• 0

Wat vinden jullie van WeTrada.nl (Kickstarter meets Alibaba)

Omschrijving van je concept:

WeTrada.nl is een nieuw ecommerce concept waar consumenten samen producten kunnen kopen direct van de maker. Denk Alibaba.com meets Kickstarter.com. Door kopers te bundelen in groepen (crowndunding) kunnen bestellingen direct bij fabrikanten worden geplaatst en worden verschepingskosten gedeeld door de groep. Hierdoor worden kortingen gerealiseerd op nieuwe producten die kunnen oplopen tot wel 80% vergeleken met normale winkelverkoopprijzen.

 

https://www.wetrada.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Na jaren lang inkoper te zijn geweest voor grote bekende winkelketens in Nederland en Frankrijk ben ik op een idee gekomen voor een nieuw ecommerce concept. Ik ben in 2013 met dit idee in mijn hoofd vertrokken naar China om uit te voeren. Samen met twee andere Nederlanders die ook in China wonen hebben we de site ontwikkeld, ontworpen en uitgevoerd en zij wij onlangs online gegaan. Waarom in China? Ieder product dat wij aanbieden op de website heeft de voorwaarde dat wij zelf de leverancier hebben bezocht, dit om productie omstandigheden en de kwaliteit te garanderen. Iedere bestelling zullen wij zelf controleren in de fabriek voordat deze wordt verzonden naar onze klanten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

WeTrada maakt het mogelijk voor consumenten direct bij de makers van producten te kunnen kopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zo ver wij op de hoogte zijn is WeTrada.nl nog uniek in zijn soort.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Spreekt het WeTrada concept jou aan? Waar zie jij mogelijkheden tot verbetering?

 

Wat is jouw persoonlijke antwoord op de volgende vraag:

 

Stel jij wil product X graag kopen, zou jij:

 

A. Product X direct in huis willen hebben en de volle prijs betalen

B. 7-8 weken wachten op product X voor 75% korting

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik werd getriggerd door je opmerking bovenin je homepage over de designstoelen en de besparing die daar mogelijk is.

 

Dus kwam ik vanzelfsprekend bij deze stoel op je site uit die een laat ik zeggen..´treffende´ gelijkenis vertoont met een vrij bekende charles en ray eames stoel die door Vitra in Europa verkocht wordt.

 

Dus mijn vraag: Hoe ga je om met kopien van merkproducten en claims die daaruit zullen volgen?

 

edit:even een zoekplaatje toegevoegd. Welke is de echte Eames?

 

 

rarawelkeisvanvitra.thumb.jpg.3af399ef37389e01fe6473275b38153f.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frans, bedankt voor je snelle feedback en terechte vraag. Er is al heel veel informatie te vinden over dit specifieke onderwerp op Higherlevel.nl indien jij hier meer over wilt weten. Wij gaan er op dezelfde manier mee om daarnaast berekenen wij onze besparingen vergeleken met directe concurrenten. Zou jij persoonlijk voor optie A of B kiezen in de slotvraag van het topic?

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er heel tof uit, en de producten 'kietelen' ook wel, meteen geneigd een hoverboard (nou ja, met wielen dan, dus eerder een segway) te bestellen :)

 

Toch vraag ik me dan wel af hoe het met de garantie zit, kun je daar iets over vertellen? Er staat wel dat ik 30 dagen terug mag sturen en een jaar garantie heb, maar ik kan daar verder maar weinig over vinden.

 

(oh, en er staat natuurlijk geen filmpje bij het board...)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Richard bedankt voor je kudo's dat doet de (ondernemende)mens goed! De Hoverboards zijn razend populair op het moment en zijn ook direct de eerste deals die we hebben uit mogen leveren. We geven inderdaad 1 jaar garantie op het product en 30 dagen omruilgarantie na ontvangst. We krijgen hier meer vragen over en hebben het nu vetgedrukt in de beschrijving gezet. Wat mis je precies welke extra voorwaarden wil je zien? Bedankt voor je antwoord, wat versta je onder luxe product?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil zien hoe die garantie geregeld is, waar jullie gevestigd zijn, wie reparaties doet, dat soort dingen :)

 

Er staat inderdaad 30 dagen retourrecht en 1 jaar garantie, maar bij de FAQ staat weer dat er een retourrecht van 48 uur is omdat de producten 'made to order' zijn.

