• 0

Het aan de man brengen van mijn product

Hoi,

 

Nou hier is dan een verse newbie :D

 

Ik heb zojuist een website gemaakt voor een pizzaria. Het is daarbij mogelijk om online te bestellen.

Dit systeem is natuurlijk voor veel afhaalbedrijven bruikbaar.

De bovengenoemde pizzaria is niet in mijn eigen regio, dus ik dacht, misschien kan ik de pizzaria's hier in mijn woonplaats benaderen...

 

Maar hoe kan ik dat nou het slimst aanpakken.

 

Met websites is het natuurlijk zo dat mensen daarmee worden "doodgegooid".. tenminste dat idee heb ik..

 

Is het dan zinvol om langs te gaan op de bonnefooi

of een goeie brief te maken

of te bellen??

 

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

 

Het sterke punt van dit systeem is dat je voor een eenmalige lage prijs (ivm "grote" bedrijven) een kant en klaar systeem krijgt. Met vormgeving aangepast aan je eigen zaak.

Eigenlijk een investering van hooguit 500 euro, waarvan je heel lang plezier kunt hebben.

 

Iemand tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

begin met een mailing naar de pizzeria's. daarin leg je je concept in eenvoudige taal uit. praat niet in techneutentaal, maar maak er een verhaal van dat ondernemers aantrekt. in zeg niet dat je een "website voor pizzeria's" hebt gemaakt, maar een "eenvoudig en flexibel bestelsysteem" dat "omzetverhogend werkt" en als "extra service naar uw klanten". doe een aardigheidje in de envelop (een envelop met een bobbel wordt eerder geopenden beter gelezen). bel ze vervolgens een week later op met de vraag of men interesse heeft en of je langs mag komen voor een gesprek. just my 2 cents....

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik het mee eens. Dat is een eenvoudige manier om de pizzaria's in de buurt te benaderen!

Zorg er wel voor dat je je product goed kent! Als je op gesprek gaat moet je natuurlijk wel kunnen vertellen en het liefst verkopen! ;). Weet goed onder woorden te brengen waarom jou bestelsysteem zo makkelijk is, waarom het een investering in de toekomst is, waarmee het zich onderscheidt in andere bestelsystemen, wat voor (tijds)besparing het oplevert!

 

Succes

Frans

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Daar bestaan al verschillende oplossingen voor. Zoek eens op pizzeria en software, en je vindt zo een vendor die reeds 260 klanten heeft. Natuurlijk kan die van jou veel beter zijn. Dan kun je jezelf afzetten tegen zo'n concurrent - hoeft niet keihard. Print een verkoopverhaaltje op een paar losse blz en bind die in een klem in een pizzadoos met bv de tekst:

"een paar puntjes om uw verkoop te verbeteren..."

 

Verder kun je je software wellicht als application server provider of zelfs pizza service provider verkopen, door een eigen website te beginnen en je klanten daar een eigen plekje te geven. Kun je zelfs betaling in verwerken, wat uiteraard wel bewerkelijk is. Maar ook zoiets bestaat al...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zozo wat een reacties allemaal :D

 

Alvast bedankt, daardoor krijg ik ook weer even een creatieve ingeving :P

 

Nou ik kom uit een dorp dus er zijn qua pizzeria's maar 2 gegadigden.

Chinezen ook 2

Maar er zijn nog meer dorpen in de buurt....

 

Ik denk vooral dat het gewoon een pluspunt is dat het vele malen goedkoper is dan bij zo'n "grote" EN toch gewoon werkt!

 

Leuke gadgets kan ik op zich ook wel zelf maken.

We doen nl. ook persoonlijke geschenken, zoals sleutelhangers, muismatten, magneten en dat soort dingen. Gewoon per 1 stuk.

 

Die van die pizzadoos vind ik trouwens ook wel heel goed! Dan val je lekker op!

Link naar reactie
  • 0

Nou ik kom uit een dorp dus er zijn qua pizzeria's maar 2 gegadigden.

Chinezen ook 2

Maar er zijn nog meer dorpen in de buurt....

 

Waarom zou je dit systeem in een bepaalde regio willen/moeten verkopen? Het klinkt als iets dat overal kan werken, toch?

 

Hoe komen die bestellingen eigenlijk aan bij het afhaalrestaurant, per e-mail, of is daar iets moois op verzonnen per SMS of iets dergelijks?

Link naar reactie
  • 0

Bij een lokale/regionale aanpak zou in dit opzicht handig kunnen zijn: persoonlijk contact.

Je kunt dan gemakkelijk bij de ondernemers langsgaan voor een praatje, vertrouwen creëeren en zo een product verkopen.

 

Kijk wel uit dat je niet een te verschillende range aanbiedt, van bestelmodules tot sleutelhangers.

Mijn advies zou zijn om je bestelmodule een eigen naam te geven en zo in de buurt/regio als merk te gaan neerzetten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een paar jaar bij een Chinees afhaalrestaurant gewerkt en ook als koerier bij een pizzeria. Hierbij kwamen vrijwel alle bestellingen via de telefoon binnen.

