• 0

Zelf ondernemersplan maken of uitbesteden

Beste leden van dit forum..ik ben een startende ondernemer en heb een vraag ....

Ik heb een ondernemersplan geschreven met het E-learningsprogramma van Qredits ,deze heb ik vorige week verzonden naar Qredits en de Rabobank.

Gisteren heb ik een gesprek gehad met een bemiddelaar die ik ook had benaderd om de financiering rond te krijgen.

Hij gaf mijn als advies om de aanvragen in te trekken en met hun in zee te gaan .

ze vonden mijn ondernemersplan er goed en verzorgt uitzien en gaven me een compliment dat ik dat zelf zo heb gemaakt ,alleen misten ze diepgang en onderbouwing.

Dit alles kost natuurlijk wel geld,maar was mee te financieren .

Wat moet ik nu doen ,van de ene kant denk ik ,fijn als er partijen meedenken en ik daardoor meer mogelijkheden op financiering heb ,van de andere kant vraag ik mij af of het wel verstandig is om mijn aanvraag waarover ik nog geen afkeuring heb ontvangen stop te zetten , dit geeft volgens mij aan dat ik zelf niet sta voor mijn eigen ingediende plan! Wie weet raad ?..

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Jolly,

 

Is de bemiddelaar, die je noemt, wel onafhankelijk? Het klinkt vreemd dat zij adviseren je financieringsaanvraag in te trekken en verder met hun in zee te gaan. Qredits beschikt ook over coaches die je verder kunnen helpen, bij je plan en bij andere zaken die komen kijken bij het starten van een bedrijf. Qredits zal eerst de financieringsaanvraag bij de Rabobank afwachten, voordat ze jouw aanvraag in behandeling nemen.

Daarnaast is het mogelijk telefonisch te sparren met adviseurs van de Kamer van Koophandel. Onze financieringsdesk is te bereiken op nummer 0800-1014.

 

Bekijk ook het webinar 'Hoe kom ik aan financiering' op: http://www.ondernemersplein.nl/onlineleren/webinar-hoe-kom-ik-aan-financiering/ . Daarin komt o.a. aan de orde hoe je een financieringsaanvraag voorbereidt. En je hoort ervaringen van andere ondernemers bij financiering.

 

Veel succes!

Elly van Wattingen

06-22930133

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar valt er geld aan je te verdienen! Geven ze ook nog een no-cure/no-pay garantie?

 

Beetje raar advies. Je weet niet eens wat de bank/qredits van je plan vindt. Onvoldoende diepgang? Sinds wanneer zit die adviseur op de stoel van de bank?

 

Volgens mij ontbreekt er nog veel meer in je plan. Ik wil je wel vertellen wat er nog ontbreekt, maar dat kost je 5000 euro. Geen probleem hoor, want dan verhogen we gewoon je lening... <:-)

De bank kijkt vast niet goed naar je plan over de besteding van het bedrag. Zullen we er nog wat geld voor een mooie bolide bijzetten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Jolly,

 

Een andere mogelijkheid is, om eens te sparren met mensen van de stichting Ondernemersklankbord.

www.ondernemersklankbord.nl

De stichting bestaat uit oud-ondernemers, die het leuk vinden om "jonge" ondernemers te helpen met hun (startende) bedrijf. Zij kunnen klankborden en je van advies voorzien aangaande jouw businessplan. Kosten zijn €100.

Groetjes,

Antoine van Wegen

m: 06 - 22 49 64 10

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties en tips ..de samenwerking met de bemiddelaar nga ik voorlopig niet aan en wacht eerst mijn reacties op Qredits en Rabobank af ,en voor de verdieping heb ik al goede tips van hierboven gekregen ,

bedankt jolly

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wacht eerst de feedback van Qredits en de Rabobank maar af. Het lijkt mij niet handig om een bemiddelaar van geleend geld te betalen.

 

Heb je al feedback van andere onafhankelijke partijen gehad op je ondernemingsplan? Dat die bemiddelaar zegt dat het goed is, maar dat er nog wat bijgeschaafd kan worden is logisch als hij jouw als klant probeert te paaien...

Online contractbeheer http://www.alerta.eu

Link naar reactie
  • 0

Zoals al eerder genoemd klinkt het vreemd dat Qredits jou geld wilt lenen voor een plan dat zij schrijve ...? Als Qredits iets investeerd en samen met jouw het idee verder uit wilt werken snap ik het wel ...

 

Ik heb zelf een soortgelijken situwatie mee gemaakt ... Ik heb een strategische groeiplan geschreve in samenwerking met (mod edit, link verwijderd wegens netwerk-spam) Ze hebben me goed geholpen en we zijn nu samen opzoek naar externe fiannciering voor de verdere uitwerking van dit plan.

 

Mijn tip hierin is ga niet zomaar denken dat je alles uit handen geeft maar blijf zelf aan het roer staan en schrijf het plan eerst zelf en vraag dan een versie van de andere parij. Leg de twee plannen naast elkaar en overleg samen de beste strategie. Ga vervolgens samen opzoek naar externe fiananciering.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.