Ga naar inhoud
Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

Even een vraagje. Kan ik een onderneming starten die zelf weer ondernemingen opzet? M.a.w. een soort van conceptontwikkelbureau dat zelf weer nieuwe concepten initieert? Wordt dat door de KvK geaccepteerd?

Richard

- 3 weten meer dan 2 -

Featured Replies

Geplaatst:

2thePoint

Geen probleem...

Zo zijn er honderden in Nederland...

Egbert Punter

Geplaatst:

Edo van Santen

je moet alleen nog even ondernemers vinden die het leuk vinden dat jij hun bedrijf opzet, of begrijp ik nu iets verkeerd?

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

• Auteur

ik zat eerder te denken aan zelf opzetten, starten en verkopen

- 3 weten meer dan 2 -

Geplaatst:

Edo van Santen

tuurlijk. begin maar met het eerste bedrijf. dan zie je later wel weer.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Martine

Weet iemand welke bedrijven dit doen, een bedrijf opstarten en daarna verkopen?

Geplaatst:

Nils de Witte

(bijna) alle ondernemers

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Martine

Ja, haha, :)

Maar ik bedoel dat iemand als bedrijfsactiviteit heeft: het opzetten van bedrijven met als doel om het direct weer door verkopen.

Geplaatst:

Nils de Witte

Ik kende er een heel stel, maar meestal hoor je er maar één keer van en dan niet meer. Mijn hersens malen .... Op http://www.beursplein3.com/startkapitaal/overzicht_accellerators.htm staan een paar oudere clubs die voor het meerendeel niet meer bestaan.

www.yupango.com doet het nog wél geloof ik. In Amsterdam zit een leuke club (aan het IJ) die gestart is met premiums en nu innovaties doet. Zolang ik ze ken zijn ze op zoek naar nieuw geld. Ah, ik heb ze gevonden; Invention Promotion (www.invent.nl)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Martine

Dank je wel! Ik ga direct even op de sites kijken.

• 1 month later...
Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

• Auteur

Als ik dit bedrijf op kan zetten, moet ik dan ook winst maken? In principe verkoop ik zelf geen produkten of diensten. Ik zet binnen dit bedrijf alleen nieuwe bedrijven op. Hoe zit dat fiscaal?

- 3 weten meer dan 2 -

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Gast meneer P.

Als je geen winst maakt is het bedrijf ook onverkoopbaar.

Dus winst maken is wel belangrijk.

Rene

Geplaatst:

Rikkert Walbeek

Dat is natuurlijk onzin. Een bedrijf kan waardevol zijn zonder dat het winst maakt. Bijvoorbeeld omdat het bedrijf in kwestie een nieuwe technologie in huis heeft. En zo zijn er talloze redenen denkbaar die een bedrijf waarde geven. Winst is een van die redenen.

Er zijn vele verliesgevende bedrijven voor veel geld verkocht.

Wat niet wegneemt dat het geschetste concept van wat bedrijven opzetten en die direct weer doorverkopen wel heel erg naïef klinkt.

Geplaatst:

Gast meneer P.

Zo had ik het nog niet bekeken.

waarschijnlijk omdat ik het alleen vanuit mijn verkoopoptiek bekijk.

Rene

Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

• Auteur

Wat niet wegneemt dat het geschetste concept van wat bedrijven opzetten en die direct weer doorverkopen wel heel erg naïef klinkt.

Het kan zijn dat ik niet volledig duidelijk ben geweest in mijn formulering. Ik heb niet het voornemen om wat bedrijven op te zetten en deze direct weer door te verkopen (al zou ik het niet erg vinden als 1 van die bedrijven direct geld oplevert), maar deze pas in de etalage te zetten op het moment dat ze goed lopen en ik er vanaf zou willen. Ik ben het met je eens dat het inderdaad naief klinkt als het zo simpel omschreven is.

Nog simpeler uitgelegd is dat als ik bedrijf A gebruik als "werkbedrijf" om alle (voorbereidende) stappen te ondernemen om bedrijf B op te zetten (en daarna C en D en de rest van het alfabet), mijn vraag is of dit fiscaal en administratief gezien mogelijk is. Ik maak in principe kosten in A ten behoeve van B, die op zijn beurt moet gaan zorgen voor winst. Hopelijk heb ik het zo duidelijker gemaakt.

- 3 weten meer dan 2 -

Geplaatst:

Gast meneer P.

heb je een specifieke branche op het oog?

Rene

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.