• 0

Auto prive of op bv

Allen,

 

ik sta op het punt om mijn operational lease auto (overgenomen) in te leveren over 2 maanden.

Ik wil een nieuwe leasen/kopen en om flexibel te blijven wil ik een financial lease sluiten (incl verzekering) en de auto dan op de bv zetten. Dan heb ik de kosten die ik al ken (financial lease aangevuld met verzekering, wegenbelasting en onderhoud).

 

Ik vraag me alleen of het (financieel) verstandig is om de auto na de looptijd (36 maanden) prive over te nemen? ik heb dan natuurlijk geen bijtelling meer en kan 19ct declareren maar....kan ik daarvoor rijden? wie heeft enige praktijkervaring?

 

d

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Darky,

 

Deze vraag kan te zijner tijd alleen beantwoord worden als je dan inzage geeft in de volledige autokosten (inclusief onderhoud en afschrijving), het aantal zakelijke kilometers en het aantal prive kilometers.

 

De vraag is namelijk niet of je kunt rijden voor 19 ct de zakelijke kilometer, maar of dat uiteindelijk - op basis van de geldende fiscale regels over 36 maanden - voor jou privé goedkoper is dan zakelijk rijden met of zonder bijtelling met deze auto of een andere.

 

De alternatieven te zijner tijd zijn uiteraard ofwel geheel niet overnemen, zakelijk overnemen, of wel overnemen en direct doorverkopen: voor dat laatste doet die 19 ct/ kilometer helemaal niet ter zake, maar alleen of de restwaarde interessant genoeg is.

 

Bottom line nu: scheelt het jou in de rente als je je recht op aankoop tegen de restwaarde nu al omzet in een koop of -plicht? Zo niet, dan zou ik die keuze niet nu maken.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.