• 0

Vermogen aanmerken als zakelijk met terugwerkende kracht

Is het mogelijk om je vermogen aan te merken als zakelijk bij een eerder ingediende aanslag?

Helaas was ik destijds nog niet goed op de hoogte waardoor ik een aantal fouten heb gemaakt.

Probeer deze nu allemaal te corrigeren (zowel positief als negatief).

Maar in 2012/2013 heb ik een aanzienlijk deel gespaard om in 2014 te investeren in mijn bedrijf. Was destijds ook al ingescheven bij de KvK. De investeringen kunnen ook makkelijk terug gevonden worden in mijn aangifte 2014.

Kan ik dit nog corrigeren als zakelijk vermogen?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Dag Thomas

Wat hoop je hiermee te bereiken?

Groet

Joost

Sowieso om al mijn opgaves kloppend te krijgen, zodat het voor mij en de BD overzichtelijk wordt.

en zie ook mijn ander topic en ook om niet onnodig (en onterecht) vermogensbelasting te betalen.

• 0

Betaalde je dan door dit extra spaarsaldo belasting in box 3 boven de vrijstelling? Dan zou ik zeker een gecorrigeerde aangifte indienen.

Bedenk je wel dat als je dat saldo toerekent aan je onderneming, dat de winst dan wordt verhoogd met de rentebaten op dat spaarsaldo. Dus of het je echt helpt in het kader van je andere topic?

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Betaalde je dan door dit extra spaarsaldo belasting in box 3 boven de vrijstelling? Dan zou ik zeker een gecorrigeerde aangifte indienen.

Bedenk je wel dat als je dat saldo toerekent aan je onderneming, dat de winst dan wordt verhoogd met de rentebaten op dat spaarsaldo. Dus of het je echt helpt in het kader van je andere topic?

groet

Joost

Ja ik betaalde hier vermogensbelasting over (box 3).

De rente zal dan inderdaad moeten worden meegeteld als winst. Inderdaad kijken of dat dan weer verstandig is. Echter gaat het maar om een klein bedrag. Eerst kijken of ik wellicht kosten in 2013 vergeten ben.

Bedankt voor je reactie.

• 0

Ik heb nu via het programma 'aangifte inkomstenbelasting' mijn eigen vermogen aangepast.

Van een bepaalde rekening heb ik nu een gedeelte afgehaald bij mijn aangifte dat bedoeld was voor een zakelijke investering in 2014.

Ik zie alleen dat ik het weg kan halen maar niet dat ik ergens anders terug kan laten komen.

Is er verder nog iets wat ik moet doen om dit correct door te geven aan de BD?

Zou alles graag helemaal netjes in orde maken.

• 0

Je moet het natuurlijk ook aanpassen in de jaarstukken. Dus de liquide middelen, het eigen vermogen, de stortingen/opnamen en eventuele rente baten/lasten aanpassen.

Gaat hier om een eenmanszaak. Neem aan dat bovenstaande reactie gericht was op een BV.

• 0

Nee, juist wél bedoeld voor de winstaangifte (voor een eenmanszaak)...

OK dan ben ik nog te nieuw om dit geheel te volgen.

In 2013 was mijn onderneming maar klein. Had in dat jaar ook nog BTW-vrijstelling.

In 2014 ben ik sterk gegroeid. Ga nu voor het eerst een volledige aangifte doen (en nog op zoek naar een goede accountant).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar