstand niet zelf maar als private label via SRK, ARAG of DAS. Dat is niet goedkoper dan rechtstreeks. Het scheelt alleen een extra factuur en levert soms nog 1 of 2 procent extra pakketkorting op in een totaalpakkket

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips.

De meeste heb ik gehad, of gemaild alleen SRK nog niet, die ga ik nog even opzoeken, hoewel er wel via NN een aanvraag ligt.

 

Het is jammer dat we nu toch wel weg moeten, na een hoop strubbelingen liep het nu eindelijk goed. Alleen bij de nieuwe premie berekening hanteren zulke hoge minimum bedragen voor oproepkrachten en parttimers, dat de premie onbetaalbaar wordt. Voorgaande jaren werd er altijd een balans gemaakt tussen aantal werknemers en totale loonsom. Maar de loonsom berekenen ze nu zelf.

Zo krijgt een parttimer in hun ogen minimaal 22.000 euro en een oproepkracht 6.000 euro. Terwijl de totale loonsom bij mij niet hoger uit komt dan 10.000 euro.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.