• 0

Simpele eenmanszaak administratie (bevestiging gezocht)

Hallo,

 

Ik heb een eenmanszaak en ben even opzoek naar een bevestiging of het klopt hoe ik de administratie doe.

 

Bijhouden doe ik via excel. Even ter voorbeeld:

 

Datum - Omschrijving - Factuur nr. - Ontvangst bedrag - BTW bedrag. Uiteraard hetzelfde ook bij uitgaven.

 

Uiteindelijk tel ik alles op en doe ik omzet-uitgaven=winst.

 

Volgende maand doe ik weer hetzelfde. Maar nu hoor ik ook weer dat je "Transport" moet neerzetten bij de volgende maand (het bedrag van het vorige maand). Is dit zo?

 

Alvast bedankt. Groetjes!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Transport" is een antieke boekhoudterm uit de tijd dat je alles nog op doorschrijfkaarten inschreef, niet veel meer dan een soort subtotaal. "transport".. geeft aan dat de kaart niet afgesloten word met een eindsaldo maar dat deze kaart nog een vervolg krijgt het word saldo "getransporteerd" naar volgende de doorschrijfkaart waar je verder gaat met optellen.

 

In excel maak je gewoon lijsten en als je het prettig vind zet je er een subtotaal er maand tussen.

 

De term transport opnemen in een excelsheet is verder nutteloos en van geen enkele betekenis.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja hoor het dekt de basis.. misschien dat je bij de uitgaven nog een veld "soort kosten" wilt toevoegen

 

zodat je ook overzichtjes kunt maken wat je waar aan hebt uitgegeven. maar zoals ze zeggen, excel is geduldig. als je wat mist voeg je het gewoon toe als kolom. maar de basis is er.

Link naar reactie
  • 0

Top bedankt! Uitgaven doe ik ook mijn kosten.

 

Bijhouden van een totaal balans verplicht? Of is dit puur alleen makkelijk voor je zelf?

Een balans maken is niet verplicht, maar de IB-winstaangifte voor ondernemers is wel zo ingericht dat het makkelijk is om deze zonder foutmeldingen in te vullen aan de hand van een kloppende balans. Het eerste jaar probeerde ik het nog zonder en kostte de aangifte nogal wat moeite. Sinds ik de balans uit een boekhoudprogramma gebruik was het daarna nimmer meer een probleem.
Link naar reactie
  • 0

Het is helemaal duidelijk!

 

Nu loop ik nog even ergens tegen aan. Wanneer ik geld naar prive stort(priveopname) Hoe doe ik dit? Want als ik het in mijn uitgaven zet gaat het niet kloppen natuurlijk want het is geen uitgave. Gewoon ergens onder de kasboek neerzetten Prive gestort: Bedrag ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.