• 0

Treinkaartje verplicht bij declaratie of alleen betalingsbewijs?

Beste allen,

 

Ik ben nieuw hier en de reden van aanmelding is dat ik af en toe eens Google op administratieve vragen en vaak op deze website terecht kom. Ik vind het antwoord hier ook bijna altijd. Nu zit ik echter met een vraag waar ik het antwoord helaas niet op heb kunnen vinden. Ik heb al het een en ander kunnen vinden maar ben niet zeker van mijn bevinding.

 

Mijn vraag:

Voor de declaratie van de treinreizen weet ik niet wat de regel is betreft het betalingsbewijs. Dien je het orginele losse treinkaartje verplicht te tonen of is het betalingsbewijs (uitdraai van de automaat) voldoende voor belastingdienst om de 6% BTW te mogen terug vragen?

 

 

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

 

Alvast bedankt!

 

Martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een betalingsbewijs hebt, dan heb of had je doorgaans toch ook een kaartje? Lijkt me geen probleem als dat incidenteel ontbreekt, mogelijk wél als dat structureel niet toonbaar is.

 

Of heb je dat misschien doorverkocht of elders gedeclareerd?

 

Op het betalingsbewijs zal vast geen btw staan.

 

Of een tenaamstelling of reisdoel.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je een betalingsbewijs hebt, dan heb of had je doorgaans toch ook een kaartje? Lijkt me geen probleem als dat incidenteel ontbreekt, mogelijk wél als dat structureel niet toonbaar is.

 

Of heb je dat misschien doorverkocht of elders gedeclareerd?

 

 

Het gaat om collega's die t voor hun reizen declararen.

 

Sommige collega's vragen een betalingsbewijs van de automaat en gooien na de reis hun treinkaartje weg. Ze zien het betalingsbewijs als factuur van de treinreis. Maar voor de Belastingdienst weet ik niet of dit ook zo geldt.

 

Ik zelf denk dat het betalingsbewijs niet voldoende is wel het treinkaartje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sommige collega's vragen een betalingsbewijs van de automaat en gooien na de reis hun treinkaartje weg. Ze zien het betalingsbewijs als factuur van de treinreis.

 

Dan zien zij dat precies verkeerd, want het is het vervoersbewijs (dus het 'kaartje') dat in het geval van openbaar- en/of taxivervoer de factuur vervangt.

 

Dus eigenlijk gooien zij het verkeerde papiertje weg, alhoewel het soms ook misschien wel handig is om ook een kwitantie te hebben - bijvoorbeeld om te kunnen laten zien dat je niet allerlei weggegooide vervoersbewijzen van anderen hebt verzameld, maar het bewuste kaartje toch echt zelf betaald hebt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.