 

Mijn vraag is meer zitten pizzeria's hier wel op te wachten?

En wat als er misbruik van het systeem wordt gemaakt? Dat je zomaar nep-bestellingen op allerlei adressen kan laten bezorgen/plaatsen?

 

Ik weet zeker dat hier veel pizzeria's en Chinees afhaalrestauranten hier niet op zitten te wachten, via de telefoon bestellen heeft juist veel voordelen: Persoonlijk contact, men kan vragen hoe lang het duurt voordat het bezorgt wordt (ligt aan de drukte op dat moment), men kan alternatieve menu's bestellen als andere menu's niet meer leverbaar zijn etc.

 

Bestellen via telefoon is net zo snel en wel prettiger en handiger voor zowel klant als pizzeria. Bedenk eerder: waarom zou men eerder via internet dan via telefoon gaan bestellen?

Link naar reactie
  • 0
Bestellen via telefoon is net zo snel en wel prettiger en handiger voor zowel klant als pizzeria. Bedenk eerder: waarom zou men eerder via internet dan via telefoon gaan bestellen?

Nou ik vind het dus vervelend om eerst te moeten wachten en dan moeten vragen wat er op het menu staat en dan te bestellen. Kijk ik liever op een website, vink aan wat ik wil hebben en versturen maar.

 

Ik gebruik regelmatig www.thuisbezorgd.nl. Landelijke aanbieder van bestelsites voor bezorgbedrijven.Staan voor mijn woonplaats de meeste bezorgers op 1 pagina. Voor de OP: mocht je deze site nog niet kennen, ga even kijken of je lokale pizzeria's e.d. er nog niet in staan. Kun je je verkoop strategie op aanpassen.

 

Nep bestellingen kun je telefonische ook krijgen natuurljik en het bedrijf kan nog zelf bellen nav een electronische bestelling om die te verifieren. Geen idee of ze het doen maar ze zouden volgende bestelling automatisch kunnen controleren aan de hand van ip adres en ingevoerde naw gegevens. Van zaken waar ik regelmatig bestel krijg ik in ieder geval zelden een belletje.

 

Ook voor de uitzondering als een gerecht dat op is kan het bedrijf altijd nog even bellen. Scheelt voor de standaard bestellingen in ieder geval tijd.

Link naar reactie
  • 0

Bestellen via telefoon is net zo snel en wel prettiger en handiger voor zowel klant als pizzeria. Bedenk eerder: waarom zou men eerder via internet dan via telefoon gaan bestellen?

Nou ik vind het dus vervelend om eerst te moeten wachten en dan moeten vragen wat er op het menu staat en dan te bestellen. Kijk ik liever op een website, vink aan wat ik wil hebben en versturen maar.

 

Ik gebruik regelmatig www.thuisbezorgd.nl. Landelijke aanbieder van bestelsites voor bezorgbedrijven.Staan voor mijn woonplaats de meeste bezorgers op 1 pagina. Voor de OP: mocht je deze site nog niet kennen, ga even kijken of je lokale pizzeria's e.d. er nog niet in staan. Kun je je verkoop strategie op aanpassen.

 

Nep bestellingen kun je telefonische ook krijgen natuurljik en het bedrijf kan nog zelf bellen nav een electronische bestelling om die te verifieren. Geen idee of ze het doen maar ze zouden volgende bestelling automatisch kunnen controleren aan de hand van ip adres en ingevoerde naw gegevens. Van zaken waar ik regelmatig bestel krijg ik in ieder geval zelden een belletje.

 

Ook voor de uitzondering als een gerecht dat op is kan het bedrijf altijd nog even bellen. Scheelt voor de standaard bestellingen in ieder geval tijd.

 

 

Via internet zie je direct wat je bestelt, je kan het nog es aanpassen, het werkt gewoon veel handiger.. Je hoeft ook geen ingewikkelde namen uit te spreken (en zeg me nou niet dat niemand dat nooit heeft).

je hebt voor jezelf duidelijk op een rijtje wat je besteld.

 

 

Mijn huidige klant voor mijn systeem maakt van verschillende sstemen zoals thuisbezorgd.nl gebruik. Hij heeft veel bestellingen, geen neppe MAAR moet voor elke bestelling via zo'n site een bedrag van rond de 80 cent afstaan.

Voor hem loopt dat te hoog op en hij wil geowon zijn eigen shop met eigen uitstraling.

 

En inderdaad.. ik had zelf al gekeken.. ondernemers in mijn woonplaats/omgeving staan daar nog niet bij.

 

De klant moet verplicht alle gegevens invoeren, dus dan is de kans op nep al iets kleiner.. Je blijft toch altijd ziekelijke mensen houden...

Link naar reactie
  • 0

Voor chinese zaken weet ik dat zij voor 99% van de zaken ook een chinees schrift module gekoppeld willen hebben, dwz dat de bestelling in het chinees wordt uitgeprint voor de keuken omdat ze te maken hebben

met de koks.

 

 

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.