• 0

Waar blijft de omzet

Ik ben 53 jaar, zelfstandig ondernemer en heb 25 jaar ervaring met de productie van kleding.

Heb alle lagen van de kleding branche doorlopen, van vertegenwoordiger, Multi winkel eigenaar, groothandel, en productie. Ben nu 2 jaar bezig om een dames label van de grond te krijgen en kom geen stap vooruit, telkens laat de verkoop het afweten. Hoe krijg ik een professioneel sales team bij elkaar en hoe vind ik de professionele commerciële/marketing partner met verstand van zaken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

even een reactie van iemand die helemaal niets met kleren heeft ;)

 

Is er niet een productie bedrijf te vinden dat op stukniveau en op afroep kan produceren? In de machinebouw is dat heel gebruikelijk tegenwoordig.

 

Een andere mogelijkheid zou zijn als je een afnemer in de outlet probeert te vinden die op voorhand alles wat je niet verkocht hebt voor bijvoorbeeld de maakprijs afneemt. Die komt daarna dus wel als concurrent met de oude collectie, maar dan heb jij dus al weer een nieuwe.

Link naar reactie
  • 0

Waar ligt het probleem volgens jouw agenten?

Lukt het makkelijk om overal 1 kledingstuk te laten hangen, maar verkoopt de winkel het maar niet. Of zeggen 9 van de 10 winkels nee, maar is die ene winkel meteen wel een terugkerende klant, omdat het goed verkoopt?

 

Voor op het internet tonen van komende collecties. Lijkt me geen probleem als er duidelijk bij staat vanaf half oktober verkrijgbaar (ofzo).

 

Vertegenwoordigers nemen in mijn branche regelmatig een producent mee. Het is tenslotte in ieders voordeel als er meer verkocht wordt (zolang je maar niet rechtsstreeks gaat leveren). Maar misschien is dat anders in de kledingbranche.

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals: heb je zelf een verkoopgebied of klantenbestand en krijg je de tussencollecties zelf beter verkocht?

 

Bovenstaande lezende is het reëel om aan te nemen dat klanten gewoon geen liquiditeit en schapruimte hebben om af te nemen. Je wijkt daarbij veel en misschien zelfs teveel af van gangbare cycli. Agenten verkopen dan mogelijk makkelijker seizoenscollecties van andere labels, met minder marge maar compenserende grotere (vroegere) omzetten.

 

Faciliteer je klanten voldoende voor webverkoop en met beeldmateriaal als je zelf daar zo krampachtig tegenover staat?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Weinig branches die zulke grote veranderingen meemaken als dames fashion op het moment. Allerlei wetmatigheden en zekerheden zij afgelopen jaren compleet nutteloos geworden, vandaar de lange reeks faillissementen in die sector.

 

Denk dat je het wiel opnieuw uit zult moeten proberen te vinden. Mogelijk kan dat vanwege de gevestigde belangen niet in Nederland of Duitsland, maar er zijn ook nog België, Denemarken en Engeland. Probeer het daar dan eerst compleet anders, eerst zelf online verkopen met later eventueel winkels waar je direct contact mee hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt zelfstandige agenten inderdaad niet besturen met een afstandbediening.

Je kunt wel zorgen dat je een sterk en herkenbaar merk hebt, waardoor je sneller vraag creëert, dan wanneer je het helemaal laat afhangen van de agenten. Ik denk zelfs dat ze meer hun best zullen doen om meer te verkopen als je ze een duidelijk 'merkverhaal' meegeeft.

 

Ondernemen is niet alleen produceren, maar ook zorgen dat je het verkoopt.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.