• 0

post meerdere b.v.'s op 1 adres laten aankomen

Ik ben op dit moment mede-eigenaar van 4 b.v.'s en de post komt allemaal op verschillende adressen aan.

Nu heb ik voor 1 van de b.v.'s, een pand gehuurd en ik vraag mij af of het mogelijk zou zijn om alle post van de verschillende b.v.'s ( ondanks dat deze verschillende fysieke adressen hebben) naar 1 adres te laten sturen en dus het postadres van alle b.v.'s gelijk te maken.

 

Dit zou mij een hoop werk schelen, omdat ik dan niet alle vestigingen af hoef om de post af te halen.

 

Mag dit, ondanks de post van B.V. "A", "B","C" , in principe dan aan zal komen op het bedrijfsadres van B.V. "D" ?

 

Dank u wel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag helemaal zelf weten waar de post van de BV heen gaat, Je kunt gewoon een vestigingsadres hebben en een ander postadres, dit kan / moet je ook doorgeven aan de KvK die gewoon ruimte bied aan beide soorten adressen. geen enkel probleem dus.. hooguit kan je een vraag van de kvk krijgen of de huurder / eigenaar van het pand op dat adres akkoord is met het ontvangen van post op dat adres..

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Juist, je mag (moet zelfs) alles regelen hoe jij dat zelf wilt. De KVK heeft slechts een uitvoerende functie dwz zij moeten feitelijk doorvoeren (registreren, administreren) wat jij wilt. Ze mogen het eigenlijk niet eens tegenhouden, slechts als er gegronde tegenargumenten zijn (zoals discriminerende zaken e.d.) mogen ze het weigeren, of staken.

 

Zelf heb ik meerdere vennootschappen en alles staat geregistreerd op hetzelfde adres. Het is bij de wet geregeld dat je een adres moet opgeven waar jij te vinden bent als ze je zoeken, en de wet stelt geen limiet aan het aantal bedrijven dat je mag registreren en ook niet aan de hoeveelheid bedrijven op 1 adres. Het is 'vormvrij' om in de termen van de overheid te spreken.

 

Vaak is het voldoende om een huurcontract te laten zien. Ze vragen heel lief of ze het mogen kopiëren zodat ze als jij weg bent kunnen controleren of het een echt fysiek kantoor is of een virtueel kantoor waar wel je post komt maar jij nooit te vinden zult zijn (feitelijk wat je nu hebt). Een virtueel kantoor hebben ze wat tegen, maar verbieden kunnen ze het in de praktijk niet.

 

Als je twijfelt dan check je de site van de KVK even. Je kunt wijzigingen ook per post doorgeven, dan hoef je je niet te 'verantwoorden' aan een medewerker als je dat onprettig vindt. Je hebt wel kans dat je dan een (deel) van je huurcontract moet meezenden of een bankafschrift of iets om aan te tonen dat het adres van jou is.

 

Als je al met een andere BV op een adres gevestigd zit dan kun je daarmee aantonen dat jij op dat adres mag vestigen. Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb uit naam van mijn 1e BV een (kale) brief in Word opgesteld waarin ik mijn 2e en opvolgende BV's toestemming geef om op dat adres te vestigen. Handtekening eronder en meesturen. Dat werd bij mij probleemloos geaccepteerd (en ik zou het gek vinden als ze het zouden weigeren).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.