Heb een webwinkel met enige maar nog wel overzienbare schuld, jaarlijks groeiende omzet, per maand ca.3500 in de betere maanden, kan met wat kleine investeringen makkelijk groeien.
Volgens kort telefonisch advies zou het toch wel circa 5000 minimaal moeten zijn wil het echt een klein beetje levensvatbaar beginnen te zijn. Dat haal ik nu dus nog niet maar over paar jaar of met kleine investering wel.
Heb door langer en ernstiger dan verwacht durende ziekte en omstandigheden van mij en mijn partner in levering van betrekkelijk kleine artikelen achterstanden opgelopen in leveringen en terug betalingen.(zonder hem zou ik het prima redden, hij heeft de zaak slecht gedaan (steeds tegen mijn wil in uit de kas gepakt) en hij wil daarvoor de verantwoording nemen en vrijwillig de zaak verlaten waarbij een vordering op hem een optie is).
Een intake bij schuldhulpverlening moet nog plaatsvinden. Eerder gedaan maar werd afgewezen op te klein bedrijf, te weinig schuld en achterstand in de administratie.
Nu nogmaals aangeklopt en ga gelukkig een intake krijgen.
Geen idee wat er nog mogelijk is of niet.
Of ik er zelf uit kan komen (meerjarenplan, klanten worden ongeduldig) of dat er een schuldsanering, uitstel van betaling, doorstart, minnelijk schikken (waarschijnlijk niet want de nodige kleine schuldeisers) of wat dan ook mogelijk is of dat het faillisement wordt.
Hoe dit met mijn clienten communiceren ?
Enkel via de website of persoonlijk per mail ?
En in hoevere informeren ?
Wil aan de ene kant niet teveel zeggen want ook geen ruiten bij verder gaan of doorstart o.i.d. van mijn bedrijf of mogelijke andere belanghebbenden zoals een curator of andere eigenaar ingooien.
Maar wil ook niet niets zeggen, want klanten hebben lijkt mij en zo voel ik dat het recht iets te weten en worden onrustig met de nodige vervelende gevolgen, tot aangifte (tegen mij en niet mijn partner, ik ben het gezicht naar buiten toe en vang de klappen) aan toe. Hij wil wel bekennen om mij te ontlasten.
Maar kan mijn clienten nog niets beloven want weet niet of er nog iets voor hun en mij te redden of te regelen valt en wil ze ook niet blij maken met een dode mus.
ik kan wel wat mensen in betalings regelingen terug betalen en doe dat ook heb het maar niet allemaal ineens.
Ook veel rekeningen nu en regelingen met incasso bureau's en deurwaarders.
Al die regelingen gaan nu ten koste van de inkoop. Waardoor ik weer te laat kan leveren en er weer annuleringen komen. En ik weer terug moet betalen. Vicieus cirkeltje. Simpel te verhelpen met die partner weg, evt. schuldsanering of iets van krediet of wat tijd.
Het belangrijkste punt nu hoe communiceer ik dus dat we aan een oplossing werken maar de uitkomst nog niet helder is en wie weet niet eens gunstig voor hen, misschien (hopelijk) ook wel maar ik wil dus geen dode mus voorhouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chenoa
Chenoa
Graag wat advies ;
Heb een webwinkel met enige maar nog wel overzienbare schuld, jaarlijks groeiende omzet, per maand ca.3500 in de betere maanden, kan met wat kleine investeringen makkelijk groeien.
Volgens kort telefonisch advies zou het toch wel circa 5000 minimaal moeten zijn wil het echt een klein beetje levensvatbaar beginnen te zijn. Dat haal ik nu dus nog niet maar over paar jaar of met kleine investering wel.
Heb door langer en ernstiger dan verwacht durende ziekte en omstandigheden van mij en mijn partner in levering van betrekkelijk kleine artikelen achterstanden opgelopen in leveringen en terug betalingen.(zonder hem zou ik het prima redden, hij heeft de zaak slecht gedaan (steeds tegen mijn wil in uit de kas gepakt) en hij wil daarvoor de verantwoording nemen en vrijwillig de zaak verlaten waarbij een vordering op hem een optie is).
Een intake bij schuldhulpverlening moet nog plaatsvinden. Eerder gedaan maar werd afgewezen op te klein bedrijf, te weinig schuld en achterstand in de administratie.
Nu nogmaals aangeklopt en ga gelukkig een intake krijgen.
Geen idee wat er nog mogelijk is of niet.
Of ik er zelf uit kan komen (meerjarenplan, klanten worden ongeduldig) of dat er een schuldsanering, uitstel van betaling, doorstart, minnelijk schikken (waarschijnlijk niet want de nodige kleine schuldeisers) of wat dan ook mogelijk is of dat het faillisement wordt.
Hoe dit met mijn clienten communiceren ?
Enkel via de website of persoonlijk per mail ?
En in hoevere informeren ?
Wil aan de ene kant niet teveel zeggen want ook geen ruiten bij verder gaan of doorstart o.i.d. van mijn bedrijf of mogelijke andere belanghebbenden zoals een curator of andere eigenaar ingooien.
Maar wil ook niet niets zeggen, want klanten hebben lijkt mij en zo voel ik dat het recht iets te weten en worden onrustig met de nodige vervelende gevolgen, tot aangifte (tegen mij en niet mijn partner, ik ben het gezicht naar buiten toe en vang de klappen) aan toe. Hij wil wel bekennen om mij te ontlasten.
Maar kan mijn clienten nog niets beloven want weet niet of er nog iets voor hun en mij te redden of te regelen valt en wil ze ook niet blij maken met een dode mus.
ik kan wel wat mensen in betalings regelingen terug betalen en doe dat ook heb het maar niet allemaal ineens.
Ook veel rekeningen nu en regelingen met incasso bureau's en deurwaarders.
Al die regelingen gaan nu ten koste van de inkoop. Waardoor ik weer te laat kan leveren en er weer annuleringen komen. En ik weer terug moet betalen. Vicieus cirkeltje. Simpel te verhelpen met die partner weg, evt. schuldsanering of iets van krediet of wat tijd.
Het belangrijkste punt nu hoe communiceer ik dus dat we aan een oplossing werken maar de uitkomst nog niet helder is en wie weet niet eens gunstig voor hen, misschien (hopelijk) ook wel maar ik wil dus geen dode mus voorhouden.
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50667-clienten-informeren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag