Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Rekening-courant : maximum?

Geplaatst:

Marc van Buren

Hallo,

Ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn ondernemingsplan versie 1.0. Ik loop aan tegen wat financieringsvragen. Een van de vragen is:

Hoe hoog is een rekeningcourant bankkrediet gemiddeld en wat is het maximum hiervan? Iemand vertelde me dat je "gewoon" je complete financieringsbehoefte kan laten afdekken door een rekening courant bankkrediet. In mijn geval bijna 2 miljoen euro. Dit lijkt mij echter onhaalbaar. Maar ik kan dit niet onderbouwen.

Wat is jullie mening hierover of ervaring hiermee?

groeten,

Marc

Featured Replies

Geplaatst:

evendenken

het zal per financiele instelling verschillen, maar 2 miljoen lijkt me iets te ruim. In theorie is een rekening courant krediet een tijdelijk opvangnet bij gebrek aan contanten, direct opvraagbaar, geen verplichte aflossing en zonder onderpand.

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Geplaatst:

Edo van Santen

ik kan me niet voorstellen dat een bank 2M rekening courant financiert zonder enige zekerheden. bij dat soort hoge bedragen staan daar zekerheden tegenover, zoals cessie debiteuren, cessie voorraden etc.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

Broek

25 mille is het matje als je jong bent en goede carière perspectieven hebt.

2 miljoen voor een nieuw initiatief, no f*cking way.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.