 

Overigens denk ik dat jullie met deze werkwijze voor de Nederlandse wet gewoon als leverancier(/winkelier) zouden gelden, maar daar ben ik niet helemaal van overtuigd.

 

In ieder geval; ik mis wel wat essentiele gegevens die me voldoende vertrouwen geven om met jullie in zee te gaan. Ik denk dat die showroom (/reparatie- en omruilpunt?) echt noodzakelijk zouden zijn voor mij, om een bestelling te plaatsen.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me afvraag is: wie is in dit geval de importeur ivm aansprakelijkheid en CEmarkering. Verder is 1 jaar garantie prima, maar de getoonde producten hebben een te verwachte levensduur van tenminste 5 tot zeven jaar. Hoe ga je ermee om als een afnemer na drie jaar met een kapot toestel bij je voor de deur staat?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Herman, Wetrada is de importeur van de producten en dus ook aansprakelijk, indien nodig hebben onze producten CE certificering. Specifiek dit product (Hoverboard) heeft ook UL certificering voor de Amerikaanse markt die net iets strenger is. Je vraag wat betreft kwaliteit en duurzaamheid van de producten is terecht. Ook de voornaamste reden waarom wij naar China zijn gegaan om hier grip op te hebben. Uiteraard zitten er in "normale" winkelverkoopprijzen ruimere marges die langere garantie periodes kunnen dekken. Wij kiezen voor een zeer scherpe prijs. Indien wij klachten krijgen op lange termijn zullen deze worden afgehandeld zo goed als het kan.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Group buying sites zijn niet uniek en deze vallen met bosjes om. De combinatie van sourcing in China, eigen leveranciersselectie en kwaliteitscontrole, importeren en voor EURO prijzen verkopen binnen de EU maakt allicht wel kans. Het zouden all-in deals moeten zijn inclusief verzending en garantie.

 

Met wegname van drie schakels importeur, groothandel en winkelier valt me de gerealiseerde besparing eerlijk gezegd nog tegen met een 'virtuele' inkoopadviseur. De prijzen zijn wel inclusief en ik zie veel grote objecten, dat vind ik heel sterk en daarmee ook begrijpelijk.

 

Kwaliteit en duurzaamheid van de goederen moeten met het verkoopapparaat en de klantenservice het bestaansrecht van dit technisch uitgewerkte concept bewijzen, maar hoe zit dit juridisch?

 

Staat WeTrada.nl ingeschreven in Nederland? Ik lees slechts iets over een kantooradres en Ltd.

 

Op de site zie ik nog geen deals met 75% korting, dus die A/B-vraag is een beetje zinloos. Hoe kleiner de prijskorting hoe minder groot de bereidheid tot wachten en risico is, lijkt me. Ik vrees ook voor een sterk groeiende personeelsbehoefte in Nederland en andere doelmarkten.

 

Je zou eigenlijk een afhaalloket in de haven van aankomst moeten hebben, voor prijskopers en misschien wel weer voor handelaren. ???

 

Krijgen kopers die meerdere eenheden van een artikel afnemen een (nog) betere prijs? Dat zou een versnelling voor afname kunnen betekenen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio, dank voor de feedback.

 

Goed gezien dat wij ons voornamelijk richten op grotere objecten, hiermee kunnen wij kleinere aantallen per deal aanbieden en toch efficiënt verschepen.

 

Juridisch gezien is Wetrada een Nederlands ingeschreven onderneming, functioneren wij als importeur en zijn wij aansprakelijk voor de goederen die wij de EU binnenbrengen.

