• 0

help mij [opstarten bedrijf en klantenbestand]

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo gilberto,

 

welkom.

 

Het is natuurlijk onmogelijk om facturen te gaan zitten maken als je geen klant hebt om ze naar op te sturen.

 

Kun je iets meer zeggen waar je bang voor bent of waarom je denkt dat je je uren toch moet factureren ook al heb je geen klanten?

Link naar reactie
  • 0

De situatie waar ik 2 jaar geleden ook in zat.

In de wintertijd is het lastig starten als schilder. Werkspot is voorheen alleen maar mogelijk geweest met een abonnement voor een jaar, waardoor dat voor mij geen optie was.

Op marktplaats kan je een reactie-tegoed kopen om op klussen te reageren. Het kan een middel zijn om aan je eerste klanten te komen, maar houd wel rekening met het feit dat er meerdere reageren. Ook beunhazen die voor €15,00/uur in het zwart hun diensten aan bieden.

Met een grote vrienden/kennisen-kring en een stapel visitekaartjes kan je mogelijk potentiële klanten bereiken.

Flyeren (al dan niet zelf geprint en met een leuke actie) kan ook helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Dank u wel voor de bruikbare adviezen, ik sta wel op werk spot maar ik heb nog geen

opdrachten binnen. de meeste opdrachten waar ik op heb gereageerd staan nog steeds op actief.Soms denk ik misschien ligt het aan mijn of mijn tarieven?

Visite kaartjes ben ik ook mee bezig, Die van marktplaats heb ik ook gezien. maar ik twijfelde of het een goede optie was.

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent net gestart, veel mensen weten nog niet van je bestaan. Visitekaartjes is al een eerste begin, geef altijd twee visitekaartjes aan mensen, kunnen ze ook 1 aan hun vrienden bekenden, familie geven.

 

Koop het boek calimeromarketing van Karen Romme en lees het goed door, gebruik de tips die je nuttig vindt.

 

Wat heb je aan materiaal en gereedschap, heb je een bestelbus of bestelauto met je naam en logo erop, goed gereedschap, hoe is je netwerk opgebouwd.

 

Heb je nog zakelijke relaties uit je verleden waar je gebruik van kunt maken?

 

En ook wat Perry zegt, hoe is je ervaring met het schrijven van een offerte?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.