• 0

fabrikant op verpakking bij levering uit china, of Made in China??

Wij hebben een discussie met een chineese leverancier over de tekst op de verpakkingsdoosjes van accupunctuur naalden.

 

Op dit moment wordt op het doosje de leverancier/manufacturer op de onderkant vermeld. Wij wilden dit eraf hebben en alleen made in china erop laten zetten en verder onze eigen firma naam. De fabrikant weigert dit omdat het volgens hem problemen geeft bij de douane. De levering zou niet geaccepteerd worden.

 

Is hier iemand iets over bekend.??

 

Alvast bedankt voor jullie reakties.

 

Jacqueline

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die naam op de verpakking moet volgens mij zelfs jouw firmanaam zijn in het kader van de productaansprakelijkheid en CE.

Die van hem hoeft er m.i. echt niet op. Ik denk dat de leverancier graag aan anderen verkoopt. Misschien omdat hij in jou geen grote marktkansen ziet in NL of Europa.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jacqueline,

 

een handig overzicht van de eisen vind je op de site van RVO.nl

Kort gezegd: aanduiding van de oorsprong ("made in China") mag, adres van (in dit geval) importeur moét!

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 1

Lijkt mij dat er nu 2 namen op staan en waarschijnlijk ook moeten staan.

 

Ten eerste de naam van de Chinese fabrikant omdat die weet of denkt te weten dat dit wettelijk verplicht is in China voor dit type product en waarop wordt gecontroleerd door de Douane. Mogelijk heeft dit te maken met export vergunningen / heffingen.

Lijkt mij niet waarschijnlijk dat de Chinese fabrikant zijn naam en adres op de verpakking wil om commerciële doeleinden.

 

 

En de naam van de importeur omdat dit wettelijk verplicht is in de EU.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

en anders gewoon zelf hier een nieuwe verpakking laten maken,

 

Lijkt me van niet.... Of en wat er op de verpakking moet worden vermeld wordt in beginsel bepaald door de de Warenwet. Acupunctuurnaalden zijn te beschouwen als medische hulpmiddelen waarvoor regelgeving bestaat, zie hier

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je in dit soort gevallen ook wel eens ziet is dat men er hier een sticker overheen plakt.

 

Dat kan bijv met levensmiddelen gebeuren waar de ingredienten in het nederlands op moeten staan, terwijl dat af-fabriek niet het geval is (bijv aleen engels/duits/frans oid).

 

Uiteraard moet die sticker wel voldoen aan de wettelijke eisen, maar ik zie verder geen belemmering waarom je dit niet zou mogen doen. Neem je stickers die heel goed plakken en heel makkelijk scheuren (worden ze voor ontworpen) dan is de kans klein dat een consument die eraf gaat pulken om te zien wat eronder is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.