 

Op dit moment hebben wij ongeveer 100 producten online en komen dagelijks met nieuwe deals. Gemiddelde besparingen liggen boven de 60 procent met uitschieters naar 75% tot 80%. Nu vergelijken wij onze prijzen voornamelijk met andere online aanbieders en niet perse met winkelverkoopprijzen die je in de duurdere winkels aantreft, dit om een eerlijke kostenbesparing te tonen aan onze klanten. De A/B vraag is dan ook ben jij bereid lang te wachten op je product als daar een grote korting tegenover staat. Ja? of nee? vervolg vragen zouden kunnen zijn hoe lang en tegen welke besparing.

 

Leuke suggestie voor een loket in Rotterdam maar de handelaren (vooral) in Nederland weten hun weg wel te vinden naar de makers in Azië die hebben Wetrada niet nodig denken wij. Wetrada is er juist voor de consument die ook graag producten wil kopen tegen dezelfde prijzen die handelaren betalen.

Link naar reactie
  • 0
Juridisch gezien is Wetrada een Nederlands ingeschreven onderneming

 

KvK stelt dat een Britse Limited (Ltd) met een vestiging in Nederland zich moet zich inschrijven in het Handelsregister. Ik zou dat voor klanten toch eenduidig uitleggen. Zonder vestiging geen importeur, toch?

 

Ik zie de genoemde besparingen (in percentages) niet online. Hoe bereken je deze?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Can I cancel my order?

 

If you change your mind and decide to cancel your order, please notify us within 24 hours of placing it. If the order has not been processed, we can honor the request and refund your payment in full. Orders cancelled after processing may be subject to restocking fees. Custom orders may be subject to additional penalties for cancellation. Please check individual product pages for details.

 

What's your return policy?

 

WeTrada.com offers a variety of unique Custom Order products, all products offered are made-to-order. This means they can only be cancelled up to 48 hours after purchase. They are also not eligible for return. Due to the nature of the products and they are made on request we only accept returns in case of faulty item(s) Clients have the right to report faulty items within 7 days after delivery. If clients wish to return an item because it is faulty they must inform us in writing by sending an email to: superman@Wetrada.com . The email must contain your order number and the reason why you wish to return the item.

 

Terwijl consumenten van een Nederlandse rechtspersoon kopen?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mooie, professionele website en leuk concept. Ik zag echter in eerste instantie de "wij doen het anders" button over het hoofd, waardoor dat concept mij totaal niet duidelijk was (als je het hier niet had uitgelegd). Kan aan mij liggen, of aan het tijdstip, de CTA button is immers redelijk duidelijk.

 

De video legt het wel uitstekend uit, maar ik vind alleen die afspeelbutton niet aansprekend genoeg om daarop te klikken (zeker als ik niet weet waar de video over gaat). Misschien het startscherm wat aansprekender maken, al is het maar door een tekst als "zo werkt het" toe te voegen.

 

Ik denk dat het wegnemen van twijfels nog een hele kluif wordt voor je. China is nu eenmaal erg ver weg en dat is een enorm bezwaar, zeker omdat het duurdere producten betreft. Ook leuk dat er 30 dagen retourrecht en een jaar garantie op zit, maar hoe werkt dat dan? Moet ik het product op eigen kosten naar China sturen? Bij de Airwheel bijvoorbeeld is het hele garantieverhaal sowieso erg onduidelijk.

 

Als ik dan ook nog geen Nederlands telefoonnummer kan vinden, geen Nederlands adres en niet eens een e-mail adres (behalve dan voor de pers), wekt dat heel weinig vertrouwen. Wel een live chat, dat scheelt al een hoop, maar toch. Zit daar een Nederlands sprekende operator achter?

 

De info op de productpagina's is op zich prima opgezet, al is het onderdeel "verscheping" mij niet geheel duidelijk. Heb ik het product op deze datum in huis of wordt het dan pas verzonden? En hoe lang duurt het dan voordat ik het in huis heb?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Er is al heel veel informatie te vinden over dit specifieke onderwerp op Higherlevel.nl indien jij hier meer over wilt weten.

 

Klopt, ik ken HL vrij aardig :-)

 

Wij gaan er op dezelfde manier mee

 

En hoe is dat dan?

 

En als het nou per ongeluk deze ene stoel was, ok. Maar het lijkt in ieder geval qua stoelen je beleid te zijn om vrijwel exact kopiën op de markt te brengen. En zo dicht mogelijk tegen de originelen aan te schurken.

Neem bijvoorbeeld jouw stoel die je charles noemt. Niet geheel toevallig is de ontwerper van het origineel ook Charles (Eames). En laten de stoelen nou exact gelijk zijn :-)

 

Ander voorbeeld is je aviator stoel hieronder. Het origineel is een doorontwikkeling van de Egg Chair van Arne Hanssen. Genaamd..jawel..spitfire van Andrew MArtin (linkje naar de times voor geinteresseerden).

Zie de beide afbeeldingen naast elkaar hieronder.

Optie 1: Je hebt een foto van de spitfire voor je eigen product gebruikt.

Optie 2: Je product ziet er echt zo uit en is een 100% kopie.

 

Mijn vraag is dus gewoon uit interesse: Hoe heb je de risico's afgewogen dat je een claim aan je broek krijgt en wat heeft je doen besluiten om toch een hele serie namaak aan te bieden?

 

En vraag 2: Ben je niet bang dat het ten koste van je naam gaat?

 

Frans

 

 

 

 

 

 

 

Spitfire.thumb.jpg.8b192b62db179b05061ea7a9d1234728.jpg

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt, dit is een oude versie van de faq en wordt vandaag geupdate, slordig misschien, maar ook juist reden voor een post op dit forum zodat vooral details als deze met frisse ogen worden bekeken en bekritiseerd. Zoals je hier kunt lezen in houden wij ons aan de wettelijke 14 dagen bedenktijd, sterker nog wij geven 30 dagen.. Overigens hoeven zij dit niet volgens de wet koop of afstand te doen aangezien de producten van dien aard zijn dat zij in enkel in opdracht van de klant worden vervaardigd, wij zullen ons hier niet aan te houden om onze klanten te beschermen en tevreden te houden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frans, bedankt voor je nieuwe input. Ik zie dat jij zelf ook in de furniture handel zit en ik denk dat je op de hoogte bent van de wetgeving over dit onderwerp. Daarnaast zijn er meerdere topics op dit forum waar jij moderator van bent die dit onderwerp aansnijden waar je eventueel antwoorden kan vinden indien je nog niet precies op de hoogte bent van de richtlijnen. Het topic wat ik hier open zou ik graag ontopic willen houden met focus op ons concept, business model en look and feel van de website. Voor het in de markt brengen van reproducties in de EU zijn richtlijnen waar wij ons aan houden en is volstrekt legaal. Wij bieden reproducties aan van een hogere kwaliteit tegen een lagere prijs vergeleken met honderden andere Nederlandse aanbieders die exact dezelfde modellen volop verkopen in NL en de EU.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De hardnekkige popup die mijn e-mailadres wil vind ik persoonlijk ook niet echt prettig. Mogelijk zie je die zelf niet omdat je ingelogd bent, maar er zijn ook mensen (zoals ik) die pas een e-mailadres in (willen) vullen als ze echt iets willen kopen. Misschien kun je 'm alleen op 'on leave' (cursor beweegt van tabblad af) in het midden zetten, en anders bijv links of rechtsonder?

 

Ik kwam net ook deze checklist voor webwinkels tegen die ik zelf van de week ook nog even uitgebreid ga doornemen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/regels-voor-webwinkels/

 

Tenslotte heb ik persoonlijk een beetje mijn twijfels bij het 'group buying' en 'crowdfunding' principe in jullie site, en misschien hebben anderen dat dus ook wel? Ik zie niet echt waar mijn invloed ligt hier, en dat gevoel heb ik wel nodig om jullie niet te zien als een pure leverancier. Natuurlijk kan ik het fout hebben hoor, maar het zou de moeite kunnen zijn er eens over na te denken?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bob,

 

bedankt voor je positieve feedback. We hebben de CTA in de slider laten bouncen en knipperen om meer aandacht te trekken, misschien moeten we de knop wat vergroten maar komt weer in de knel met tablet en phone resoluties.

 

Goeie suggestie van het startscherm vid, we hadden eerst een ander screenshot als startscherm, deze is na een update veranderd dit gaan we direct aanpassen. Vind je de grote oranje knop niet goed? Misschien meer een native playknop look ipv dit ontwerp?

 

Heel veel feedback over de voorwaarden en recht op retour. Inmiddels is er een Nederlandse versie herschreven en gaat vandaag online. We hebben ruime garantie voorwaarden en zullen dit per product duidelijker gaan communiceren in de tabs garantie en in de algemene voorwaarden. Producten gaan terug naar ons kantoor in Hilversum en niet naar China. Omruil is incl. retourskosten zoals wet koop op afstand het voorschrijft. Garanties worden door leveranciers afgegeven maar wordt door ons bemiddeld aangezien dit niet te doen is voor een consument, wij zorgen voor een percentage aan reserve onderdelen per deal zodat deze voorradig zijn indien nodig.

 

About us pagina en contact pagina wordt geupdate met een incl een Google map waar wij te vinden zijn in Nederland met bedrijfsgegevens, telefoonnummers en email adressen. Een detail dat wij compleet over het hoofd hebben gezien, thanks HL.

 

De chat wordt door ons beheerd, uiteraard in het Nederlands

 

Op de product pagina staat de geschatte leverdatum "ETD" dit is de datum dat de klant het product in huis zou kunnen hebben. Op het moment dat de deal 100% is kunnen wij een specifieke maximale leverdatum garanderen. "ETD" gaan we vertalen in het Nederlands met meer info in de tabs.

 

Groet,

 

Philippe

 

 

Link naar reactie
  • 1

Over de pop-up krijg je van bepaalde leden van ons team een high five waar daar zijn voor en tegenstanders van hier intern. Momenteel is hij uitgeschakeld en gaat weer aan met een a/b test om bounce rates te vergelijken. We hebben wel inmiddels een grote list gegenereerd door de popup.

 

Uiteraard zullen er mensen zijn met twijfels bij het zien van een nieuw concept, de toekomst zal het uitwijzen. De wereld wordt steeds kleiner en leveranciers komen naar de consument toe of andersom. Alleen het is niet interessant voor een consument om van een leverancier te kopen tenzij die zich verenigd in een groep (crowd), WeTrada biedt juist die mogelijkheid. Feit wil dat wij in een recordtijd verschillende deals met betalende klanten hebben mogen verwerken en daarmee een begin van onze 'proof of concept' sneller dan verwacht hebben verkregen.

 

Groet,

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0
Overigens hoeven zij dit niet volgens de wet koop of afstand te doen aangezien de producten van dien aard zijn dat zij in enkel in opdracht van de klant worden vervaardigd,

 

Zij? Jullie als WeTrada.nl toch zeker? Dit zijn allemaal standaardproducten die opnieuw aan een volgende klant verkocht kunnen worden. Waar haal je de wetenschap vandaan dat je dan niet onder Nederlandse Wet- en regelgeving valt als Nederlandse rechtspersoon? Consumenten hebben in basis niks met fabrikanten te maken als ze jullie betalen.

 

Van wie kopen Nederlandse klanten op dit moment?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

'Zij' is een typo: 'wij'. Klanten kopen van Wetrada dit is een Nederlanse onderneming. Producten worden in opdracht gemaakt van de klant en zijn geen standaard producten (EU regelgeving, koop op afstand). Wij hanteren 30 dagen retoursrecht waar er 14 dagen wordt voorgeschreven waar zie jij het knelpunt?

 

Groet,

 

Philippe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.