Ik heb een kleine eenmanszaak en zit momenteel met een "lastige" klant.
Vooropgesteld, mijn welgemeende excuses mocht de vraag al eerder gesteld zijn, het kan zijn dat ik op de verkeerde woorden zoek, maar ik kon niets vinden helaas.
Ik heb klanten met 1 jarige contracten. Afgelopen november heb ik een nieuwe klant gekregen welke ook getekend heeft voor 1 jaar. In december hebben zij mij laten weten dat hun onderneming per januari niet langer meer bestaat wegens een wijziging in de wet, hierdoor willen zij kosteloos ontbinden.
Uiteraard heb ik in de maanden november en december heel wat werkzaamheden verricht voor hen en nog geen enkel factuur is van hun kant betaald, omdat ik achteraf factureer.
Mogen zij een kosteloze ontbinding eisen en dien ik mijn verlies te nemen omdat het een wetswijziging betreft? Of kan ik ze op hun contractverplichtingen wijzen en ze het hele contract laten uitzitten (of een gedeelte ervan) of in ieder geval voor de maanden november en december? zij weigeren namelijk te communiceren en natuurlijk heb ik wel kosten gemaakt aan deze klant.
Ik zit momenteel een beetje met mijn handen in het haar over deze klant, zij hebben mij laten weten dat zij niets hoeven te betalen en als ik doorzet naar een incasso bureau dat dit illegaal zou zijn?
Hopelijk weet iemand het antwoord voordat ik nog meer kosten aan deze mensen moet maken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maymay
Maymay
Dag allemaal,
Ik heb een kleine eenmanszaak en zit momenteel met een "lastige" klant.
Vooropgesteld, mijn welgemeende excuses mocht de vraag al eerder gesteld zijn, het kan zijn dat ik op de verkeerde woorden zoek, maar ik kon niets vinden helaas.
Ik heb klanten met 1 jarige contracten. Afgelopen november heb ik een nieuwe klant gekregen welke ook getekend heeft voor 1 jaar. In december hebben zij mij laten weten dat hun onderneming per januari niet langer meer bestaat wegens een wijziging in de wet, hierdoor willen zij kosteloos ontbinden.
Uiteraard heb ik in de maanden november en december heel wat werkzaamheden verricht voor hen en nog geen enkel factuur is van hun kant betaald, omdat ik achteraf factureer.
Mogen zij een kosteloze ontbinding eisen en dien ik mijn verlies te nemen omdat het een wetswijziging betreft? Of kan ik ze op hun contractverplichtingen wijzen en ze het hele contract laten uitzitten (of een gedeelte ervan) of in ieder geval voor de maanden november en december? zij weigeren namelijk te communiceren en natuurlijk heb ik wel kosten gemaakt aan deze klant.
Ik zit momenteel een beetje met mijn handen in het haar over deze klant, zij hebben mij laten weten dat zij niets hoeven te betalen en als ik doorzet naar een incasso bureau dat dit illegaal zou zijn?
Hopelijk weet iemand het antwoord voordat ik nog meer kosten aan deze mensen moet maken.
Dank alvast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49113-contract-verplichting-na-wetswijziging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag