Ik wil voor verschillende spelen de virtuele valuta in dat spel verkopen op internet. Ik koop dan bijv. 100.000 munten in voor €5 en verkoop deze voor €10.
Omdat het niet gaat over bijv. software etc. maar echt over een valuta die je naar iemand anders toestuurt zodat hij deze valuta weer kan uitgeven in dat spel moet ik hier dan omzetbelasting over heffen?
Na op internet wat gegoogled te hebben lijkt het zo te zijn dat de belastingdienst hier nog geen regeling voor heeft en dat veel mensen dit niet opgeven.
Ik hoop snel duidelijkheid over deze situatie te krijgen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rickniel
rickniel
Ik wil voor verschillende spelen de virtuele valuta in dat spel verkopen op internet. Ik koop dan bijv. 100.000 munten in voor €5 en verkoop deze voor €10.
Omdat het niet gaat over bijv. software etc. maar echt over een valuta die je naar iemand anders toestuurt zodat hij deze valuta weer kan uitgeven in dat spel moet ik hier dan omzetbelasting over heffen?
Na op internet wat gegoogled te hebben lijkt het zo te zijn dat de belastingdienst hier nog geen regeling voor heeft en dat veel mensen dit niet opgeven.
Ik hoop snel duidelijkheid over deze situatie te krijgen.
Alvast bedankt,
Rick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47893-moet-ik-belasting-betalen-over-de-verkoop-van-een-virtuele-valuta-voor-een-spel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag