• 0

Hoe importeer ik grondstof producten van beschermde planten.

Hallo,

Ik heb vragen; Hoe krijg ik een vergunning voor de invoer van producten van beschermde plantensoorten? Wat zijn de eerste stappen die ik moet doen om een ​​dergelijke toestemming te krijgen?

Waar ik moest de test product monsters te brengen te testen? Heeft u een adres? Welke hoeveelheid van het verwerken tot de eindfase bij benadering? Mijn dank is bij voorbaat

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zie de informatie op o.a. de site van de belastingingdienst m.b.t bedreigde dier- en plantsoorten

 

Quote:

Wilt u meer informatie over het meenemen naar Nederland en/of het meenemen naar het buitenland van bedreigde dier- en plantensoorten? Bekijk daarvoor de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en/of bel 088 042 42 42.

Kortom, neem contact op met de RVO.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Planten en dieren die bedreigd zijn, worden beschermd door de CITES overeenkomst. Deze overeenkomst verbiedt het grensoverschreidend verkeer. De inhoud van deze overeenkomst o.a. de lijsten zijn niet meegenomen in bijvoorbeeld het tarievenhoofdstuk van de Market Access Database http://madb.europa.eu/madb/datasetPreviewFormATpubli.htm?datacat_id=AT&from=publi

 

De Cites overeenkomst kent drie lijsten met ieder een eigen graad van bescherming.

Dus de regels zijn afhankelijk van de lijst waar de producten op voorkomen.

 

Het is mogelijk om in bepaalde omstandigheden ontheffing te krijgen (bijvoorbeeld voor dierentuindieren en -planten of voor de wetenschap.

 

Ook is het goed om rekening te houden met nationale bepalingen die verder gaan dan de EU regels.

In Nederland kennen we de Flora- en Faunawet.

 

http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisch-ondernemen/beschermde-planten-dieren-en-natuur/handel-beschermde-planten-en-dieren?gclid=CODb-anG_8UCFa3MtAodC3AAow

 

Je kunt pas verder zoeken als de volledige douanecode bekend is.

Over de aanvraagprocedure: http://www.cites.org/eng/prog/e/e-permitting-toolkit.php

 

Een goede vraag zou kunnen zijn waarom men, als het anders kan, zou willen handelen in deze producten?

 

Theo van de Velde

 

 

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.