Een brandende vraag betreft het vorderen van incassokosten.
Situatie;
Factuur is verzonden naar klant (uitzendbureau) met een betalingstermijn van 14 dagen.
Na verzuim is er een eerste herinnering verstuurd. Ook hierop geen reactie.
Aanmaning verstuurd waarin de klant wederom 14 dagen de tijd krijgt. Daarnaast ook vermeldt dat wanneer betaling binnen 14 dagen niet voldaan wordt er incassokosten berekend worden (en de hoogte hiervan). Tevens ook benoemd dat na deze 14 dagen de incasso uit handen wordt gegeven aan een incassobureau.
Inmiddels is ook deze termijn verlopen.
Mijn vraag;
- sta ik in mijn recht om nu ZELF de incassokosten te vorderen? Zo ja, hoe doe ik dit? (voorbeeldbrief?)
- Wat is de volgende stap indien er wederom geen reactie komt?
Ik heb in het verleden DAS Incasso ingeschakeld en hier mijn vragen gesteld. Echter beweren deze dat ik zelf GEEN incassokosten mag vorderen en dat dit wettelijk verplicht is om dit middels een incassobureau te doen. Ik ga er dan ook van uit dat het incasso bureau deze kosten in hun zak steekt.
Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk en kan iemand mij verder helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Business01
Business01
Beste mede-ondernemers,
Een brandende vraag betreft het vorderen van incassokosten.
Situatie;
Factuur is verzonden naar klant (uitzendbureau) met een betalingstermijn van 14 dagen.
Na verzuim is er een eerste herinnering verstuurd. Ook hierop geen reactie.
Aanmaning verstuurd waarin de klant wederom 14 dagen de tijd krijgt. Daarnaast ook vermeldt dat wanneer betaling binnen 14 dagen niet voldaan wordt er incassokosten berekend worden (en de hoogte hiervan). Tevens ook benoemd dat na deze 14 dagen de incasso uit handen wordt gegeven aan een incassobureau.
Inmiddels is ook deze termijn verlopen.
Mijn vraag;
- sta ik in mijn recht om nu ZELF de incassokosten te vorderen? Zo ja, hoe doe ik dit? (voorbeeldbrief?)
- Wat is de volgende stap indien er wederom geen reactie komt?
Ik heb in het verleden DAS Incasso ingeschakeld en hier mijn vragen gesteld. Echter beweren deze dat ik zelf GEEN incassokosten mag vorderen en dat dit wettelijk verplicht is om dit middels een incassobureau te doen. Ik ga er dan ook van uit dat het incasso bureau deze kosten in hun zak steekt.
Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk en kan iemand mij verder helpen.
Ik kijk uit naar reacties!
[verandering: persoonsgegevens]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50683-incassokosten-vorderen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag