Nu leveren wij ook (intracommunautair) aan Oostenrijk en België. Voorheen stuurde ik onze klanten uit Oostenrijk dezelfde template als onze Duitsers (toen nog met Nederlands BTW-nummer). Nu ben ik bezig dit boekhoudkundig allemaal in orde te maken.
In Duitsland het percentage BTW-hoog 19%. Is het toegestaan om leveringen naar Oostenrijk ook op te geven als intracommunautaire leveringen voor de Duitse omzetbelasting? In dat geval hoef ik geen speciale template voor facturen te maken voor onze klanten uit Oostenrijk. Een ander punt is dat ik in dat geval slechts 19% BTW in rekening breng, en we dus iets hogere marges kunnen hanteren.
Is dit toegestaan? Voor alle duidelijkheid: de drempelwaarden voor Oostenrijk en België worden niet overschreden, dus het is niet noodzakelijk een BTW-nummer in België en Oostenrijk aan te vragen vooralsnog.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BSIC
BSIC
Omdat ik het drempelbedrag van 100.000 euro (zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/export_van_specifieke_goederen_en_in_bijzondere_situaties/export_naar_klanten_die_geen_btw_aangifte_doen_drempelbedragen/drempelbedragen_afstandsverkopen) hebben overschreden, beschikken ik sindskort over een Duits BTW-nummer.
Nu leveren wij ook (intracommunautair) aan Oostenrijk en België. Voorheen stuurde ik onze klanten uit Oostenrijk dezelfde template als onze Duitsers (toen nog met Nederlands BTW-nummer). Nu ben ik bezig dit boekhoudkundig allemaal in orde te maken.
In Duitsland het percentage BTW-hoog 19%. Is het toegestaan om leveringen naar Oostenrijk ook op te geven als intracommunautaire leveringen voor de Duitse omzetbelasting? In dat geval hoef ik geen speciale template voor facturen te maken voor onze klanten uit Oostenrijk. Een ander punt is dat ik in dat geval slechts 19% BTW in rekening breng, en we dus iets hogere marges kunnen hanteren.
Is dit toegestaan? Voor alle duidelijkheid: de drempelwaarden voor Oostenrijk en België worden niet overschreden, dus het is niet noodzakelijk een BTW-nummer in België en Oostenrijk aan te vragen vooralsnog.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47963-duits-btw-nummer-en-overige-intracommunautaire-leveringen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag