• 0

kinderopvangtoeslag op zakelijke rekening

Zover ik weet is het voor een ZZP-er (eenmanszaak) niet mogelijk om 2 rekeningnummers door te geven aan de belastingdienst. Ik zit dan ook nu in de situatie waarbij de kinderopvangtoeslag gestort wordt op de zakelijk rekening. Op zich geen probleem, maar hoe boek ik dat? Niet op priveopnames want dan betaal ik er IB over? En volgens mij is de gehele banktransactie niet vermelden ook niet echt de bedoeling? Hoe doen jullie dat?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je betaalt geen IB over de privé opnames maar over het bedrijfsresultaat, ongeacht hoeveel daarvan privé opgenomen wordt.

 

Op privé boeken (of als je het 1 op 1 naar privé overmaakt eventueel op kruisposten) is dus juist.

DH Administratiekantoor

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor gewoon als privé-storting/opname boeken. Als je het echt helemaal gescheiden wilt houden zou je hetzelfde bedrag over kunnen maken naar privé. Volgens mij kun je trouwens als je inlogt op mijntoeslagen wel een ander rekeningnummer doorgeven zodat alle toeslagen niet meer op de zakelijke rekening terecht komen.

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Alleen voor inkomstenbelasting en toeslagen moet het rekeningnummer identiek zijn.

en inkomstenbelasting is een prive aangelegenheid dus je kunt prima je privenummer opgeven voor de IB en daarmee voor de toeslagen

 

en je omzetbelasting, loonbelasting (als je personeel hebt) en evt andere zakelijke belastingen gewoon van je zakelijke rekening opgeven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen voor inkomstenbelasting en toeslagen moet het rekeningnummer identiek zijn.

en inkomstenbelasting is een prive aangelegenheid dus je kunt prima je privenummer opgeven voor de IB en daarmee voor de toeslagen

 

en je omzetbelasting, loonbelasting (als je personeel hebt) en evt andere zakelijke belastingen gewoon van je zakelijke rekening opgeven.

 

 

 

Klopt. Bij mij word ook alles gescheiden (auto, IB en toeslagen vanaf de ene rekening, BTW vanaf de andere). Het is geen probleem om het via de zakelijke rekening te laten lopen, want zoals gezegd zijn het in de administratie gewoon privé-stortingen en hebben privémutaties helemaal niets met de af te dragen hoeveelheid Inkomstenbelasting te maken. Ik heb er zelf voor gekozen om het te scheiden zodat ik bij een controle niet direct al mijn privégegevens (en vice versa) op tafel hoef te leggen. Plus dat het een hoop onnodig boekwerk is (en daarmee vaak onnodige kosten) als al je privémutaties via je zakelijke rekening lopen. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.