• 0

Omzetbelasting voor een bedrijf dat niet meer op mijn naam staat.

Hallo allemaal,

 

Ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik vaststelling heb van belastingplicht. Oftewel zoals in de bijlage staat: omzetbelasting moet ik opgeven. Maar ik heb geen bedrijf meer op mijn naam staan. (Brief is aan mij gericht met mijn BSN nummer) Dat is al een hele tijd geleden (zon 2 jaar geleden nu ongeveer) overgeschreven op iemand anders zijn naam. Ik heb verder ook geen bedrijven op mijn naam staan.

 

Inloggen gaat ook niet op belastingdienst.nl. Want als ik aangeef dat ik mijn gebruikersnaam EN wachtwoord vergeten ben dan moet ik mijn BSN nummer opgeven en de beveiligingsvraag beantwoorden. De vraag komt niet eens te voorschijn.

 

Als ik de belastingdienst probeer te bellen sta ik heel lang in de wacht en krijg ik maar niemand te spreken of er word gezegd dat de medewerkers in gesprek zijn en dan worde verbinding verbroken.

 

Kan iemand mij hier bij helpen? Is dit misschien een foutje van de belastingdienst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het lijkt er wel sterk op dat dit een foutje is, maar helaas is ook de belastingdienst de enige die dat voor je kan oplossen en ik denk niet dat je een oplossing gaat vinden door een nieuw wachtwoord aan te vragen..

Dus bellen of schrijven zijn de enige opties

 

 

De site van de belastingdienst heeft afgelopen dagen de nodige problemen gehad met het beveiligingsgedeelte en daardoor kan het heel goed zijn dat jou poging om je gebruikersnaam en ww ook niet kon "resetten" en als gevolg van de problemen met de site zal de belastingtelefoon ongetwijfeld moeilijker bereikbaar zijn want vandaag moesten alle btw aangiftes binnen zijn en dat lukte dus niet bij veel ondernemers.

 

Probeer het vandaag nog een keer maar vermijd dan de lunchuren en de einde werkdag pier (15:00-17:00)

heb je al meer kans dat je niet zo lang hoeft te wachten

Link naar reactie
  • 0

Je zou bijvoorbeeld een nihilaangifte kunnen laten versturen door iemand met een PKIoverheid certificaat. Want die heeft geen ‘last’ van de ICT/internet problemen bij de belastingdienst. Althans zolang Digipoort maar goed werkt (en dat is tot nu toe altijd het geval geweest).

 

Want je moet aangifte doen. Anders gaat het niet goed en krijg je allerlei nasleep en naheffingen.

 

En daarnaast moet je natuurlijk ook er voor zorgen dat je ‘BTW plicht’ uit het systeem gehaald wordt bij de belastingdienst, maar dat kan je het beste regelen op een minder hectisch moment dan nu (lijkt mij).

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou bijvoorbeeld een nihilaangifte kunnen laten versturen door iemand met een PKIoverheid certificaat. Want die heeft geen ‘last’ van de ICT/internet problemen bij de belastingdienst. Althans zolang Digipoort maar goed werkt (en dat is tot nu toe altijd het geval geweest).

 

Want je moet aangifte doen. Anders gaat het niet goed en krijg je allerlei nasleep en naheffingen.

 

En daarnaast moet je natuurlijk ook er voor zorgen dat je ‘BTW plicht’ uit het systeem gehaald wordt bij de belastingdienst, maar dat kan je het beste regelen op een minder hectisch moment dan nu (lijkt mij).

 

Ik wil dit op zich best van je aannemen, maar is het niet raar om dan de fout te 'erkennen' door toch aangifte te doen? Geen bedrijf is geen bedrijf. Of is dat dan preventief?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dit op zich best van je aannemen, maar is het niet raar om dan de fout te 'erkennen' door toch aangifte te doen? Geen bedrijf is geen bedrijf. Of is dat dan preventief?

 

Nou, het is geen 'erkenning'.

 

Maar als je niet reageert wanneer je "een uitnodiging" tot aangifte krijgt, dan gebeuren er onaangename zaken. Je krijgt naheffingen en boetes, gedoe en narigheid.

 

Dan is het beter om een nihilaangifte te doen. Dan is de zaak afgehandeld.

 

Dus misschien kan je dat ook wel 'preventief' noemen. Het is ook een hele kleine moeite. 'Een druk op de knop' zeg maar. Overigens ben je wettelijk verplicht om aangifte te doen, wanneer dat gevraagd wordt.

 

Ik persoonlijk stuur vele tientallen nihilaangiften weg elk jaar.

Het kan dan gaan over ondernemers met een BTW nummer (soms zelfs met het tijdvak 'maand'), maar die tijdelijk geen activiteit hebben (op een laag pitje staan dus).

Of ondernemers met een loonheffingennummer, maar (tijdelijk, of zelfs behoorlijk permanent) zonder personeel.

Of ondernemers die gestopt zijn (of iets anders begonnen zijn), maar dat het nog niet (goed) verwerkt is bij de overheid. Daar leek dit laatste het meest op vond ik.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.