• 0

Factuurprobleem bij wijziging webshop

 

Beste HL'ers,

 

ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van een webshop maar wegens groei en enkele technische problemen besloten om een nieuwe webwshop te laten bouwen.

Deze is inmiddels zo goed als af, maar nu lopen we tegen een probleem aan.

 

Deze nieuwe webshop is met een ander platform/technologie gebouwd dan de vorige.

Nu is het een eis van de belastingdienst om gebruik te maken van doorlopende factuurnummers.

 

Het probleem is dat we in de nieuwe webshop niet handmatig de factuurnummers kunnen opvoeren, deze heeft in deze webshop dus een eigen opmaak. Met als gevolg dat we niet de oplopende factuurnummers kunnen handhaven.

 

Stel dat in de oude webshop de factuurreeks was: 40026, 40027, 40028 dan wordt deze nu opeens U00182, U00183, U00184

 

Onze programmeur geeft aan (dit was ik op andere forums ook al tegengekomen) dat dit niet zo 1,2,3 aan te passen is, hier gaat flink wat tijd en kosten inzitten waar ik het budget niet voor heb :(

 

Denken jullie dat de belastingdienst hier een probleem van kan maken?

Zijn uitzondering (in dit geval bij vervanging van de webshop) toegestaan?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met een minimale aanpassing of eenmalige ingreep in de nieuwe database zou dat moeten kunnen lukken, verder kun je zoals Steven schrijft een tweede reeks starten. Naadloos over van het ene op het andere systeem is een hele uitdaging en vaak praktisch onmogelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet doorlopend te nummeren, als je maar nummert. Problem solved.

 

Oeps.... factuurnummers moeten volgens mij wel doorlopend zijn. Maar je mag verschillende "series" gebruiken. Dus een echt probleem is er niet...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me ook... zeker als het

 

Stel dat in de oude webshop de factuurreeks was: 40026, 40027, 40028 dan wordt deze nu opeens U00182, U00183, U00184

 

is kun je waarschijnlijk een autoindex aanpassen van 182 naar 40029. Met die U-prefix blijf je wellicht zitten, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk en is bovendien niet zo moeilijk te verwijderen op de plaats waar de factuur gemaakt wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.