ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van een webshop maar wegens groei en enkele technische problemen besloten om een nieuwe webwshop te laten bouwen.
Deze is inmiddels zo goed als af, maar nu lopen we tegen een probleem aan.
Deze nieuwe webshop is met een ander platform/technologie gebouwd dan de vorige.
Nu is het een eis van de belastingdienst om gebruik te maken van doorlopende factuurnummers.
Het probleem is dat we in de nieuwe webshop niet handmatig de factuurnummers kunnen opvoeren, deze heeft in deze webshop dus een eigen opmaak. Met als gevolg dat we niet de oplopende factuurnummers kunnen handhaven.
Stel dat in de oude webshop de factuurreeks was: 40026, 40027, 40028 dan wordt deze nu opeens U00182, U00183, U00184
Onze programmeur geeft aan (dit was ik op andere forums ook al tegengekomen) dat dit niet zo 1,2,3 aan te passen is, hier gaat flink wat tijd en kosten inzitten waar ik het budget niet voor heb :(
Denken jullie dat de belastingdienst hier een probleem van kan maken?
Zijn uitzondering (in dit geval bij vervanging van de webshop) toegestaan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
verdwaald
verdwaald
Beste HL'ers,
ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van een webshop maar wegens groei en enkele technische problemen besloten om een nieuwe webwshop te laten bouwen.
Deze is inmiddels zo goed als af, maar nu lopen we tegen een probleem aan.
Deze nieuwe webshop is met een ander platform/technologie gebouwd dan de vorige.
Nu is het een eis van de belastingdienst om gebruik te maken van doorlopende factuurnummers.
Het probleem is dat we in de nieuwe webshop niet handmatig de factuurnummers kunnen opvoeren, deze heeft in deze webshop dus een eigen opmaak. Met als gevolg dat we niet de oplopende factuurnummers kunnen handhaven.
Stel dat in de oude webshop de factuurreeks was: 40026, 40027, 40028 dan wordt deze nu opeens U00182, U00183, U00184
Onze programmeur geeft aan (dit was ik op andere forums ook al tegengekomen) dat dit niet zo 1,2,3 aan te passen is, hier gaat flink wat tijd en kosten inzitten waar ik het budget niet voor heb :(
Denken jullie dat de belastingdienst hier een probleem van kan maken?
Zijn uitzondering (in dit geval bij vervanging van de webshop) toegestaan?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49192-factuurprobleem-bij-wijziging-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag