Geplaatst: 22 januari 201510 j s-ossc 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Ik heb voordat ik mijn eenmanszaak gestart ben, aanloopkosten gemaakt. Om te starten heb ik cursussen gevolgd. Hoe journaliseer ik die ?
Geplaatst: 23 januari 201510 j mmint 2.3k berichten 8 Trofeeën 100 Reputatie Dat ligt eraan. Wanneer ben je gestart? Wanneer heb je de cursussen gedaan? Wat voor cursussen waren het?
Geplaatst: 23 januari 201510 j s-ossc 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur De cursussen heb ik in augustus gedaan. Ik ben 1-11-2014 gestart. Het betreft een (duik) instructeursopleidilg en voorts lidmaatschapskosten Padi en verzekering voor mijn instructeur zijn. Alvast dank.
Geplaatst: 23 januari 201510 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Dag je hebt een studie gevolgd t.b.v. toekomstige winst uit onderneming. Dan zijn het - ik vind het ook wat krom - geen aftrekbare zakelijke kosten, maar studiekosten die aftrekbaar zijn in de aangifte IB. Het onderscheid zit daarin dat studiekosten voor een ondernemer aftrekbaar zijn als ze gericht zijn op het in stand en op peil houden van vakkennis. Studeer je t.b.v. toekomstig inkomen dan komen die kosten in de IB-aangifte bij de persoonsgebonden aftrek in aanmerking. groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 23 januari 201510 j s-ossc 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Dank Joost ! Ik leg het vast en neem het mee met de aangifte IB. Stel nu, dat het andersoortige kosten zouden zijn. En betaald vanaf mijn eigen prove rekening. Hoe zou zo'n journaalpost er dan uitzien ? debet: 4xxx kosten aan : 1xxx privé
Geplaatst: 23 januari 201510 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Klopt Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 23 januari 201510 j s-ossc 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Dag Joost, nog een laatste vraag ... De kosten die ik na mijn examen bij Padi heb gemaakt, zijn abonnement- en verzekeringskosten. Verplicht om onder hun vlag te mogen examineren. Ook IB of 4xxx kosten. gr Henk
Geplaatst: 23 januari 201510 j Marcel Spruit R.I.P. 1.5k berichten 8 Trofeeën 137 Reputatie Dat zijn zakelijke kosten, die je maakt opdat je omzet kan genereren. Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden. Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!
s-ossc
Ik heb voordat ik mijn eenmanszaak gestart ben, aanloopkosten gemaakt. Om te starten heb ik cursussen gevolgd. Hoe journaliseer ik die ?